V Louvru kaos, varnostniki grozijo s stavko

V muzeju, ki velja za najbolj obiskanega na svetu, niso kos navalu obiskovalcev Vermeerjeve razstave.

Objavljeno
09. marec 2017 13.13
V. U.
V. U.

Projekt Vermeer in mojstri žanrskega slikarstva, na katerem je na ogled dvanajst slik Jana Veermerja iz ameriških in evropskih zbirk (kar predstavlja tretjino njegovega znanega opusa), označujejo za prvi pravi razstavni blockbuster Louvra po predlanskih terorističnih napadih, ki so znižali statistiko obiskav pariških muzejev, na letni ravni za okoli 15 odstotkov tudi obisk Louvra. A se ni izšlo po načrtih.

V muzeju se, kot poroča The Art newspaper, zaradi tokratnega navala obiskovalcev soočajo s težavami in celo grožnjo varnostnikov s stavko. Če se razmere ne bodo uredile, bodo ti jutri stavkali.

Ure in ure pred vrati

Razstavo so odprli 22. februarja, v muzeju, ki še vedno ostaja najbolj obiskan na svetu, pa se na naval presenetljivo niso ustrezno pripravili. Že prvi dan jo je obiskalo 9.500 ljudi, v prvem tednu 40.000, kar pomeni, da je pred prizoriščem razstave v Napoleonovem krilu Louvra, ki lahko sprejme le do 300 obiskovalcev naenkrat, nastala dolga vrsta nestrpnih obiskovalcev, ki so pred vrati ostajali dolge ure.

Sesul se je tudi Louvrov spletni program rezervacij terminov ogleda, postopek pa so še birokratsko otežili. Rezervacija termina ogleda je obvezna, a možna šele, ko že kupiš vstopnico, kar pomeni, da se moraš po nakupu znova postaviti v vrsto, čas rezerviranega ogleda pa ne drži nujno. Kdaj je ogled mogoč šele naslednji dan, kar predvsem obiskovalcem, ki niso iz Pariza, povzroča velike težave, v postopku pa so z običajnimi obiskovalci izenačili tudi člane Prijateljev Louvra, ki se vrstam običajno lahko izognejo, člane muzejske zveze ICOM ali celo novinarje. Vsi morajo na rep vrste.

Namesto bleščečega trenutka »črna luknja«

Varnostniki imajo situacije dovolj. Njihov sindikat CGT zaradi »konstantne fizične in verbalne agresije« za jutri grozi s protestno stavko, razstava pa je bila mešanih kritiških odzovov deležna tudi v tisku. Projekt, na katerem ducat Vermeerjevih slik obkroža kar okoli 70 žanrskih slik njegovih nizozemskih sodobnikov, so označili tudi kot povprečno in celo otročjo, slabo načrtovanje razstave pa je nekaj, kar naj bi predstavljalo bleščeč trenutek v Louvru, spremenilo v »črno luknjo«, še zapiše The Art newspaper.

Iz muzeja so se na kritike zaradi slabo načrtovanega obiska odzvali z mnenjem, da bi morali biti veseli, ker lahko tako množičen obisk pritegne tudi razstava del starih mojstrov, ne le razstave sodobne umetnosti, upajo pa, da bodo čakanje na vstop skrajšali na 45 minut.