Slovenski jazz se predstavlja na mednarodni ekshibiciji v Bremnu

SIGIC bo slovenski jazz predstavljal na osrednjem evropskem jazzovskem sejmu - Jazzahead.

Objavljeno
26. april 2017 13.52
Tina Lešničar
Tina Lešničar

V nemškem Bremnu se danes začenja 12. glasbeni sejem Jazzahead!, ki bo potekal do 30. aprila. Osrednje evropsko stičišče jazzovske scene vsako leto privabi številne glasbene promotorje, agente, organizatorje festivalov, založbe, kuratorje prizorišč, glasbene novinarje in seveda glasbenike, ki jim lahko taka koncertna predstavitev odpre vrata v širok mednarodni glasbeni prostor.

Sejem torej združuje tri segmente; sejmišče, kjer posamezne države predstavljajo svojo jazzovsko bero, glasbeni program revijalnega tipa, na katerem se z najnovejšimi projekti glasbeniki predstavljajo ključnim akterjem jazzovskega biznisa in konferenčni program, ki v obliki predavanj, okroglih miz in posvetov odpira številne tematike aktualne jazzovske scene, ter tako nagovarja tudi probleme te scene in išče rešitve.

V fokusu Finska, Osrednja Evropa pod skupno streho

Letos je v fokusu Finska, posebna pozornost pa je nemenjena tudi simpoziju z naslovom Jazz in improvizacija za otroke. Jazzahead! naj bi letos obiskalo tri tisoč akreditiranih glasbenih profesionalcev. Letos v Bremnu pričakujejo več gostov iz osrednje Evrope - Poljske, Madžarske, Slovenije, Slovaške in Baltskih držav. 

»Doslej so bile omenjene države le redko prisotne na sejmu Jazzahead! Dejstvo, da je v tem delu Evrope jazzovska scena s festivali in širokim občinstvom zelo živa, nas je vspodbudilo k temu, da smo te države pozvali, naj se predstavijo na skupni stojnici Centralna Evropa, ter tako zgradijo medsebojne mostove, ki bodo olajšali promocijo in glasbeno izmenjavo,« je povedala Sybille Kornitschky, projektna vodja Jazzaheada!

Slovenci po dveh letih spet na sejmu

Med tisoč stojnicami na bremenskem sejmišču bo po dveh letih spet stala tudi slovenska. Svoje vnovično sodelovanje na Jazzaheadu! so na Slovenskem glasbenoinformacijskem centru (SIGIC) zastavili strateško, je povedal vodja Sigica Peter Baroš. »Vmesni dve leti sta bili za SIGIC čas strateških premislekov in večjega fokusa na domači glasbeni sceni kot tistemu fundamentu, ki logično predhodi prizadevanjem za prepoznavnost te scene na mednarodni ravni. Prezentiranje v mednarodnem prostoru je zdaj zastavljeno strateško. Zasnovali smo pilotski projekt Music Slovenija po vzoru številnih evropskih držav, v katerih se glasbenoinformacijski centri razvijajo v »glasbene izvozne pisarne« (music export office). V začetku aprila smo se z njim v družbi Društva slovenskih skladateljev predstavili na največjem glasbenem sejmu na svetu Musikmesse v Frankfurtu. Zdaj sledi Jazzahead! in jeseni še Womex

Sigic na omenjenih sejmih skrbi za predstavljanje domače glasbene ustvarjalnosti, festivalov in koncertnih prizorišč. »Predstavljamo pregledne kompilacije slovenske glasbe, ki izhajajo pod našim okriljem ter publikacijo Listen to Slovenia, ki predstavlja celosten vpogled v slovenski glasbeni prostor, tako z vidika posameznih glasbenih žanrov in njihovih akterjev kot z vidika uporabnih informacij (kontaktov in povezav) o domačih glasbenih institucijah, festivalih, prizoriščih in drugih pomembnih glasbenih organizacij na Slovenskem,« pravi Peter Baroš.

Tako bosta na Jazzaheadu! posebej predstavljena festivala Jazz Cerkno in Jazz festival Ljubljana. Fokus je usmerjen na  slovenske jazzovske glasbenike, ki so bili vključeni na Sigicevo aktualno dvojno kompilacijo Jazz Slovenia. V središču pa bo tudi promocija Evropske jazzovske konference, ki bo jeseni v režiji Europe Jazz Network in Cankarjevega doma potekala v Ljubljani.

V koncertnem delu letos v Bremnu ne bo slovenskih jazzistov. Slovenijo je nazadnje na Jazzaheadu! zastopala Kaja Draksler leta 2014, za tem pa kandidature slovenskih glasbenikov za showcase program niso bile uspešne. Med prijavljenimi glasbeniki je namreč izjemna konkurenca. Jazzahead! na leto prejme več kot petsto prijav, nastop pa je omogočen izbranim 50 zasedbam.