Prihaja Traviata z ogledalom

V sredo in četrtek bo Cankarjev dom gostil operno klasiko

V okviru Ljubljana Festivala bo jutri in v četrtek v Cankarjevem domu eden izmed vrhuncev letošnjega druženja – opera Traviata v izvedbi gledališča Teatro Regio iz Torina.

Mojstrovina Giuseppeja Verdija velja za najpogosteje uprizarjano opero na svetu, ki je del železnega repertoarja vsakega poštenega gledališča. Njen libreto temelji na slovitem in nekoč kontroverznem romanu Dama s kamelijami Alexandra Dumasa (1848). Verdi je dobil navdih za opero med ogledom gledališke priredbe romana, opero pa uglasbil v zgolj dveh mesecih v silnem ustvarjalnem naletu s pomočjo libretista Francesca Maria Piaveja. Zanimivo je, da je premierna uprizoritev naletela na odklonilen odnos občinstva, predvsem zaradi slabe izvedbe pevcev. Glavna igralka ­Fanny Salvini-Donatelli je bila preobilna za glavno vlogo pariške kurtizane Violette, ki jo je Verdi oblikoval po literarni junakinji Margue­rite Gautier.

...
...


V Ljubljani bosta v vlogi Violette nastopili kar dve sopranistki, prvi večer Marija Mudrjak, nato pa še Irina Dubrovska, oba večera ju bo zapeljeval isti tenorist Giulio Pelligra. Na tiskovni konferenci v Viteški dvorani ljubljanskih Križank nam je Pelligra zaupal, da nima težav z zapeljevanjem dveh različnih Violett, saj sta obe mični in odlični pevki, povrhu mu koristi njegovo sicilijansko poreklo.

Traviata v izvedbi gledališča Teatro Regio, ki ji pravijo tudi Traviata z ogledalom, spada med njihove najuspešnejše produkcije in med redke predstave, ki jih po desetih letih še vedno uspešno predstavljajo. Režiser predstave Henning Brockhaus je razkril, da večina odrskih uprizoritev po desetih letih izzveni, Traviata pa ostaja atraktivna in navdušujoča. Del uspeha velja pripisati odlični scenografiji kultnega Josefa Svobode in dejstvu, da to ni klasična realistična uprizoritev, temveč simboličen prenos vsebine na oder. To navdušuje tudi pevko Marijo Mudrjak, ki je dodala, da ji je vloga Violette prirasla k srcu. Irina Dubrovska pa je povedala, da ji je vloga blizu, ker junakinja umre srečna. Vloga Violette je med najbolj zahtevnejšimi opernimi vlogami, z njo se spoprijemajo vse najbolj uveljav­ljene ­sopranistke.

Komentarji: