Joan Mitchell (1925–1992) je lani dosegla svojevrsten svetovni rekord. Za eno njenih slik je bila na dražbi plačana najvišja cena, ki jo je kadarkoli dosegla slika katere od svetovnih umetnic. Maja 2014 so njeno sliko Brez naslova iz leta 1960 v avkcijski hiši Christie's v New Yorku prodali za 11,9 milijona dolarjev. Do pred kratkim pa so si lahko ljubitelji umetnosti v avstrijskem Bregenzu ogledali razstavo Joan Mitchell: restrospektiva, njeno življenje in slike.
Rekord Joan Mitchell kot slikarke, katere slika je na dražbi dosegla najvišjo ceno, se je ohranil zgolj šest mesecev. Prehitela jo je prav tako pokojna Georgia O'Keeffe (1887–1986), katere sliko s cvetnim motivom so novembra 2014 v newyorški avkcijski hiši Sotheby's prodali za 44,4 milijona dolarjev.
Joan Mitchell kot umetnica sodi v »drugo generacijo abstraktnih ekspresionistov«, o čemer je na razstavi pričalo tudi okoli trideset slik velikega formata v treh nadstropjih Umetniške dvorane v Bregenzu (KUB) na obali Bodenskega jezera. Dela so prikazala njeno ustvarjalno pot od zgodnjih del, ki jih je ustvarila v petdesetih letih prejšnjega stoletja, do zadnje življenjske in ustvarjalne faze. V pritličju KUB so bili razstavljeni tudi številni dokumenti, fotografije, pisma, vabila, katalogi, knjige in druga arhivska gradiva, ki so obiskovalcem razkrivala življenje te nenavadne umetnice in njene stike s številnimi drugimi umetniki in sodobniki.
Dosledna abstrakcija
Rodila se je leta 1925 v Chicagu v družini dermatologa in pesnice. Leta 1947 je končala študij na Chicaškem umetniškem inštitutu.
Potem ko se je uveljavila kot ena vodilnih umetnic ameriškega ekspresionističnega slikarstva, je od sredine petdesetih let prejšnjega stoletja izmenično živela v Franciji in New Yorku, leta 1968 pa se je za stalno naselila v mestecu Vétheuil pri Parizu.
Njeno slikarsko izražanje se je z leti nekoliko spremenilo, vendar je ves čas ostala zvesta abstrakciji. Čeprav je nekaterim slikam nadela konkretna imena, na primer Cvetovi, in čeprav je mogoče na nekaterih delih prepoznati letne čase ali motive iz narave, je njen opus dosledno abstrakten. Njene velike oljne slike, sestavljene iz več delov, gledalca prevzamejo na doživljajski oziroma čustveni ravni.
Njena dela so danes vključena v številne znane zbirke, in to predvsem v ameriških in francoskih muzejih. Vendar po njeni smrti ni bilo toliko razstav njenih del po svetu, kot so jih imeli nekateri njeni bližnji kolegi. V začetku osemdesetih let se je njeno zdravstveno stanje močno poslabšalo.