Nedelujoče plačilne naprave na avtobusih niso stvar LPP

V Ljubljanskem potniškem prometu so potnico naslovili kar na Urbano.
Fotografija: FOTO: Voranc Vogel
Odpri galerijo
FOTO: Voranc Vogel

Ljubljana – Čeprav sta kartica Urbana in Moneta edina uradna načina plačila prevoza na ljubljanskih mestnih avtobusih, LPP očitno nima nadzora nad delovanjem naprav oziroma validatorjev, prek katerih se plačuje na avtobusih. Še več od potnikov pričakuje, da bodo Urbano o nedelovanju naprav obveščali sami.

Naši bralki se je nedavno pri vožnji z avtobusom številka 9 zgodilo, da prevoza na nobeni od dveh naprav, ki sta za to na voljo v vozilu ni mogla plačati z Moneto, torej prek mobilnega telefona, čeprav je to s klicem na 1899 poskušala kar osemkrat. Moneto redno uporablja tako za avtobusne prevoze kot za druga plačila, torej težava ni bila v njenem telefonu oziroma Moneti. Ker kartice Urbana ni imela napolnjene in na avtobusu ni mogoče plačevati z gotovino, torej ni mogla plačati prevoza. To se ji je le nekaj dni prej že zgodilo na eni od omenjenih zelenih plačilnih naprav na mestnem avtobusu, a je takrat nato plačilo vendarle uspela opraviti prek drugega validatorja. Tudi šofer avtobusa ji je priznal, da so težave z njihovim delovanjem.

Bralka je poklicala na Ljubljanski potniški promet (LPP) in povedala, da nobeden od čitalcev na omenjeni liniji ne deluje in da ni mogla plačati prevoza. A na LPP ji je sogovornica, ki se je predstavila kot Petra, večkrat odgovorila, da to ni stvar LPP in da naj se kar sama obrne na Urbano in jim sporoči, da nobeden od validatorjev ne deluje. Ponudila ji je celo, da ji pošlje številko od Urbane in da naj torej to z njimi uredi sama.


LPP nima vpogleda


Ker gre za čitalce, ki so na vozilih LPP, nas je zanimalo, kako je mogoče, da to ni stvar LPP, saj gre vendarle za naprave, prek katerih se plačuje njihov prevoz in bi moralo brezhibno delovanje biti v njihovem interesu? Na LPP odgovarjajo, da nimajo direktnega vpogleda v posamezno transakcijo in bi bil zato v postopku reševanja le posrednik v komunikaciji, kar bi posledično pomenilo daljši čas reševanja. Zato ponavljajo, da v primerih, kot je navedeni, v klicnem centru potnika napotijo na skrbnike sistema. Glede same Monete pa so izpostavili, da je ta v upravljanju Telekoma. Hkrati so priznali, da se »redko, a v zanemarljivo majhnem deležu vseh validacij zgodi, da elektronski sistem začasno odpove«.

In kaj se torej zgodi, če ne moreš plačati z Moneto in na avtobus pride kontrola? Ali kontrolor potnike v tem primeru kaznuje – jih odslovi z avtobusa in sproži postopek za izdajo kazni. »V takšnih primerih pri kontroli kontrolor ne izpelje postopka zaradi neplačila voznine. V takšnih primerih ni krivda na potnikovi strani, zato se prevoze izvede kljub neplačani voznini. Kontrolor pa bo vsekakor preveril delovanje sistema in javil napako centru za upravljanje,« odgovarjajo na LPP. Dodajajo, da so omenjeni izpadi zelo redki, a to, kot kaže, ne drži. Že anketa med kolegi v redakciji Dela je pokazala, da se to pogosto dogaja.

Zato nas je zanimalo, ali ima LPP kakšno oceno o izpadu dohodka iz tega vzroka? Pojasnjujejo, da je težko oceniti za kolikšno vsoto gre, saj ni možno pridobiti podatka, koliko uporabnikov se je ob izpadu peljalo v celotni mreži linij LPP. »Glede na minimalni čas izpada, če že je, izračuni niso omogočeni. Največji izpad prihodka povzročajo neplačniki prevoza,« pravijo v LPP.

Več iz te teme:

Komentarji: