Razstava slovenskih kiparjev v objektivu fotografa

Fotograf Igor Modic je obiskal projekt Sodobno slovensko kiparstvo v Mestni galeriji Nova Gorica. In imel kaj videti.

Objavljeno
10. marec 2017 12.57
Razstava
V. U.
V. U.

Značilno okrogel prostor Mestne galerije Nova Gorica tokrat zaseda izbor kiparskih izdelkov reprezentančnih, velikih dimenzij, ki jih je pod krovnim naslovom Sodobno slovensko kiparstvo zbral Andrej Medved, nekdanji umetniški vodja Obalnih galerij Piran.

V zadnjem času se večkrat angažira tudi na severu Primorske. Tokrat je za razstavo izbral imena, ki po besedah iz galerije »zaznamujejo eno največjih in najprestižnejših ter odločilnih obdobij v razvoju slovenskega kiparstva v 20. stoletju«.

O kiparskih strategijah, ki so ga prepričale, je sam zapisal:

»Sodobno slovensko kiparstvo je v prelomu osemdesetih let doživelo preobrazbo, z novimi kiparji, ki so končali likovno akademijo, a so že pred diplomo ustvarjali izvirna dela: Jakov Brdar, Lujo Vodopivec in Mirsad Begić, starejši je le Dušan Tršar, ki je v sedemdesetih odkrival svetlobno plastiko, in je v devetdesetih do popolnosti dodelal svoje »štirne« v giacomettijevski praobliki, izvirno formo v bronu, ki jih je razstavil v kostanjeviški cerkvi, Matjaž Počivavšek, mlajši v tem času, avtor, ki se je izpopolnjeval v tujini, a še posebej Lujo Vodopivec, ki je po študiju pri Billu Tuckerju spreminjal formo svojih kipov, a v obdobju med 1970–2000 dosegel neverjeten vzpon in zrelo dobo, posebej v novih materialih (les, kovina, smole).

Tudi Brdar in Begić sta izoblikovala svojstveno epoho, predvsem v velikopostavnih kipih v glini ali bronu, posebno, svojstveno telo, ki nima primerjave v modernem evropskem likovnem prostoru. Konec tisočletja zaznamujejo Bratuševa dela, tudi v različnih materialih, odmevne, tudi v tujini, razstave in postavitve v prestižnih galerijah in likovnih prostorih.

V zadnji dobi, v razponu skoraj dveh desetletij, je presenetil v klasično-moderni, avtentični obliki Boštjan Drinovec, s svojimi »znanstvenimi« kipi in vetrnicami, omenim naj razstavo v galeriji Loža s 4-metrsko skulpturo, mlinom z zračnimi tokovi in sočasnim zapisovanjem teh tokov v papirju.«

Le moška imena

Ob prebiranju zapisa seveda ne moreš ne zaznati, da so vsa imena v njem ekskluzivno moška, s čimer je objava fotografij kipov z razstave, ki so pritegnili Delovega fotografa Igorja Modica, po minulem osmomarčevskem rajanju nemara prav primerna za današnji dan 40 mučenikov.

V opravičilo selektorju, da pod ambiciozen naslov Sodobno slovensko kiparstvo ni umestil prav nobene avtorice, nemara podatek, da je v istem razstaviču natanko pred letom dni predstavil projekt Arhitektura duše, telesa in srca z deli štirih slikark in nobenega slikarja: Suzane Brborović, Ire Niero Marušič, Nike Zupančič in Joni Zakonjšek. Tedaj je o njihovih podobah zapisal, da kažejo izvirnost in nesluteni razvoj, odkritje.

Andrej Medved ob Volku Jakova Brdarja. Foto: Igor Modic/Delo

Volk Jakova Brdarja. Foto: Igor Modic/Delo

Kip Mirka Bratuše. Foto: Igor Modic/Delo

Kipa Mirsada Begića. Foto: Igor Modic/Delo

Dela Boštjana Drinovca. Foto: Igor Modic/Delo

Kip Luja Vodopivca. Foto: Igor Modic/Delo

Kip Dušana Tršarja. Foto: Igor Modic/Delo

Kipi Boštjana Drinovca. Foto: Igor Modic/Delo

Kip Matjaža Počivavška. Foto: Igor Modic/Delo

Foto: Igor Modic/Delo