Pregledna razstava Arven Šakti Kralj Szomi na gradu Podsreda

Na gradu je na ogled razstava avtorice z dvema imenoma, dvema domovinama in dvema poklicema.

Objavljeno
18. avgust 2014 16.32
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Arven Šakti Kralj Szomi, ki se že dolgo angažira na področju fotografije, je za letošnjo poletno razstavno sezono pripravila pregled tega, kar jo je kot avtorico pritegnilo v zadnjih 14 letih. Naslovila ga je Nature Morte, to je Tihožitja, dostopen pa je na gradu Podsreda.

Gre za ustvarjalko, ki se je po študiju na Goldsmiths Collegeu v Londonu odločila še za podiplomski študij fotografije in videa na ljubljanski akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, sama pa se definira kot oseba z dvema imenoma, dvema domovinama in tudi dvema poklicema.

Prvo ime je, kot ji je razložil oče, dobila po Tolkienovi Arwen, keltski »zvezdi ljudem«, drugo po indijski boginji osnovne življenjske energije Shakti. Poleg Slovenije je veliko let v času odraščanja preživela v Veliki Britaniji, ob tem, da se že dolgo umetniško izraža na področju avtorske fotografije, pa poklicno deluje tudi kot prevajalka besedil o umetnosti.

Zaznamovanost z dvojino

Kot pravi, jo nasploh zaznamuje dvojina in tudi na postavitvi na gradu Podsreda, na kateri je strnila svoja fotografska dela in serije iz obdobja med letoma 2000 in 2014, je pred gledalca − takoj ko se ta sreča z uvodno fotografijo avtorice kot deklice − postavila odločitev, katero izmed dveh možnih poti naj ubere. Prva ga popelje do fotografij, razstavljenih v skrinjicah. Nekatere niso vidne in jih mora sam odkriti, s čimer odkrije tudi svet avtoričinega osebnega prostora, intime in spominov.

V svet osebne simbolike, v kateri se lahko prepozna tudi obisovalec, vodi druga pot, omenjena opredeljenost z dvojnostjo pa se kaže tudi v tematski razdvojenosti. Denimo med lagodjem in nelagodjem, med mirom in nemirom ali ustvarjalnostjo in »črednostjo«, odsotnostjo lastnega duha.

Arven Šakti Kralj Szomi se sicer, kot so zapisali na gradu, kjer bo razstava dostopna do prihodnjega ponedeljka, ukvarja s fotografijo kot refleksijo dialoga med predmetnim in nepredmetnim svetom. Njeno ustvarjanje je najpogosteje zaznamovano s črno-belo fotografijo, ki ne poskuša na monotoni način dokumentirati vizualne stvarnosti pred objektivom, temveč poudarjati intenzivnost pripovedi likovnih elementov in določenega vzdušja.