Koliko smo plačali za 33 novih avtobusov

V zadnjih 12 letih so v LPP zamenjali 201 avtobus. Nakup novih sta sofinancirala MOL in Eko sklad.

Objavljeno
02. november 2019 06.00
Posodobljeno
02. november 2019 06.00
Za 33 novih avtobusov in električnega kavalirja so na MOL in v LPP skupaj odšteli 9,3 milijona evrov (z DDV).
Foto Blaž Pogačar
Ljubljana – Čeprav število potnikov v javnem potniškem prometu nezadržno pada, si v LPP že nekaj let prizadevajo za postopno posodobitev voznega parka. Po ljubljanskih in primestnih ulicah že nekaj časa vozijo novi, okolju prijazni avtobusi. LPP je namreč pred kratkim kupil 17 hibridnih mestnih in 16 medkrajevnih avtobusov ter še enega (električnega) kavalirja. Ta se bo pridružil preostalim šestim, ki že vozijo po mestnem središču, zaprtem za motorni promet. »Kdaj točno bomo kupili še dodatne hibridne avtobuse, ne moremo napovedati,« odgovarjajo v LPP.

»Starost avtobusov je eden pomembnejših kazalnikov, saj so z njo povezane tudi njihova izrabljenost ter prometnotehnična in ekološka primernost. Konec decembra lani se je povprečna starost voznega parka LPP v primerjavi z istim obdobjem leta 2017 v mestnem prometu zvišala za osem mesecev, v medkrajevnem prometu pa za devet mesecev.« To je ena izmed ugotovitev poslovodstva LPP, zapisanih v letnem poročilu družbe za minulo poslovno leto. Iz dokumenta je razvidno, da je bilo v voznem parku konec lanskega leta kar 32 avtobusov starih več kot 20 let, od tega sta bila dva stara 22 let, v povprečju pa se po ljubljanskih cestah vozijo deset let stari avtobusi.

Prav zato je nakup novih in s tem posodobitev voznega parka LPP dobra novica tako za okolje kot tudi za vse uporabnike javnega prevoza v prestolnici. Z nakupom 33 novih avtobusov (od tega je 17 hibridnih, ki bodo vozili po Ljubljani, 16 pa je primestnih) se je vozni park javnega podjetja nekoliko pomladil. Iz odloka o rebalansu letošnjega proračuna je razvidno, da se je MOL za nakup novih avtobusov letos zadolžila v višini 5,2 milijona evrov.
 

Nakup plačala tako občina kot LPP


Na vprašanje, koliko so plačali za nove avtobuse, na LPP odgovarjajo: »Občina je kupila 17 hibridnih mestnih avtobusov, nakup je bil sofinanciran z nepovratnimi sredstvi Eko sklada, in sicer v višini 5,5 milijona evrov (z DDV). Električnega kavalirja in 16 medkrajevnih avtobusov pa je kupil in plačal LPP z dolgoročnim posojilom. Za medkrajevne avtobuse smo plačali 3,7 milijona evrov (z davkom), za kavalirja pa 19.032 evrov (z davkom).« Skupaj so torej za nakup odšteli 9,3 milijona evrov (z DDV). »Z nadomeščanjem starih avtobusov bomo vozni park precej pomladili, na progah številka 1 in 6 pa bomo uvedli dodatne avtobuse.

image
Novi avtobusi LPP se že dobra dva meseca vozijo po ljubljanskih in primestnih ulicah. Foto Blaž Pogačar


Tako bodo obratovali štirje dodatni avtobusi, s čimer si prizadevamo, da bi se za uporabnike čakalni čas na omenjenih progah zmanjšal,« je ob nedavni predstavitvi novih avtobusov v Ljubljani povedal Peter Horvat, direktor javnega podjetja LPP.

Z nakupom električnega kavalirja, ki potnike po središču mesta prevaža brezplačno, pa se je vozni park okrepil. To je namreč že sedmi kavalir. Novo vozilo je odprto, kar pomeni, da bo primerno za vožnjo predvsem v toplejših mesecih. »Novi avtobusi so do okolja prijazni in izpolnjujejo najvišje standarde, več kot tretjino pa jih poganja stisnjeni zemeljski plin oziroma metan. Sedemnajst hibridnih mestnih avtobusov (znamke
Mercedes-Benz Citaro NGH hybrid) za pogonsko gorivo uporablja zemeljski plin in elektromotor,« pojasnjujejo v družbi.
 

Novi avtobusi bodo, ko bo sprejet načrt 2020


V voznem parku LPP je še 34 avtobusov, ki bi jih bilo treba zamenjati, od leta 2007 pa so, kot pravijo, v družbi zamenjali že 201 avtobus. »Zagotovo bo prihodnje leto izpeljan nakup novih avtobusov, vendar o točnem številu za zdaj ne moremo govoriti. Poslovni načrt za leto 2020 namreč še ni bil sprejet,« so v LPP zapisali v odgovoru meščanu na občinskem portalu. V nedavno sprejetem občinskem proračunu za prihodnje leto je za nakup novih avtobusov predvidenih 3,4 milijona evrov, nakup pa bi, tako kot zdaj, sofinancirali z nepovratnimi sredstvi Eko sklada. Pri tem ni zanemarljiv podatek, da je poslovanje LPP že nekaj let v rdečih številkah. Tako je je minulo poslovno leto družba zaključila z kar 6,7 milijona evrov izgube, v letošnjem prvem polletju pa so pridelali že okoli 748 tisočakov izgube.