Convento nekateri poznajo bolj kot Slovenijo

Že enajsto ljubljansko poslovno srečanje ponudnikov storitev za kongrese in njihovih organizatorjev

Objavljeno
23. januar 2019 17.30
Posodobljeno
23. januar 2019 17.30
Convento organizirata Kongresni urad Slovenije in Toleranca marketing ter je vodilno prizorišče za industrijo srečanj t.i. nove Evrope. FOTO Mavric Pivk/Delo
Kongresni turizem je med turističnimi delavci znan in priznan kot kura, ki nosi zlata jajca. Tudi v Turizmu Ljubljana ugotavljajo, da porabi kongresni turist trikrat več denarja kot običajni turisti. K prepoznavnosti Ljubljane pa je v zadnjem desetletju brez sence dvoma pripomogla tudi Conventa, prostor, kjer se srečujejo ponudniki prostora (in vsega, kar spada zraven) za organizacijo kongresov, srečanj in sestankov ter organizatorji tovrstnih dogodkov.

Ob enajsti ponovitvi Convente, katere zaščitni znak so tudi zabojčki, ki na Gospodarskem razstavišču omejujejo prostore za poslovna srečanja, so številke ponovno višje kot leto poprej, dogodek pa je iz lokalnega prek regijskega itak že zrasel v novoevropskega in vpliva na prepoznavnost Slovenije in Ljubljane, vključuje trajnostno naravnanost, vpliva na desezonizacijo in ima močan multiplikativni učinek, poudarja Karmen Novarlič iz Slovenske turistične organizacije (STO).

V Kongresnem uradu Ljubljana so po besedah vodje njihovega področja poslovnega turizma Jana Oršiča z drugo zaporedno anketo med kongresnimi turisti lani ugotovili, da so imeli več avtobusnih gostov – tudi zato, ker ni bilo svetovnih, temveč samo evropski dogodki – da jih je več priletelo z nizkocenskimi prevozniki, a še vedno polovica s tradicionalnimi prevozniki, predvsem pa jih je 78 odstotkov prišlo preko Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana.

V času merjenja med avgustom in novembrom so bili ljubljanski hoteli več kot 90-odstotno zasedeni, čeprav je v hotelih spalo za deset odstotnih točk manj gostov kot leto poprej, 60 odstotkov vseh. Več jih je izkoristilo ponudbo airbnb, številne so gostili kar njihovi ljubljanski prijatelji. In da, vključno s prevoznino, namestitvijo in povprečno okrog stoevrsko kotizacijo, ki jo organizatorji porabijo za hrano, pijačo, izlete in zabavo udeležencev med dogodkom, so za tridnevno bivanje potrošili povprečno 1533 evrov.

Conventa je tako uspešna, da jo v tujini kopirajo, je navedel direktor slovenskega kongresnega urada Miha Kovačič – in dodal, da bo dogodek vsekakor ostal v Ljubljani. Conventa je srce kongresne industrije nove Evrope in prostor, kjer organizatorji kongresov iščejo eksotične nove lokacije. Eksotičlne v dobrem pomenu besede.

Soorganizator iz Toleranca marketinga Gorazd Čad je opozoril, da je Conventa strateško orodje za trženje in praznik kongresarjev hkrati. Nanjo prihajajo iz leta v leto drugi organizatorji dogodkov – kar je izjemno težko doseči; Conventa je tudi edina, ki daje prav vsem povsem enake pogoje za delo in sklepanje poslov. In potem ni nenavadno, da je v nekaterih krogih vedno inovativna Conventa bolj znana blagovna znamka kot Slovenija ali Ljubljana.

Kaj pa ljubljanska podstat? Intercontinental s petimi zvezdicami je pokazal, da ga je mesto krvavo potrebovalo, tudi novi napovedani petzvezdičarji bodo prišli prav. Ko bo Gospodarsko razstavišče prehodilo trnovo papirološko pot do nove večje multifunkcijske dvorane, se bodo kongresarjem vremena še bolj zjasnila. Tudi novi hoteli bodo prišli prav, kajti danes je zaradi agencijskih gostov na hitro – v tem primeru eno leto pred dogodkom – dovolj prostora že težko dobiti.