Metamorfoze 3°: Retorika na berlinskem Theatertreffen

Slovenski umetniki v Berlinu: Bara Kolenc in Atej Tutta na festivalu, slikar Žiga Kariž v galeriji cubus-m, pesnica Katja Perat v Periskopu.

Objavljeno
19. maj 2016 17.31
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Berlin – Slovenska umetnika Bara Kolenc in Atej Tutta sta s svojo predstavo Metamorfoze 3°: Retorika kot prva slovenska avtorja nastopila v glavnem programu berlinskega gledališkega festivala Theatertreffen in sicer v okviru mednarodnih predstavitev Theatertreffen Stückemarkt.

»Metamorfoze 3°: Retorika se ukvarjajo z mehanizmi politične, medijske in pravne retorike in sicer prek konstrukcije ikone dr. Love Prenner,« je po predstavi povedala Bara Kolenc.

»To je fiktivna oseba na bazi realne Ljube Prenner, odvetnice, ki je delovala na območju nekdanje Jugoslavije pred, med in po drugi svetovni vojni. Je nosilka številnih tenzij ali križišč, zato se nam je zdela dobra vsebina, prek katere lahko sporočamo določene stvari.«

Gre za napetost ali nasprotje med osebno držo in nekim ideološkim aparatom, kar je pri njej zelo povezano z ženskimi pravicami, saj je bila transseksualna, oblačila in počutila se je kot moški, je povedala slovenska umetnica.

»To odpira tudi žensko vprašanje, glavna stvar, ki jo odpira, je pa vprašanje o možnosti oziroma nemožnosti današnje Evrope. Je zanimiv lik, ki že s svojo zgodbo, s svojimi koreninami povezuje Slovenijo in Nemčijo, hkrati pa tudi zgodovino in sedanjost, našo mikrolokacijo in evropsko lokacijo. Njeno zgodbo lahko dobro povežemo s sodobnimi dogajanji.«

Berlinski Theatertreffen je nemško Borštnikovo srečanje, ki vsako leto izmed več kot tristo produkcij izbere deset del za glavni izbor. Fokus Stickermarkt že več kot trideset let predstavlja dramske avtorje, zadnja leta pa se odpirajo tudi proti novim gledališkim formatom, je povedala Bara Kolenc.

Včeraj zvečer sta slovenska umetnika s sodelavci s svojim prihodnjim projektom Metamorphoses 4º: Blackholes zmagala tudi na javni predstavitvi z glasovanjem žirije in socialnih omrežij in ga bosta v nagrado prihodnje leto predstavila v Dortmundu.

V berlinski galeriji cubus-m pa razstavlja slovenski vizualni umetnik Žiga Kariž. »Kariževo kompleksno delo delno izhaja iz avtorjevega raziskovanja strategij modernistične tradicije imidža in procesa,« ocenjuje Sebastian Schemann. »Iz tega izhodišča umetnik oblikuje svojo lastno umetniško pozicijo, v kateri so njegovi spomini (bistveni »Jaz«) postavljeni v odnos z vplivi iz vizualnih medijev, pop kulture in socialno-političnega diskurza na vseh ravneh.«

V minulem mesecu je v Berlinu nastopila tudi slovenska pesnica Katja Perat, »eden najbolj izostrenih pesniških glasov mlajše slovenske generacije,« kot so jo predstavili pri slovenskem društvu Periskop. Poudarjajo njeno iskreno kritiko sodobne družbe skozi liriko in umetnost.