Velika vrnitev Mitje Okorna

Režiser Mitja Okorn je s svojim - sicer netipično Liffovskim filmom letos gotovo največje presenečenje festivala

Objavljeno
19. november 2011 18.13
Posodobljeno
19. november 2011 18.24
Ti. L., Delo.si
Ti. L., Delo.si

Po takorekoč gverilskem zavzetju Liffa leta 2004, ko je tedanja direktorica festivala Jelka Stergel, kljub dokaj odkritemu javnemu negodovanju predvsem »strokovne javnosti«, pripustila v program njegov nizkobudžetni prvenec Tu pa tam, res lahko govorimo o velikem comebacku. Drugače se čustvenih izbruhov in stoječih ovacij v dvorani po petkovi premieri Okornovega filma Pisma sv. Nikolaju ne da opisati.

Ta božična romantična komedija, posneta na Poljskem, s poljskimi igralci in poljskim denarjem, je praktično brez napake. Upoštevajoč vse zakonitosti žanra Okorn spretno manipulira z gledalčevimi čustvi in doseže solzavi namen božične zgodbe a la Pravzaprav ljubezen.

Režiserski samouk, ki je zaman upal na pozornost domačih varuhov filmskega denarja, je bil toliko večjega zaupanja deležen v tujini. Ko se je na Poljskem izkazal z režijo uspešne tv serije 39 in pol, so mu velikodušno zaupali dva milijona evrov vreden filmski projekt. Ambiciozni Okorn je posel opravil z odliko, saj si je film v prvem tednu predvajanja na Poljskem ogledalo več kot 600.000 ljudi.

Z gotovostjo pa mu lahko napovemo uspešno pot tudi v domačih kinematografih- začenja jo 15. decembra. Na petkovi premieri po pet-minutnem aplavzu ganjenega občinstva je brez besed ostal tudi sicer zgovorni Okorn. Poljski veleposlanik pa je dejal, da se je Mitja izkazal kot najboljši ambasador tako poljske kot slovenske kulture.