Vsaka pevka si želi biti Carmen

Gostujoča Carmen v najnovejši operni premieri ljubljanske operne hiše je Irena Parlov.

Objavljeno
19. marec 2015 10.53
Irena Parlov
Jelka Šutej Adamič, kultura
Jelka Šutej Adamič, kultura
»Vsaka ženska, mezzosopranistka, hoče nastopiti v vlogi Carmen,« je pred časom rekla Marjana Lipovšek. Temu je pritrdila tudi Irena Parlov, ki nastopa v tej vlogi kot gostja ljubljanske operne hiše v alternaciji z Eleno Dobravec.

Rojena Sarajevčanka je končala študij na glasbeni akademiji v Splitu, nato se je izobraževala v Zagrebu in pri nekaterih znamenitih­ opernih pevkah. Že nekaj časa sodeluje z dirigentom Jaroslavom Kyzlinkom, ki jo je tudi povabil k ljubljanski operni uprizoritvi. »Zelo pomembno je, če mlada pevka sodeluje z dirigentom, s katerim se dobro razume in profesionalno ujame,« nam je povedala.

Z vlogo Carmen bo debitirala. »Lepo je peti vlogo prvič, še posebej, če si tako močno želiš. Carmen je v meni že dolgo, končno sem jo lahko osvobodila in uresničila se je v pravem času. Stara sem triintrideset let, še vedno sem dovolj mlada, da čutim vse strasti in hrepenenja, hkrati pa dovolj stara, da jih znam pevsko zrelo izraziti. Še vedno zadrhtim ob omembi Carmen in za vlogo je to nujno, saj je premalo, če Carmen odpoješ, moraš jo tudi dobro odigrati. Carmen mora na odru pustiti dušo in srce.«

Pred začetkom vaj se je počutila kot konj pred tekmo, ko vznemirjen­ čaka na startu, da se bo pognal v dir. Verjame, da se lahko v liku Carmen najdemo vse ženske, vse ne samo ljubimo, ampak tudi težimo k svobodi, tako kot ona. Kako je sodelovala z režiserko? »Zelo rada imam režiserje, ki pevcu pustijo svobodo, še posebej pri tej operi, pri kateri bi mi bila sodobna diktirana postavitev zelo tuja. Ne maram, da mi kdo postavi preveč igralskih omejitev, ker zelo rada igram.«

Irena Parlov je najprej hotela postati igralka, a se je nato vpisala na glasbeno akademijo (solopetje), tako lahko zdaj združuje svoj igralski talent z glasbo. »Ne gre pa niti brez dobrega don Joséja,« je poudarila. V ljubljanski operni hiši je bila navdušena nad celotno ekipo, ki je predano in z veliko energije pripravljala Carmen. Pohvalila je entuziazem ustvarjalcev in njihovo ljubeznivost, kar je za pevca zelo pomembno. Deluje na svobodi, kar je običajen delovni status mladih opernih pevk. Agenta nima, ker je težko dobiti dobrega, veliko agentur ne poskrbi za pevce. Sicer pa je lepo biti na svobodi, pravi, saj gostuje v različnih opernih hišah, a vseeno ostaja strah, kaj bo, ko se bo projekt, pri katerem sodeluje, končal.