Postni prt Eve Petrič spodbuja k razmišljanju

Nad glavnim oltarjem največje avstrijske cerkve vse do velike sobote visi 11 krat 5 metrov veliko »Kolektivno srce«.

Objavljeno
22. marec 2016 11.57
Milan Ilić
Milan Ilić

»O Kolektivnem srcu Eve Petrič nisem slišal nobene negativne kritike. Prav nasprotno, zelo veliko ljudi hvali na tisoče čipk, ki simbolizirajo povezanost srca, organov in celic v možganih, ti pa z Božjo pomočjo nenehno ustvarjajo nova vozlišča in povezave. Čipke Kolektivnega srca simbolizirajo tudi povezanost človeka z generacijami pred nami pa tudi medčloveško mreženje po svetu,« je za Delo povedal Toni Faber, župnik katedrale sv. Štefana na Dunaju.
Nad glavnim oltarjem največje avstrijske cerkve, ki jo zadnja leta vsako leto obišče približno 5,6 milijona ljudi, od pepelnične srede do velike sobote (26. marca) visi 11 krat 5 metrov veliko Kolektivno srce Eve Petrič, mednarodno zelo dejavne umetnice slovenskega rodu, ki je že več let uveljavljena (tudi) v Avstriji.

Umetniški vidik posta

»Skoraj vsakdo, ki pride pred oltar in zagleda to veliko, čudovito osvetljeno delo – ne glede na to, ali gre za posebnega gosta, vernika, ki prihaja vsak dan, ali enega od številnih turistov –, obstane pred Kolektivnim srcem, ga dolgo časa opazuje in poglobljeno razmišlja o njem ...,« poudarja Faber. »Velika večina, na tisoče in tisoče ljudi, skrbno prebere opis tega dela.«
O Kolektivnem srcu ne poročajo samo na informativnih internetnih straneh dunajske nadškofije, katoliške agencije Kathpress, dunajskega mestnega urada za obveščanje javnosti in podobnih ustanov. Tudi Wiener Zeitung, najstarejši dnevni časopis na svetu (izhaja od leta 1703, zdaj je tudi Uradni list Republike Avstrije), je objavil članek o »renesansi postnih prtov na Dunaju«. V njem omenja to tradicijo in razsvetljenega absolutista cesarja Jožefa II., ki se je bojeval proti cerkveni hierarhiji in med svojim vladanjem prepovedal več cerkvenih običajev, med drugim tudi postne prte. Zadnja desetletja je ta tradicija presenetljivo oživela, piše Johann Werfring v časopisu Wiener Zeitung in opozarja bralce, da lahko enega od takšnih monumentalnih postnih prtov – prt umetnice Eve Petrič – občudujejo v dunajski katedrali.

Dela z bolšjih sejmov

Avstrijska radiotelevizije ORF, ki redno poroča tudi o Cerkvi v Avstriji, je sporočila javnosti, da je Rimskokatoliška cerkev letos od pepelnične srede dalje poudarjala umetniški vidik posta pred letošnjo veliko nočjo. »V katedrali sv. Štefana je letos razstavljen sodoben postni prt multimedijske umetnice Eve Petrič, kolaž iz recikliranih kvačkanih prtov,« je sporočila ORF takoj na začetku svojega prispevka o tej temi.
Podobno novico so objavili tudi v bulvarskem časopisu Heute, največjem brezplačnem dnevnem časopisu v Avstriji. V časopisu Heute so pri opisu postnega prta Eve Petrič dodali, da je umetnica na tisoče kvačkanih del kupila na bolšjih trgih po vsem svetu ali pa so ji jih podarili kot prostovoljni prispevek.