Kino Šiška hrani mlade

Kulturni evro: S pomočjo obveznega samoprispevka v višini dveh evrov je nastal kratki glasbeno-dokumentarni film Bend vs Brend dveh umetnic
Fotografija: Hanna Szentpeteri in Simona Jerala Foto Tamara Klavžar
Odpri galerijo
Hanna Szentpeteri in Simona Jerala Foto Tamara Klavžar

Ljubljana – V Kinu Šiška so s svojim družbeno odgovornim projektom Kulturni evro, ki so ga zagnali pred štirimi leti, sklenili četrti krog finančnega podpiranja mladih ustvarjalcev z različnih področij umetnosti. Ob deveti obletnici Kina Šiška bo tako, poleg glasbenega programa, na ogled tudi kratki glasbeno-dokumentarni film Bend vs Brend avtoric Hanne Szentpeteri in Simone Jerala, ki sta prejemnici sredstev Kulturnega evra 2017. Gre za obvezni samoprispevek v višini dveh evrov, ki ga prispeva vsak obiskovalec Kina Šiške, zapisan na seznamu gostov in novinarjev, ali pa je imetnik letnega vabila.

persons from porlock Foto Band Vs Brend
persons from porlock Foto Band Vs Brend


Zbrana sredstva zbirajo na posebnem računu, zbrani znesek pa namenijo izbranemu ustvarjalcu oziroma producentu, ki se prijavi na razpis. Eden izmed pogojev za prijavo je tudi, da prijavitelj ob roku za oddajo ni starejši od 29 let. Prvo leto so tako s kulturnim evrom financirali izdajo prvenca domače glasbene zasedbe Your Gay Thoughts, leto kasneje je bila prejemnica sredstev intermedijska umetnica Olja Grubić z intermedijskim projektom Psihološki kanibali, lani pa sta finančno podporo dobila Žiga Krajnčan in Gašper Kunšek za plesno predstavo Chorus.
 

Kje so ženske menedžerke?


»Prijavili sva se v zadnjem trenutku, celo zadnji večer pred zaključkom roka za prijavo,« pove Hanna Szentpeteri, ki prizna, da je bila ideja za prijavo Simonino maslo, s katero sta tudi sorežiserki. Kratki glasbeno-dokumentarni film, katerega premiera bo 21. septembra na 9. obletnici Kina Šiška, se osredotoča na vidnejši zasedbi mlajše generacije v Sloveniji, persons from porlock in Koala Voice, prikazuje njune kreativne procese ter predvsem poudarja dejstvo, da imata obe skupini ženski menedžerki, Evo Kristino Filipčič in Mašo Pavoković. »Odraščala sem z Mojco Zupanič, sicer menedžerko skupine Katalena, ki je bila zame velika inspiracija za izbor tematike filma,« pojasni Hanna Szentpeteri, ki je prav zato, vse dokler se ni lotila filma, mislila, da so ženske v tem poslu nekaj povsem običajnega. Med delovnim procesom sta avtorici ugotovili, da ni tako, saj se celo starosta domače glasbene scene Igor Vidmar, h kateremu sta šli po živ zgodovinski spomin o tej temi, spominja zgolj ene ženske glasbene menedžerke. Z gibanjem #metoo in vsem, kar je potegnilo za seboj, sta se vsekakor lotili teme, ki je zaznamovala to leto, Simona Jerala pa predvsem upa, da bosta s filmom mladim ženskim gledalkam dali vedeti, da so lahko precej več od zgolj tistega, kar se od deklet pričakuje: »Želim, da film v njih spodbudi razmislek o svoji vlogi v družbi, o tem, da se jim da vedeti, da so lahko, kar želijo biti, da lahko prevzamejo tudi organizacijsko vlogo v ozadju in da ne potrebujejo zato imeti moških značilnosti.« Da so, doda Szentpeterijeva, lahko »tudi kaj drugega, ne samo igralke ali pevke«.

Maša Pavoković, menedžerka skupine Koala Voice Foto Bend Vs Brend
Maša Pavoković, menedžerka skupine Koala Voice Foto Bend Vs Brend


Eva Kristina Filipčič, menedžerka skupine persons from porlock Foto Bend Vs Brend
Eva Kristina Filipčič, menedžerka skupine persons from porlock Foto Bend Vs Brend

 

Holivudski razpleti


Film Bend vs Brend tako sledi šestmesečnemu utripu glasbenega življenja Maše Pavoković in Eve Kristine Filipčič, menedžerkama skupin, katerih člani se srečujejo z glasbenimi prelomnicami, v filmu pa se prevprašuje tudi, ali je ambicioznost menedžerke dovolj, da skupina obstane, in kaj se zgodi, če se izvajalec ne želi podrediti zahtevam klasične glasbene industrije. »Imeli smo neverjetno srečo, da smo film snemali ravno v trenutku, ko sta bila oba benda na pomembnih prelomnicah, v filmu se namreč zgodijo že skorajda 'holivudske' stvari, ki jih seveda nismo mogli predvideti, so pa vsekakor dobra stran celotne zgodbe, ki sva jo želeli podati gledalcem,« še pove Szentpeterijeva. Avtorici sta od Kina Šiška prejeli slabih sedem tisoč evrov, ves denar pa sta, skupaj s producentom filma Darejom Šömnom, vložili v film, na katerem je skupno delalo deset ljudi.

Na zadnji razpis za kulturni evro se je prijavilo šest ustvarjalcev, o prejemniku sredstev pa je odločala tričlanska komisija v sestavi Matic Majcen, filmski kritik, Varja Močnik, kuratorka filmskega programa v Kinoteki in na festivalu Kino Otok, in Piera Ravnikar kot predstavnica Kina Šiška. »Komisija se je za izbor tega filma odločila, ker je bilo iz predloženega osnutka možno sklepati, da gre za film, ki bo gledalcem na neolepšan način prikazal ozadje glasbenega ustvarjanja perspektivnih, mladih glasbenih izvajalcev pri nas,« so žirantje med drugim zapisali v svoji obrazložitvi izbora prejemnic sredstev.

Koala Voice Foto Matevž Kocjan
Koala Voice Foto Matevž Kocjan


 

Komentarji: