Plakat, ki spreminja družbo

Dvanajst natečajev oblikovanja mestnega plakata na pregledni razstavi in katalogu

Objavljeno
04. november 2019 11.50
Posodobljeno
04. november 2019 11.50
Domiselni plakati prihajajo v ljubljansko mestno hišo. Foto TAM-TAM
A. P.
A. P.
Plaktivat je natečaj ustvarjanja plakatov, ki deluje od leta 2014. V tem času je bilo ustvarjenih 1445 plakatov, v ožji izbor se je uvrstilo 162 finalistov, dobili smo tudi 12 zmagovalcev. Sodelujoči avtorji so se vsako leto soočili z drugo tematiko, kot so beg možganov, prostovoljno gasilstvo, nasilje med mladostniki, zasvojenost s spletom, vprašanje migrantov, sovražni govor, alternative potrošništvu, telesna (ne)dejavnost, diabetes, bralna kultura, nasilje nad ženskami in kriza medijev. K projektu je pristopilo 850 prijaviteljev iz 49 držav in šestih celin.

»Že 30 let delujemo z zavedanjem odgovornosti, da so naši panoji v javnem prostoru in je pomembno, s kakšnimi sporočili nagovarjajo najširšo javnost. Zato smo leta 2009 pripravili lastno plakatno akcijo proti vodi v plastenkah, že prihodnje leto smo z mestnimi plakati opozarjali na prekomerno uporabo plastičnih vrečk, sledil je še naš plakatni poziv proti privatizaciji vodnih virov. Kmalu se je odprlo toliko novih perečih tem, da smo se odločili za konceptualno rešitev rednih družbeno odgovornih akcij z naslovom Plaktivat.,« nam je pojasnil direktor podjetja TAM-TAM Blaž Gregorin.

"Gre za mednarodni oblikovalski natečaj, za katerega izberemo temo in strokovnega partnerja, ki nam pomaga pri sestavi navodil »briefa« za oblikovalce plakatov, nato pa žirija med prejetimi rešitvami izbere zmagovalno delo za objavo na naših plakatnih mestih. Dosedanje akcije so bile v javnosti zelo odmevne, sploh akcija proti nasilju nad ženskami z naslovom (Lj)ubil te bom, stroka pa je številne med njimi tudi nagradila, zato bomo s svojimi dejavnostmi nedvomno nadaljevali."

 

Moč ideje


Zmagovalni plakat nato postavijo na eno izmed 500 plakatnih mest po Sloveniji, prav tako je prijavljen v tekmovalne dele Slovenskega oglaševalskega festivala (SOF) in bienala slovenskega oblikovanja Brumen. Letos bodo zmagovalni plakati in nekateri izbrani finalisti med 7. novembrom in 3. decembrom razstavljeni v Zgodovinskem atriju Mestne hiše. To so dela, ki so nastala med letoma 2014 in 2019.

Izšel bo tudi obsežen katalog sodelujočih plakatov. »Skupno nam je iskreno prepričanje o moči ideje in odgovornosti vseh nas, ki imamo komunikacijsko moč besede, slike ali medija, da jo uporabimo za pozitivne premike.« Hkrati družba »potrebuje odgovorno kreativnost in vizijo boljše podobe sveta. In Plaktivat ima ta naboj. Kreativcem daje prostor in možnost, da nagovarjajo družbo z medijem, ki jim je najbližje,« sta dodala dolgoletna člana projekta Mitja Petrovič in Ana Ivandić.

Mestni plakat spada med najstarejše medije, z njim se srečujemo vsak dan, a se le redko zavemo, da so številni domiselna umetniška dela. Projekti, kot je Plaktivat, so pomembna spodbuda za ustvarjalce plakatov, saj jim omogočajo odmik od komercialnega k družbeno odgovornemu oglaševanju.