Giampaolo Sgura: Moda vselej pripoveduje o časih, oblačila pa o družbi

Življenje skozi modni objektiv: Na Ljubljanskem gradu razstava italijanskega modnega fotografa
Fotografija: Gisele Bündchen, Vogue Brasil, december 2013. FOTO: Giampaolo Sgura
Odpri galerijo
Gisele Bündchen, Vogue Brasil, december 2013. FOTO: Giampaolo Sgura

Je eden izmed najbolj iskanih modnih fotografov na svetu. Njegova dela so prepoznavna med bralci revijalnega, zlasti modnega tiska, vključno z različnimi izdajami Vogua, Teen Vogua, Allura, Herculesa, GQ Styla, GQ in Interviewa.

V zadnjih dvajsetih letih Sgura ustvarja in snema tudi oglasne kampanje za znane modne hiše in znamke, kot so Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Ralph Lauren, Max Mara, Moschino, Versace in Roberto Cavalli ter imena nižje na statusni lestvici, denimo Topshop in Topman, Mango in Replay, pa tudi za kozmetične velikane Revlon in Biotherm. »Giampaolovo delo je vedno raznoliko, a hkrati dosledno. Dosledno v kakovosti in izvedbi. Je pravi pripovedovalec zgodb,« je o njem povedala sodelavka Marie Suter, nekdanja kreativna direktorica modnih revij Teen Vogue, W, Allure in Them (marca je prestopila h kozmetični znamki Glossier). Giampaola Sgure ne bo v Ljubljano, je pa privolil v intervju po elektronski pošti in na vprašanja za Delo skorajda v hipu odgovoril. Preostanek odgovorov ter večina njegove življenjske zgodbe bosta objavljena v jutrišnjem Kultu.


 

Glede na to, da ima razstava naslov Giampaolo Sgura: življenje skozi modni objektiv, me zanima, kakšno je to življenje. Kaj vse se vidi skozi modni objektiv?


Moda vselej pripoveduje o časih, oblačila pa o družbi. V svojih fotografijah želim biti iskren in pripovedovati o resničnosti z mojega zornega kota.
 

Kateri so vaši najbolj ikonični posnetki, tisti, ki bi jih moral poznati vsak modni navdušenec?


Veliko jih je, a skoraj vsi so tudi na razstavi na Ljubljanskem gradu.
 

Kaj najbolj simbolizira vaš avtorski jezik in po čem se razlikuje od drugih velikih imen modne fotografije?


Najbolj ga določata moja strast in spoštovanje do mode. Moja fotografija vselej izhaja iz ideje mode.
 

Vemo, da so mnoge stvari v resnici drugačne kot na fotografijah. V enem izmed intervjujev ste dejali, da grda manekenka ne more postati lepa samo zaradi fotografove sposobnosti.


Res je, videza, lepote ne moreš ­popraviti.
 

V postprodukciji fotografi poprav­ljate celo gube na oblekah, ne samo na obrazu.


Pomembno se mi zdi retuširati nepravilnosti s snemanja ali oblek, drugače pa zelo malo popravljam svoje fotografije.


Kako to, da razstava gostuje v Ljubljani? Je to res šele vaša druga?


Ko so me povabili, sem bil zelo srečen, dali so mi ves ta krasni prostor. Ja, to je res šele moja druga razstava.

Komentarji: