Vokalno razkošje The Swingles med samostanskimi zidovi

Britanski a capella pevci so z izjemnim nastopom veličastno odprli festival Arsana, ki bo na Ptuju trajal do sobote.

Objavljeno
23. julij 2017 12.11
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Ptujski festival Arsana se je počasi iz lokalnega festivala prelevil v festival na državni ravni, ki se trudi predstaviti nove glasbene dosežke domačih in tujih izvajalcev. Tako je tudi z občinstvom, ki zadnja leta prihaja na posebne koncerte, običajno so to otvoritveni koncerti, iz cele Slovenija. Glede na izvrstno ponudbo s poudarkom na vokalni glasbi, lani so to bili veličastni The New York Voices, letos pa izjemni The Swingles, pa jih prihaja poslušati občinstvo tudi iz sosednjih držav.

The Swingles, ki so bili posebni gosti vokalne ekstravagance naših Perpetuum Jazzile leta 2015 v ljubljanskem Cankarjevem domu, so na Ptuj prišli na priporočilo njihovih prijateljev The New York Voices, ki so letos tam imeli že drugo leto zapored svoj evropski vokalni tabor.

Tako se nekako festival profilira s svojimi uvodni in udarnimi vokalnimi otvoritveni koncerti. In tak je bil tudi petkov nastop a capella zasedbe, ki deluje že več kot pol stoletja in je nastala v Parizu kot The Swingle Singers. Že več kot 40 let deluje v Londonu, v njej pa se je doslej zvrstilo več kot 80 pevcev in pevk.

V nabito polnem, enem najlepših poletnih odprtih prizorišč v Sloveniji, dvorišču ptujskega minoritskega samostana, so The Swingles demonstrirali vokalno popolnost, ki je obsegala tako ljudsko glasbo, pop, rock in jazz standarde te filmsko glasbo.

Sopranistki Joanna Goldsmith-Eteson in Sara Brimer, altistka Clare Wheeler, tenorista Oliver Griffiths in Jon Smith, baritonist Kevin Fox in basist Edward Randell so na ptujskem koncertu imeli programski poudarek na skladbah z novega albuma Folklore, s katerega so nam zapeli afganistansko Lovers’ Desire, bolgarsko Bučimiš, ameriško Hard Times Come Again No More, kakor tudi dve avtorski skladbi, ki so ju napisali na osnovi ljudskega izročila, in sicer Unmade ter eno s finskimi koreninami Sinä Täydennät Minut.

Sicer pa so koncert začeli s priredbo rockovske uspešnice Weather To Fly britanske rock zasedbe Elbow in klasično Corellijevo skladbo. Nato so ponudili zaporedni pesmi glasbenikov, ki so zelo vplivali na njih, in sicer Simon in Garfunkel (America) ter The Beatles (Ticket to Ride). Po demonstraciji a capella drum and base spopada, pa je sledil eden najbolj veličastnih delov večera. Izjemna sopranistka Sara Brimer je suvereno in duhovito odpela veličastno in zahtevno Divino arijo iz filma Peti element. Drugi filmski prispevek pa je bila očarljiva izvedba teme iz filmov o Narniji.

Zasedba pa je koncert končala z neverjetno različico tango himne mojstra Astorja Piazzolle Libertango, kar je občinstvo nagradilo s stoječimi ovacijami. S to skladbo sicer običajno končajo koncert, vendar pa so morali odpeti še dodatek, in sicer so vrhunsko prepletli dve skladbi skupine The Beatles Blackbird in I Will v eno.

To je bil veličasten začetek festivala z vodilno svetovno a capella zasedbo, katero je Ptuj prav tako očaral saj člani in članice na svoji Facebookovi stani že vprašujejo, kdaj se smejo vrniti!