Gorenjski župani pozivajo k zmanjšanju letalskega hrupa

Skupni dokument so podpisali župani občin Kranj, Šenčur, Cerklje na Gorenjskem, Mengeš, Škofja Loka in Vodice.

Objavljeno
14. maj 2019 13.00
Posodobljeno
14. maj 2019 14.31
Župani niso proti razvoju letališča, toda ne na škodo občanov vpletenih občin. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Kranj – Šest županov sosednjih gorenjskih občin (kranjski Matjaž Rakovec, šenčurski Ciril Kozjek, cerkljanski Franc Čebulj, mengeški Franc Jerič, škofjeloški Tine Radinja in vodiški Aco Franc Šuštar) je podpisalo skupni dokument, namenjen pristojnim organom in institucijam (predvsem Javni agenciji Republike Slovenije za civilno letalstvo), s katerim pozivajo k zmanjšanju letalskega prometa in tudi tako uveljavljajo pravico sodelovanja pri pereči problematiki za zaščito interesa in zdravja občanov.


Brez soglasja lokalne skupnosti


Število preletov letal se je od leta 2013 na območju občin bistveno povečalo, župane pa moti predvsem, da je mogoče brez soglasja lokalne skupnosti spreminjati koridorje in odletne procedure letalskega prometa. »Skupni poziv je prvi korak za izboljšanje razmer na tem področju. Obenem ministrstvo za infrastrukturo še ni sprejelo pravilnika o skupnem hrupu in emisiji motorjev zrakoplovov na letališčih in v letališki coni ter višini pristojbine za odpravo škodljivih posledic za okolje kljub obljubi, da bo osnutek pripravljen do decembra 2008, zakonsko pa bi moral biti sprejet že štiri leta prej. Naše zahteve niso neuresničljive, v občini Šenčur nismo proti razvoju letališča, prav nasprotno, toda ne na škodo občanov vpletenih občin,« poudarja Kozjek.


Začetek aktivnosti pričakujejo že maja


Šuštar se strinja: »V občini Vodice od vseh pristojnih že ta mesec pričakujemo začetek izvajanja aktivnosti, ki bodo skladno s podanimi predlogi občin pripomogli k zmanjšanju hrupa letal in z njim povezanih škodljivih vplivov na življenje naših občanov. Ocenjujemo, da bi lahko hrup izrazito zmanjšali z ukrepi, kot sta, denimo, vrnitev vzleta in pristajanja v koridor, ki so ga uporabljali pred letom 2013, in zmanjšanje preletov letal nad naselji v občini Vodice.«


Zasebni interesi pred javnim


Župani so prepričani, da bodo cilj dosegli s skupnimi močmi. »Za končni uspeh je potrebno sodelovanje, zato sem lahko zadovoljen, da smo se občine odločile za skupno pot pri izboljšanju oziroma želji po zmanjšanju obremenjujočih učinkov letalskega prometa,« je poudaril Jerič, Rakovec pa primaknil: »Ob spremembi zračne poti leta 2013 so se upoštevali zasebni interesi letalskih prevoznikov, zanemaril pa se je javni interes oziroma vpliv čezmernega hrupa leta na občane. Naše zahteve so realne in verjamem, da bodo ukrepi za razbremenitev okolja s hrupom sprejeti, predvsem s primerno smerjo letenja nad manj poseljenimi območji.«