Kristalizacija Tine Konec prislužila Grand Prix 53. Ex-tempora Piran

Nagrajena mlada slikarka je Miriam Elettra Vaccari za Prstni odtis - Na 53. Ex-temporu sodelovalo 233 slikarjev 
Fotografija: Tina Konec, dobitnica Grand Prix 53. mednarodnega slikarskega  Ex-tempore Piran za delo Kristalizacija. Foto Boris Šuligoj
Odpri galerijo
Tina Konec, dobitnica Grand Prix 53. mednarodnega slikarskega  Ex-tempore Piran za delo Kristalizacija. Foto Boris Šuligoj

Piran - »To je moja prva nagrada na razstavah sploh,« je izjavila mlada akademska slikarka Tina Konec iz Oplotnice, ki je v soboto zvečer prejela najvišjo nagrado - Grand Prix 53. mednarodnega slikarskega Ex-tempora v Piranu za svoje delo Kristalizacija v tehniki tuša na papirju. Tina Konec je vpisana v magisterij Akademije za likovno umetnost in oblikovanje in trenutno na podiplomskem študiju poglablja znanje pri profesorju Tugomirju Šušniku.

»Monokromno delo Tine Konec na prvi pogled povezuje enostavnost in jasnost podobe s kompleksno in dovršeno tehniko. Tematsko se delo navezuje na naravo, dejansko pa pri gledalcu vzbuja kontemplacijo o odnosu med celoto in njenimi delci: fraktali. Črta v delu ni dominatna, saj prevladuje ploskev in način, kako je ta zapolnjena, kar delu daje subtilen slikarski značaj,« so zapisali člani mednarodne žirije, v kateri so bili direktorica Koroške galerije likovnih umetnosti Andreja Hribernik iz Slovenj Gradca,  kuratorka Nadežda Elezović iz Zadra, kustosinja Obalnih Galerij Piran Majda Božeglav Japelj in italijanski umetnosti zgodovinar, galerist in kurator Marco Puntin iz Trsta, ki je žiriji predsedoval. Poudariti je treba, da reprodukcija nagrajene Kristalizacije še posebej ne razkriva vseh ustvarjalnih dimenzij nagrajenega dela.

Nagrado mladih avtorjev do 35. leta je prejela Miriam Elettra Vaccari iz Portoroža za Prstni odtis. »V kompoziciji se podoba prstnega odtisa razblinja na dnu, kar lahko beremo kot prispodobo za družbeno globalizirano aktualnost, ki kaže na vprašanje stabilnosti individualne, etnične, narodne, religiozne, seksualne, kulturne in vseh ostalih identitet,« so svojo utemeljitev pojasnili člani žirije.

Prstni odtis Miriam Elettra Vaccari. Foto Obalne Galerije Piran
Prstni odtis Miriam Elettra Vaccari. Foto Obalne Galerije Piran


Piranski Ex-tempore je najstarejša tako množična slikarska prireditev (po katei so ostali ex-tempori v Sloveniji dobili ime). Povezuje uveljavljene in šolane slikarske mojstre, a še več samoukov in na različne načine priučenih mojstrov upodabljanja. V svojih najboljših časih se je piranskega slikarskega praznika udeležilo tudi po 400 slikarjev, tokrat jih je bilo 233, ki so  po enem tednu ustvarjanja oddali 204 likovna dela, od tega jih je žirija za razstavo izbrala 103. Najpomembnejša nagrajena dela so Obalne galerije Piran razstavile v piranski Mestni galeriji, nekaj več kot polovico pa še v razstavišču Monfort v Portorožu. Obe razstavi bosta na ogled do 28. oktobra.

Grand Prix je prinesel zmagovalki odkupno nagrado Obalnih galerij v višini 2000 evrov, najboljša mlada umetnica je dobila za nagrado možnost samostojne razstave v piranski galeriji Hermana Pečariča. Sicer pa so podelili še vrsto manjših odkupnih nagrad in pet velikih odkupnih nagrad v znesku 1000 evrov. Veliko odkupno nagrado Občine Piran je dobila slikarka Dagmar Breschan iz Celovca za delo Lost Yesterday.

Lost Yesterday v Mestni galeriji Piran. Ex -tempore Foto Boris Šuligoj
Lost Yesterday v Mestni galeriji Piran. Ex -tempore Foto Boris Šuligoj

 

Komentarji: