Končno nadstreški ob glavni avtobusni postaji

Nadstreški bodo na dveh lokacijah pred peroni, in ne nad njimi, kot veleva pravilnik.
Objavljeno
15. maj 2018 06.00
Posodobljeno
15. maj 2018 13.00
Gradnja novih nadstreškov na glavni avtobusni postaji naj bi bila končana do petka. FOTO: Roman Šipić/Delo     
Ljubljana – Potniki, ki na glavni avtobusni postaji čakajo na prihod ali odhod medkrajevnih in mednarodnih avtobusov, bodo končno dobili nadstreške. Postavljajo jih na dveh lokacijah, na sedežih in pod streho pa bo naenkrat lahko čakalo približno 40 ljudi.

Matija Jeras iz podjetja AP Ljubljana je za Delo povedal, da so pred kratkim začeli postavljati tipske postajne nadstreške, pri čemer bo pod tistimi ob gradbiščni ograji Emonike, kjer ustavljajo mednarodni avtobusi (peron Flixbusa), lahko naenkrat na suhem sedelo 25 čakajočih potnikov, na manjših ob avtomatu za prodajo vozovnic E-kart na vzhodni strani postajne stavbe pa 15. Nadstreški, ki naj bi jih uredili do konca tega tedna, bodo opremljeni tudi z informacijami, na katerih peronih stojijo posamezni avtobusi, in okvirnimi voznimi redi. Čeprav ima AP Ljubljana zemljišča, na katerih so peroni, postajna stavba in tudi že ogrodja novih nadstrešnic le v najemu od Slovenskih železnic, te niso imele nič proti postavitvi zaščite za čakajoče potnike. To pa zato, ker bo vse stroške postavitve plačalo podjetje AP Ljubljana iz lastnih sredstev. Ocenjeni so na 50.000 evrov.


Novi prikazovalniki


Jeras je še dejal, da nadstrešnice niso edina posodobitev ene najbolj neuglednih avtobusnih postaj v Sloveniji. Pred kratkim so v postajni stavbi namestili nov digitalni prikazovalnik voznih redov, še pred julijem bosta z njima opremljena tudi vhod in izhod. Tako bodo čakajoči pod nadstrešnicami in mimoidoči že od zunaj lahko videli, kdaj bo pripeljali ali odpeljal kateri od avtobusov.

image
Ogrodje kovinske stene FOTO: Roman Šipić/Delo


Z nadstreški bo AP Ljubljana končno vsaj delno izpolnila zahteve pravilnika o opremljenosti avtobusnih postaj. Ta določa, da mora imeti postaja tudi pokrite perone (pri vsaj enih vratih avtobusa morata biti potnikom zagotovljena vstop in izstop tako, da so zaščiteni pred padavinami), a bi takšna naložba zahtevala gradbeno dovoljenje in precej več denarja za izvedbo. Tega pa niso pripravljene zagotoviti ne AP ne železnice. Prva zato, ker je le najemnica peronov, druge pa, ker jim to ni v interesu. V prihodnosti jih čaka nadomestna gradnja avtobusne postaje ob Vilharjevi.

Čeprav še vedno ni jasno, kdaj jo bodo začeli graditi (strokovnjaki iz AP Ljubljana svarijo, da sedanji projekt ne predvideva dovolj peronov in da bi lahko nastajala gneča na vstopno-izstopnih točkah, ki bi si jih v enem delu delili z avti in taksiji) in kdaj bodo podrli sedanjo, pa tokratna posodobitev ne bo veliko pripomogla k lepši avtobusni postaji. Na peronih v mešani asfaltno-kockasti izvedbi je polno grbin in vdolbin, slabo vzdrževani so tudi pločniki, platoji in cesta po vsej dolžini avtobusne in železniške postaje. Zahodno od obeh pa so že vrsto let tudi gradbiščne ograje nikoli začete Emonike.