Taylor Swift, tista, ki napiše pismo Applu. Z ljubeznijo

Mlada kantavtorica, ki je že nekaj let na vrhu svetovne glasbene scene, je na letošnjih grammyjih spet slavila.

Objavljeno
16. februar 2016 17.22
Jožica Grgič
Jožica Grgič

Šestindvajsetletna Taylor Swift je prva ženska, ki je dvakrat­ dobila grammyija za album­ leta. Že nekaj let je na vrhu svetovne­ glasbene scene, njena­ zadnja hita, ki sta zamajala vrhove­ svetovnih lestvic, Bad Blood in Shake it Off, pa sta dvignila njeno kariero na novo raven.

Album 1989, za katerega je letos dobila grammyja, je dosegel neslutene prodajne uspehe, pevko in tekstopisko pa uvrstil med najvplivnejše pop glasbenike. Že prvi teden so prodali 1,3 milijona primerkov, s čimer je postal najhitreje prodajani album na ameriškem trgu v zadnjih 12 letih.

Prejšnji album Red iz leta 2012, s katerim se je skoraj povsem preobrazila iz country pevke v eno največjih pop zvezdnic na svetu, je bil prvi teden objave prodan v 1,2 milijona primerkih. Na svetu so do zdaj prodali okrog 7 milijonov izvodov albuma Red. Speak Now iz leta 2010 pa so v enem tednu prodali 1,05 milijona primerkov.

Prvič v zgodovini je nekemu glasbeniku, glasbenici ali zasedbi uspelo prvi teden prodati tri albume zapored v več kot milijon ­primerkih.

Vzornica, glasbena in modna ikona

Nič manj zanimiv od prodajnih uspehov je status Taylor Swift med oboževalci. Za milijone deklet po svetu je vzornica, modna in glasbena ikona, v njenih pesmih najdejo sebe. Do tega uspeha je prišla skorajda brez škandalov in golote, kar je danes izjema.

Z njenimi pesmimi, v katerih govori o svojih čustvenih razpoloženjih, odraščanju, propadlih ljubezenskih zvezah z ameriškim kantavtorjem Johnom Mayerjem ali Harryjem Stylesom iz britanske zasedbe One Direction,­ se identificirajo dekleta in mlade ženske v svojih dvajsetih.

Kdo je ta mlada ženska, ki je bila, tako se zdi, rojena za uspeh? Pri enajstih je pela ameriško himno v polčasu tekme Philadelphia 76ersov, pri šestnajstih je postala iskana pevka countryja, tistega, ki se je že precej obrnil k pop glasbi. Njen slog je bil crossover country pop, ki jo je nekako logično odpeljal v smer popa, od tretjega albuma Speak Now, prek Reda, in še zlasti s 1989.

Slednjega so nekateri kritiki ocenili slabše kot prejšnja dva, češ da je hladen in preračunljiv, preobtežen z elektronskim popom, večina pa ga je označila za enega od vrhuncev sodobne pop glasbe zadnjih sezon. New York Times je mlado kantavtorico uvrstil med najboljše pop ustvarjalce, ki da je bolj v stiku s svojim notranjim življenjem od večine odraslih.

Triinpetdeset milijonov sledilcev

Tiste, ki jim njena glasba ni všeč, je navdušila, ko se je lani spopadla z gigantom Apple in – zmagala. Javno se je namreč postavila po robu novi Applovi storitvi za poslušanje glasbe Apple Music, ki je svojim uporabnikom ponudil poskusno obdobje treh mesecev brez plačila glasbenikom. Na družabnih omrežjih je Taylor Swift objavila odprto pismo To Apple, with Love, v katerem je napisala, da se ne strinja s tem, da Apple v prvem trimesečju glasbenikom ne bo plačal za predvajanje glasbe, ter da bo svoj album 1989 umaknila z Applove platforme.

Dodala je, da umetniki ne zahtevajo brezplačnih iphonov in da tudi Apple ne bi smel od njih zahtevati brezplačne glasbe. Apple se je nemudoma odzval in se strinjal s plačilom nadomestila glasbenikom tudi v poskusnem obdobju.

Na javnih nastopih in družabnih omrežjih se Taylor Swift zavzema za feminizem, specifična sta tudi njen odnos do oboževalcev in komunikacija z njimi. Do njih se ne obnaša zvezdniško, ampak kot dekle, ki ji je uspelo uresničiti sanje. Ne glede na to, da je to najbrž del načrtne strategije, jo v internetnih sferah spremlja dober glas.

Priznati ji je treba, da ima velik vpliv na glasbeno industrijo ter da vešče obvladuje internetni prostor, zaradi česar pravzaprav ne potrebuje drugih medijev. Zadostujejo njeni profili na družabnih omrežjih. Na instagramu ji na primer sledi 53 milijonov ljudi in je oseba z največ obiskovalci na tem profilu. Vendarle ne velja brez razloga za kraljico interneta.

O njej veliko pove tudi to, da jo je ameriški poslovni časopis Forbes lani uvrstil na 64. mesto lestvice sto najvplivnejših žensk na svetu, ameriški tednik Time pa med sto najvplivnejših ljudi sveta.