Obisk kulturnih prireditev med pandemijo

Večina ljudi je pogrešala kulturne dogodke v živo in meni, da jih ni mogoče nadomestiti s spletno ponudbo.
Fotografija: Za ogled spletnega prenosa kulturnih vsebin je pripravljenih plačati 33,15 odstotka anketiranih, 29,63 odstotka jih ni pripravljeno plačati, neodločenih pa je 37,22 odstotka. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Odpri galerijo
Za ogled spletnega prenosa kulturnih vsebin je pripravljenih plačati 33,15 odstotka anketiranih, 29,63 odstotka jih ni pripravljeno plačati, neodločenih pa je 37,22 odstotka. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Organizatorji kulturnih dogodkov so na pobudo Kina Šiška in Gledališča Glej pripravili Raziskavo vpliva covida-19 na obisk kulturnih prireditev in alternativnih oblik izvajanja kulturnih aktivnosti. Rezultate ankete, ki so jih izvedli v sodelovanju s strokovnjaki s področja statistike, so objavili danes. Izsledki kažejo, da so vprašani pogrešali kulturne dogodke v času zaprtja kulturnih prizorišč. Dogodke si želijo čim prej spet obiskovati, če bodo organizatorji le poskrbeli za njihovo varnost in dobro počutje.

Producenti kulturnih dogodkov so bili med prvimi, ki so jih prizadele marca razglašene izredne razmere zaradi pojava novega koronavirusa. Z zaprtjem prizorišč dogodkov v živo ni bilo mogoče izvajati in obiskovati, tudi v tem trenutku pa je organizacija kulturnih dogodkov negotova ter prepuščena spreminjanju pravil o javnem zbiranju, uvodoma zapišejo pobudniki raziskave.

Z anketo so želeli prepoznati ključne vidike za obiskovanje kulturnih dogodkov po delni sprostitvi ukrepov za preprečevanje širitve virusa covid-19. Zanimalo jih je, katere ukrepe so obiskovalci pripravljeni upoštevati ob obiskovanju dogodkov oziroma želijo, da jih zagotovijo organizatorji, ter kakšen odnos imajo do alternativnih, najpogosteje spletnih oblik izvajanja kulturnih aktivnosti.

Dogodke si večina vprašanih želi čim prej spet obiskovati, če bodo organizatorji le poskrbeli za njihovo varnost in dobro počutje. FOTO: Jure Eržen/Delo
Dogodke si večina vprašanih želi čim prej spet obiskovati, če bodo organizatorji le poskrbeli za njihovo varnost in dobro počutje. FOTO: Jure Eržen/Delo

 

Raje v živo kot na spletu


Anketa je na spletu potekala med 10. in 28. junijem, analiza rezultatov pa temelji na odgovorih 2207 sodelujočih. Prvi zaključki so, kot so zapisali, spodbudni. Kar 76,13 odstotka vprašanih je pogrešalo oziroma zelo pogrešalo obiskovanje kulturnih dogodkov v času zaprtja kulturnih prizorišč.

Anketa je pokazala še, da splet predstavlja velik potencial za producente ter da hkrati kulturni dogodki v živo po mnenju anketirancev niso nadomestljivi s spletno ponudbo, dala pa je tudi vpogled v določanje cen spletnega prenosa po področjih.

Med epidemijo je na spletu vsebine domačih kulturnih organizacij občasno, pogosto oziroma zelo pogosto spremljalo 63,7 odstotka anketiranih. Spletne vsebine tujih kulturnih organizacij je občasno, pogosto oziroma zelo pogosto spremljalo 43,42 odstotka, okrog 14 odstotkov vprašanih pa si je občasno, pogosto ali zelo pogosto ogledalo plačljive kulturne vsebine na spletu. Kar 60,11 odstotka vprašanih je med epidemijo povečalo spremljanje kulturnih vsebin na spletu v primerjavi z obdobjem pred njo.

Anketa je tudi pokazala, da bi večina vprašanih dogodke raje spremljala v živo kot na spletu. Kar 87,95 odstotka vprašanih se strinja s trditvijo, da kulturne vsebine na spletu ne morejo nadomestiti dogodkov v živo.

Takoj in brez zadržkov bi se velika večina obiskovalcev vrnila v gledališče. FOTO: Jure Eržen/Delo
Takoj in brez zadržkov bi se velika večina obiskovalcev vrnila v gledališče. FOTO: Jure Eržen/Delo

 

Brez strahu v gledališče


Za ogled spletnega prenosa kulturnih vsebin je pripravljenih plačati 33,15 odstotka anketiranih, 29,63 odstotka jih ni pripravljeno plačati, neodločenih pa je 37,22 odstotka. Pri vprašanju, kdaj so se pripravljeni vrniti na kulturna prizorišča, je pri vseh kategorijah prevladoval odgovor, da takoj in brez zadržkov – od največ, 88,60 odstotka pri gledališču oziroma performativnih umetnostih na prostem do najmanj, 63,74 odstotka pri kategoriji delavnic.

Od organizatorjev anketiranci med drugim pričakujejo obiskovalcem prijazno okolje, možnost rezervacije vstopnice pred prireditvijo in od organizatorja zagotovljeno varno vedenje obiskovalcev. Izvedbo ankete so finančno podprli Kino Šiška, Gledališče Glej, Center za kreativnost in Slovensko mladinsko gledališče.

Komentarji: