Ena ključnih točk slovenskega romana zadnjih nekaj let je preteklost v vseh svojih pojavnih oblikah: spomin, nostalgija in travma. Žal pogosto na škodo dobre literature – ko je vsa pomenska in smiselna teža postavljena v neki oddaljen dogodek, ki se je zgodil pred zgodbo, ki jo beremo, to roman navadno razsredišči, literarne osebe (in avtorja) pa odveže soočenja z njihovo neposredno realnostjo.
Nekaj takega se zgodi tudi v Sidrišču spomina Eveline Umek.
Kar je škoda, ker se zdi, da ta družinska kronika s primesmi ljubezenskega romana vendarle tudi presega nekatere klišeje svojih žanrov. Ko Klavdija na začetku pade in pristane v bolnišnici, zaradi česar Lidija za dva tedna zapusti Ljubljano in svoje službi povsem podrejeno življenje, da bi v družinski hiši v Trstu skrbela za ostarelo mamo, dokler je ne bi zamenjala Monika; bralec najbrž pričakuje odrešilno ponovno odkritje stika med starši in otroki ter obračun s preteklostjo.
Vendar avtorica ne ponuja tako poenostavljenih rešitev; njihov odnos se ne more izmakniti generacijskim in osebnostnim razlikam, liki se namesto tega razvijajo na individualni ravni, a šele ko jih dogajanje prisili, da nazadnje sprejmejo kakšno tehtnejšo odločitev.
Če torej le ne bi bili motivirani tako poenostavljeno, bi delovali še bolj verjetno in živo; v tem primeru bi tudi družbena realnost, ki se je zdaj roman dotika zgolj spotoma in sramežljivo (ekonomska kriza, beg možganov ipd.), pridobila na pomenskosti in vrednosti, roman pa bi se lahko odločneje osredotočil na raznolike odtenke zapletenih človeških odnosov.