V novo leto z novo glasbo

Slovenska filharmonija, Ljubljana. Koncert ob 19.30.
Fotografija: Orkester Slovenske filharmonije. FOTO: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Orkester Slovenske filharmonije. FOTO: Jure Eržen/Delo

Štiri skladbe Pierra Bouleza, Georgea Benjamina, Janeza Matičiča in Mateja Bonina, v katerih se bodo predstavili solisti Orkestra Slovenske filharmonije, med njimi bo krstna izvedba. To je osnovni okvir programa drugega koncerta festivala V novo leto z novo glasbo, ki bo nocoj ob 19.30 v Slovenski filharmoniji zazvenel pod naslovom Four inventions. Orkester Slovenske filharmonije bo vodil Philipp von Steinaecker, napovedani solisti so Aleš Kacjan, flavta, Massimiliano Miani, klarinet, in Paolo Calligaris, fagot.

Boulez je, kot zapišejo v Slovenski filharmoniji, Memoriale s podnaslovom explosante-fixe za flavto in osem instrumentov napisal leta 1972, zatem pa ustvaril več različic, zadnjo leta 1990. Delo je nastalo v spomin Stravinskemu, ki je umrl leto prej, vendar ne pod vplivom njegove glasbe, temveč v povsem samosvojem kompozicijskem slogu.
 

Krst koncerta, naročenega za festival


Bonin, slovenski skladatelj mlajše generacije, je Shimmer IV, koncert za klarinet, fagot, tolkala in godalni orkester napisal konec lanskega leta po naročilu Slovenske filharmonije prav za festival V novo leto z novo glasbo. Koncert, ki bo nocoj doživel krstno izvedbo, označujejo za nadaljevanje serije skladb, v katerih se posveča vodenju linije, ki je hkrati središče celotne glasbene misli.

Benjaminove Tri invencije za komorni orkester so nastale leta 1995 po naročilu Salzburškega festivala in ponujajo veliko priložnosti za solistično muziciranje orkestrskih glasbenikov. Za to delo je značilno namerno nesorazmerje med tremi stavki v dolžini in karakterju; medtem ko sta prva dva stavka kratka in lahkotnejša, je sklepni stavek daljši in temačnejši.

Večer bodo filharmoniki sklenili s Suito za godalni orkester, ki jo je Matičič napisal leta 1955, v obdobju med koncem študija kompozicije v Ljubljani pri Lucijanu Mariji Škerjancu in odhodom v Pariz.

Melodično inventivno ter zrelo, čeprav mladostno delo se navezuje na tradicijo, v kateri je slutiti vpliv Škerjanca in njegove Četrte simfonije za godalni orkester. Pol ure pred koncertom napovedujejo še pogovor, na katerem bosta sodelovala Bonin in Klemen Hvala.

Komentarji: