Domnevno Cimabuevo delo, ki je viselo nad štedilnikom starejše ženske, prodali za 24 milijonov evrov

Vrednost slike so pred dražbo ocenili na od štiri do šest milijonov, rezultat pa je postavil nov rekord na področju prodaje srednjeveške umetnosti.

Objavljeno
27. oktober 2019 18.17
Posodobljeno
27. oktober 2019 18.42
FOTO: Charles Platiau/Reuters
V. U.
V. U.
Slika, ki so jo odkrili nad štedilnikom neke starejše ženske v mestu Compiegne nedaleč od Pariza, se je izkazala za vse prej kot »kuhinjski okras«. Na dražbi v Senlisu so jo danes prodali za izjemno vsoto 24 milijonov evrov.

Atribucija znamenitemu srednjeveškemu firenškemu slikarju z vzdevkom Cimabue (okoli 1240–1302), ki velja tudi za učitelja enega najvplivnejših slikarjev vseh časov, Giotta, je očitno prepričala.

V dražbenem katalogu so njeno vrednost ocenili na »le« od štiri do šest milijonov, vrhunski rezultat pa je postavil nov rekord na področju prodaje srednjeveške umetnosti.



Kot piše AFP, predstavlja 24 milijonov evrov tudi sedmi najvišji znesek, doslej dosežen na dražbi za umetniška dela iz domene starih mojstrov. Na vrhu te je seveda Leonardu da Vinciju pripisan Odrešenik sveta, ki so ga predlani prodali za 450 milijonov dolarjev in je hkrati absolutni rekorder na področju prodaj umetnin na javnih dražbah.
 

Pionir na poti k naturalizmu


Cimabue s pravim imenom Cenni Di Pepi je živel v 13. stoletju in dočakal vznik 14., že dolgo pa velja za enega prvih velikih italijanskih slikarjev, ki je prekinil trdoživo srednjeveško bizantinsko tradicijo in nakazal nove možnosti izraza. Bil je pionir na poti k naturalizmu, značilnem za kasnejšega Giotta in niz umetniških šol, ki so iz tega izšle.

Odkritje drobne slike, velike le 26 krat 20 centimetrov, so javno predstavili šele konec septembra. Visela je nad štedilnikom v kuhinji omenjene ljubiteljice kuhanja ob umetninah, ko je prišla v roke poznavalcem, pa so jo prepoznali kot nekdanji del večjega poliptiha z motivom Kristusovega pasijona, ki ga je Cimabue ustvaril okoli leta 1280. Sestavljalo ga je osem podob, dve od njih visita v stalnih zbirkah Nacionalne galerije v Londonu in Zbirke Frick v New Yorku.