»Okrutno precizen portret današnjega sveta«
Na velikem odru Mestnega gledališča ljubljanskega nocoj začetek »sezone skrivnosti« s projektom Sedem dni.
Odpri galerijo
Skrivnosti odnosov, ljubezni, družin, človeštva, maščevanj, prevar, zamer, fanatizmov … Z vsakršnimi skrivnostmi se bodo v različnih žanrih, od drame in komedije do satirične farse, pravljičnega muzikala, psihološkega trilerja, znanstvenega kabareta in znanstvenofantastične glasbene drame, pečali v 67. sezoni Mestnega gledališča ljubljanskega. Niz sedmih krstnih uprizoritev bo nocoj začel avtorski projekt Sedem dni.
Osnova projekta Sedem dni, ki ga podpisujeta Žiga Divjak – v MGL režira prvič – in dramaturginja Katarina Morano, je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prevečkrat spolzi iz rok.
Predstava o življenju malih ljudi, ki se po najboljših močeh trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto, predstava o človeku, ki se mora kljub temu, da svet, ki mu pripada, gotovo drvi v katastrofo, ukvarjati s svojim »vrtičkom«, ki že dolgo ne uspeva tako, kot je nekoč (če je sploh kdaj uspeval), ali pa uspeva zgolj toliko, da mali človek ob njem vztraja, z upanjem ali brez.
Tako zelo se trudi preživeti, da skoraj pozabi, da morda niti ne živi. »Sedem dni je intimen prerez časa, v katerem živimo in ki generira veliko osamljenosti – to je bil motiv, okoli katerega se vrtijo te zgodbe,« je povedal režiser, ravnateljica Barbara Hieng Samobor pa dodala, da sta avtorja v občutljivem besedilu, napisanem po naročilu za MGL, naredila »okrutno precizen portret današnjega sveta«, njun nenasilni teater pa morda kaže novo gledališko pot. V Sedmih dneh nastopajo Jette Ostan Vejrup, Matej Puc, Mojca Funkl, Ajda Smrekar, Lotos Vincenc Šparovec in Iztok Drabik Jug.
Sezono skrivnosti bo prihodnji teden na Mali sceni MGL nadaljevala prva slovenska uprizoritev nagrajenega besedila Dragi, doma sem!, ene od najpogosteje uprizarjanih in nagrajenih britanskih dramatičark svoje generacije Laure Wade, ki ga je navdihnila fetišizacija domačnosti in raznih nostalgičnih vsebin popkulture, kot so kuharske oddaje in tekmovanja v peki. Krstno je bilo uprizorjeno junija 2018 v Nacionalnem gledališču v Londonu. Predstavo režira Nina Šorak, ki je v MGL podpisala režijo gledališke kriminalne nadaljevanke Praznina spomina.
Oktobra bo prišla na veliki oder komedija elizabetinskega dramatika Bena Jonsona Volpone v režiji Diega de Bree, novembra prva slovenska uprizoritev poetične in duhovite družinske drame uveljavljenega avstralskega dramatika Andrewa Bovella Kar vem, da je res v režiji Luka Martina Škofa. Prva premiera v novem letu bo januarja Cankarjeva komedija Za narodov blagor v režiji Matjaža Zupančiča.
Sledila bo velika koprodukcijska predstava v sodelovanju s SNG Drama Ljubljana in Cankarjevim domom: na odru Gallusove dvorane CD bo režiser Ivica Buljan pričaral po motivih besedil izraelskega pisatelja Yuvala Noaha Hararija narejen spektakel, »znanstveni kabaret« 2020. Buljan v napovedih pravi: »Predstava se sprašuje, kaj je dobro življenje. Osrednjega vprašanja ne oblikuje samo kot filozofsko ali religiozno misel, temveč človeški obstoj postavlja na prvo mesto! Sprašujemo se, kako človeštvo uresničuje temeljni vrednoti: ljubezen in spoštovanje do drugega.« Aprila bo prišel na veliki oder MGL pravljični muzikal Turandot v režiji Jane Menger z libretom Jere Ivanc in glasbo skladatelja Larena Poliča Zdraviča.
Na Mali sceni bo delu Laure Wade sledilo odrsko branje romana Ure Michaela Cunninghama, besedilo Ure, dnevi, čas je po motivih romana napisala Anja Krušnik Cirnski, režiserka bo Mojca Madon.
Jure Novak bo v sodelovanju z glasbenikom Urošem Buhom decembra pripravil avtorski projekt Karaoke, znanstvenofantastično dramo o imperativu sreče in uspeha.
to jabolko, zlato je naslov drame Simone Semenič, ki jo bo režiral Primož Ekart, igrali jo bodo v Štihovi dvorani CD, saj je to koprodukcija Cankarjevega doma, SNG Drama Ljubljana in zavoda Imaginarni.
Marca bo prišlo na Malo sceno delo britanskega dramatika mlajše generacije Simona Longmana Koščki svetlobe v režiji Barbare Zemljič.
Delo letošnjega rezidenčnega mladega avtorja MGL Jerneja Potočana bo doživelo premiero aprila 2020, dramo Žalostinke bo režiral Jan Krmelj.
Sezono bo na Mali sceni sklenila prva slovenska uprizoritev psihološkega trilerja po filmskem scenariju 7 let Joséja Cabeze Trije milijoni minut v režiji ravnateljice Barbare Hieng Samobor.
Osnova projekta Sedem dni, ki ga podpisujeta Žiga Divjak – v MGL režira prvič – in dramaturginja Katarina Morano, je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prevečkrat spolzi iz rok.
Predstava o življenju malih ljudi, ki se po najboljših močeh trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto, predstava o človeku, ki se mora kljub temu, da svet, ki mu pripada, gotovo drvi v katastrofo, ukvarjati s svojim »vrtičkom«, ki že dolgo ne uspeva tako, kot je nekoč (če je sploh kdaj uspeval), ali pa uspeva zgolj toliko, da mali človek ob njem vztraja, z upanjem ali brez.
Tako zelo se trudi preživeti, da skoraj pozabi, da morda niti ne živi. »Sedem dni je intimen prerez časa, v katerem živimo in ki generira veliko osamljenosti – to je bil motiv, okoli katerega se vrtijo te zgodbe,« je povedal režiser, ravnateljica Barbara Hieng Samobor pa dodala, da sta avtorja v občutljivem besedilu, napisanem po naročilu za MGL, naredila »okrutno precizen portret današnjega sveta«, njun nenasilni teater pa morda kaže novo gledališko pot. V Sedmih dneh nastopajo Jette Ostan Vejrup, Matej Puc, Mojca Funkl, Ajda Smrekar, Lotos Vincenc Šparovec in Iztok Drabik Jug.
Sezono skrivnosti bo prihodnji teden na Mali sceni MGL nadaljevala prva slovenska uprizoritev nagrajenega besedila Dragi, doma sem!, ene od najpogosteje uprizarjanih in nagrajenih britanskih dramatičark svoje generacije Laure Wade, ki ga je navdihnila fetišizacija domačnosti in raznih nostalgičnih vsebin popkulture, kot so kuharske oddaje in tekmovanja v peki. Krstno je bilo uprizorjeno junija 2018 v Nacionalnem gledališču v Londonu. Predstavo režira Nina Šorak, ki je v MGL podpisala režijo gledališke kriminalne nadaljevanke Praznina spomina.
Kaj je dobro življenje
Oktobra bo prišla na veliki oder komedija elizabetinskega dramatika Bena Jonsona Volpone v režiji Diega de Bree, novembra prva slovenska uprizoritev poetične in duhovite družinske drame uveljavljenega avstralskega dramatika Andrewa Bovella Kar vem, da je res v režiji Luka Martina Škofa. Prva premiera v novem letu bo januarja Cankarjeva komedija Za narodov blagor v režiji Matjaža Zupančiča.
Sledila bo velika koprodukcijska predstava v sodelovanju s SNG Drama Ljubljana in Cankarjevim domom: na odru Gallusove dvorane CD bo režiser Ivica Buljan pričaral po motivih besedil izraelskega pisatelja Yuvala Noaha Hararija narejen spektakel, »znanstveni kabaret« 2020. Buljan v napovedih pravi: »Predstava se sprašuje, kaj je dobro življenje. Osrednjega vprašanja ne oblikuje samo kot filozofsko ali religiozno misel, temveč človeški obstoj postavlja na prvo mesto! Sprašujemo se, kako človeštvo uresničuje temeljni vrednoti: ljubezen in spoštovanje do drugega.« Aprila bo prišel na veliki oder MGL pravljični muzikal Turandot v režiji Jane Menger z libretom Jere Ivanc in glasbo skladatelja Larena Poliča Zdraviča.
Na Mali sceni bo delu Laure Wade sledilo odrsko branje romana Ure Michaela Cunninghama, besedilo Ure, dnevi, čas je po motivih romana napisala Anja Krušnik Cirnski, režiserka bo Mojca Madon.
Jure Novak bo v sodelovanju z glasbenikom Urošem Buhom decembra pripravil avtorski projekt Karaoke, znanstvenofantastično dramo o imperativu sreče in uspeha.
to jabolko, zlato je naslov drame Simone Semenič, ki jo bo režiral Primož Ekart, igrali jo bodo v Štihovi dvorani CD, saj je to koprodukcija Cankarjevega doma, SNG Drama Ljubljana in zavoda Imaginarni.
Marca bo prišlo na Malo sceno delo britanskega dramatika mlajše generacije Simona Longmana Koščki svetlobe v režiji Barbare Zemljič.
Delo letošnjega rezidenčnega mladega avtorja MGL Jerneja Potočana bo doživelo premiero aprila 2020, dramo Žalostinke bo režiral Jan Krmelj.
Sezono bo na Mali sceni sklenila prva slovenska uprizoritev psihološkega trilerja po filmskem scenariju 7 let Joséja Cabeze Trije milijoni minut v režiji ravnateljice Barbare Hieng Samobor.