Facebook cenzuriral Rubensovega »pornografskega« Jezusa, Flamci odgovarjajo s satiro

Bo odziv Flamcev na cenzuro njihovega umetnostnega klasika pripomogel k reviziji Facebookovega omejevanja golote?
Fotografija: Med cenzuriranimi mojstrovinami Petra Paula Rubensa je tudi Triptih s postavljanjem križa iz leta 1611, ki že stoletja visi v katedrali v Antwerpnu. FOTO: Wikipedia
Odpri galerijo
Med cenzuriranimi mojstrovinami Petra Paula Rubensa je tudi Triptih s postavljanjem križa iz leta 1611, ki že stoletja visi v katedrali v Antwerpnu. FOTO: Wikipedia

Facebookovo algoritmi so znova zamočili in izdelke enega največjih klasikov evropske umetnosti izpred stoletij uvrstili v poglavje pornografije, neprimerne za uporabnike tega družbenega omrežja.

Tokrat so v cenzorski nemilosti pristala dela osrednjega protagonista zgodnjega flamskega baroka Petra Paula Rubensa (1577–1640), mojstra slikarskih podob, nasičenih z emocijami in dinamiko, barvami in lepoto človeških teles. Ter seveda z značilnimi oblinami.
 

Odprto pismo Flamcev


Facebook je tokrat cenzuriral več Rubensovih mojstrovin, med njimi celo Triptih s postavljanjem križa, dramatično umetnino iz leta 1611, na kateri Jezusovo telo glede golote ne odstopa od siceršnjih baročnih ali tudi starejših in mlajših predstav o upodabljanju odrešenika sveta, odetega zgolj v opasico. Vernikov gotovo ne moti, saj je že stoletja na ogled v katedrali v Antwerpnu, le v času Napoleonovih osvajanj jo je ta odtujil. Po njegovem padcu se je leta 1815 vrnila v katedralo.

Cenzura Rubensa je flamski urad za turizem Visit Flanders, v katerem svojo deželo in kulturne zaklade v oglasih promovirajo tudi z umetnostjo enega svojih največjih umetnikov, razjezila do te mere, da so se odzvali z odprtim pismom Marku Zuckerbergu, ki so ga podpisali tudi v muzejih.



Rezultat cenzure je tudi zabaven satiričen video Flamcev, v katerem inšpektorji družbenih omrežij tiste obiskovalce Rubensove hiše v Antwerpnu, ki priznajo, da premorejo profil na družbenih omrežjih, prijazno, a neizprosno odstranijo izpred »pornografskih« slik in napotijo do česa varnejšega. Video si je na youtubu ogledalo že več kot 200 tisoč ljudi.

Tama d'Haen iz omenjenega urada Visit Flanders je za tisk povedala, da je delež objav, ki se nanašajo na flamske umetnike, a jih ne morejo plasirati na Facebook, kar 20-odstoten.


 

Revizija objav naslikane golote?


Pri Facebooku trdijo, da razumejo težavo, a imajo pri oglaševanju še restriktivnejšo politiko kot pri siceršnjih objavah uporabnikov. Oglasi »ne smejo vsebovati vsebin za odrasle. To vključuje goloto, upodabljanje ljudi v eksplicitnih ali sugestivnih položajih ali aktivnosti, ki so pretirano sugestivne ali seksualno provokativne.«

Je kaj od navedenega mogoče zaznati na Rubensovi podobi postavljanja križa z Jezusom? Morda doječa mati na levi tabli triptiha? Napovedano je srečanje obeh strani, morda bo beseda tekla tudi o tem.

Pri Facebooku so v izjavi za javnost agenciji AP zapisali, da si bodo prizadevali, da bodo muzejem omogočili oglaševanje nekaterih njihovih najbolj ikoničnih umetnin. »Trenutno znova obravnavamo svoj odnos do golote v slikarstvu, ki je del oglasov na Facebooku,« so zapisali.

Komentarji: