Podjetje Amazon odprlo prvo klasično knjigarno

Največja spletna knjigarna je v Seattlu odprla prvo fizično knjigarno

Objavljeno
04. november 2015 15.35
Amazon Book Store
Igor Bratož, kultura
Igor Bratož, kultura

Tisto, česar so se knjigotržci potihem morda bali, se uresničuje: po tistem, ko je pred dvema desetletjema podjetje Jeffa Bezosa z največjo spletno knjigarno na svetu v celoti spremenilo svetovni knjižni trg in z ubijalsko cenovno konkurenčnostjo pregnalo kupce iz tradicionalnih knjigarn, se zdaj loteva tudi knjigotrštva stare šole s »pravo«, fizično knjigarno.

Prvo knjigarno Amazon Books so včeraj odprli v univerzitetnem kampusu v Seattlu v prostorih nekdanje japonske restavracije. Odprta bo vse dni v tednu, od pol desetih do devetih zvečer, ponuja pa tisto, za kar podatki Amazon.com - ocene kupcev, število prodanih izvodov, število prednaročil in priljubljenost na globalno vplivni spletni strani Goodreads - pravijo, da se najbolje prodaja, o delu prodajnega programa pa bodo s svojimi priporočili odločali tudi zaposleni Amazonovi »kuratorji«, izkušeni knjigarnarji, ki jih je podjetje privabilo iz okoliških knjigarn v Seattlu.

Ob odprtju si je na tri naslove, ki jih toplo priporoča v branje, privoščil opozoriti tudi ustanovitelj podjetja Jeff Bezos: prva je knjiga o samopomoči Darilo strahu Gavina de Beckerja, druga Pet jezikov ljubezni Garyja Chapmana, tretja pa Pasti MacKenzie Bezos, kot je zapisal Bezos »gladko berljiva zgodba nagrajene romanopiske, ki je po naključju tudi moja žena«.

Dve nespregledljivi posebnosti Amazon Books: cene knjig so enake cenam v spletni knjigarni, večinoma torej nižje kot drugod, knjige pa so po vsej knjigarni razstavljene tako, da je vidna naslovnica.

V ponedeljek je podjetje svojim doslejšnjim kupcem poslalo sporočilo, v katerem jih obvešča o »fizičnem« podaljšku Amazon.com, v katerega da bodo vložili dvajsetletno knjigotrško znanje in izkušnje in uspešno združili spletno in nespletno kupovanje knjig. Knjigarna ponuja okrog šest tisoč naslovov.