Skrb za starostnike slabša kot za najmlajše

Osnutka proračunov MOL za leti 2020 in 2021, letošnji po drugem rebalansu nižji od začetnega za 35 milijonov evrov.
Fotografija: Kolesarska infrastruktura ima pomembno mesto v ljubljanskem proračunu. FOTO: Blaž Samec/delo
Odpri galerijo
Kolesarska infrastruktura ima pomembno mesto v ljubljanskem proračunu. FOTO: Blaž Samec/delo

Po danes sprejetih osnutkih ljubljanskega mestnega proračuna za leti 2020 in 2021 z višino prihodkov okrog 404 milijonov evrov v vsakem letu, se obetata vsaj na videz rekordna proračuna. V letu 2020 je predvidenih 400 milijonov evrov odhodkov, v letu 2021 pa 394 milijonov evrov. Kakšna bo realizacija, bo vidno čez leta.

V razpravi je župan Zoran Janković priznal, da sta osnutka prihodnjih proračunov načrtno optimistična in da bo realizacija verjetno nižja. Tudi pred rebalansom letošnjega proračuna je bila predvidena še višja številka: 421 milijonov prihodkov in 412 milijonov odhodkov. Po prav tako danes sprejetem drugem rebalansu (z glasovi Liste Zorana Jankovića) pa je predvideno, da bo MOL leto 2019 zaključil s 386 milijoni evrov prihodkov, skoraj 380 milijoni odhodkov in z dobrimi 6 milijoni proračunskega presežka. Prihodki in odhodki bodo tako kar za 35 milijonov nižji od sprejetega proračuna in skoraj 20 milijonov nižji od prvega rebalansa. Glavni razlog tiči v nižjih naložbah in posledično nižjem črpanju evropskih sredstev; Zoran Janković je ob tem s prstom pokazal predvsem na največji mestni projekt – izgradnjo kanala C0, ki zaradi sodne odredbe trenutno stoji.

Stanje zadolženosti je bilo 30. septembra 86,5 milijonov evrov. MOL se bo letos in tudi v prihodnjih dveh letih zadolžil za 10 milijonov evrov, a se bo stanje zadolženosti znižalo, ker bo vsako leto tudi vrnil več: letos 12 milijonov, prihodnje leto več kot 21 milijonov evrov in leta 2021 še dobrih trinajst milijonov evrov.

MOL proračuni
MOL proračuni


Več kot 150 milijonov evrov za naložbe


Za naložbe bodo prihodnje leto namenjeni 154,3 milijoni evrov, leta 2021 pa 157,4 milijona evrov; letos po drugem rebalansu 120,56 milijonov evrov. Največ denarja bo namenjenega za gradnjo kanalizacijskega omrežja vključno s kanalom C0 in čiščenjem odpadnih voda: 52 milijonov in 53 milijonov evrov, sledijo naložbe v cestno infrastrukturo in posebej v kolesarsko infrastrukturo, kjer prihajata na vrsto Dunajska in Tržaška cesta, pa prenova kolesarskih površin ob Kajuhovi ulici in Ob Ljubljanici  (19 in 16 milijonov evrov) ter obnova Cukrarne (leta 2020 14,6 milijonov evrov in 2021 še 2,5 milijona evrov).

V razpravi mestnih svetnikov je bilo moč slišati, da gre za obsežni gradivi (mimogrede: na 474 in 441 straneh), zato ni presenetljivo, da česa tudi niso našli, na primer atletskega centra v Šiški. Če smo prav brali dokumenta gre v dveh letih za več kot milijon evrov. Več mestnih svetnikov je predlagalo več sredstev za mala dela v četrtnih skupnostih - v osnutkih sploh ni predvidenih sredstev. Tudi Ljubljančani, ki živijo izven središča mesta si želijo urejenega okolja, je dejala svetnica Ksenija Sever (SDS), a je župan Janković pojasnil, da bo sredstev dovolj tudi za mala dela.

MOL že tradicionalno dobro skrbi za šolstvo in izobraževanje, župan je pomiril starše učencev v OŠ Zalog, da bo občina poskrbela za stvari, ki jih je z odločbo zahtevala inšpekcija. Na pobudo svetnice Mojce Škrinjar (SDS), da potrebujejo šole dodatno varnost, tudi učitelji pred starši, je župan dejal, da se ne zna predstavljati, da ne bi bilo tako. Skrb za kolesarje je že dobrodošla, so se pa v deljeni coni po mnenju Mojce Škrinjar razvadili in sedaj uzurpirali tudi pločnike. Bi jih bilo treba malo izobraziti in kaznovati.

In zakaj je v osnutku proračuna milijon evrov za varovanje pred teroristi, je zanimalo Urško Honzak (Levica): ker gre za namenski evropski denar. Saj ne, da bi bila grožnja resnična, pripravljen pa je le bolje biti.

Gradbišče med obnovo Cukrarne. FOTO: Uroš Hočevar
Gradbišče med obnovo Cukrarne. FOTO: Uroš Hočevar


Ljubljančani se starajo


Več svetnikov (Milan Jakopovič, Levica) je odprlo vprašanje staranja prebivalstva, preslabo plačane pomoči na domu, premalo prostora (in domov) za starejše. Država ni v Ljubljani nič zgradila, je pojasnil Janković in dodal, da mesto izobrazi ljudi za oskrbo na domu in redarje, na primer, potem pa ti odidejo v bolje plačane službe v koncesijske domove in na policijo, na primer. Stanovanjska gradnja gre v pravi smeri, Levica je predlagala, da naj MOL zemljišč primernih za stanovanjsko gradnjo ne prodaja. Saj mesto tega ne počne, je povedal Zoran Janković, zemljišče na Masarykovi pa so prodali po izjemno dobri ceni, več kot 1000 evrov za kvadratni meter..

Dragana Matiča (svetniški klub samostojnih svetnikov) skrbi, da za kulturo ni dovolj sredstev. A jih po županovih navedbah ne bo; 11 odstotkov proračuna gre v ta namen in kultura bo še naprej paradni konj. Ne bodo pa dajali denarja za vzdrževanje za objekte, ki gredo v generalno obnovo, kot je na primer Baragovo semenišče (kjer je Pionirski dom, mladinsko gledališče in študentski dom Akademski kolegij). MOL je pridobil še zadnji lokal na Ajdovščini za tamkajšnji minipleks, za ključavničarja iščejo še nadomestni prostor v središču mesta. MOL prevzema tudi celotne Križanke - tamkajšnja srednja šola se bo po županovi napovedi v letu 2021/22 izselila.

Obnova Roga se bo začela takoj, ko bo občina dobila sodno dovoljenje za izselitev. Asta Vrečko (Levica) je sicer ponovno predlagala, da se zanj najde v dogovoru drugačna rešitev, a je župan predlagal, naj gre kdaj na Trubarjevo in posluša, kaj se tam dogaja. Zimzeleno zavzemanje Levice za odkup in obnovo Plečnikovega stadiona je župan komentiral z dejstvom, da so se stanovalci Fondovih blokov sami pred leti strinjali, da so njihovi vrtički na mestni zemlji. Tudi parkirna hiša pod osrednjim trgom bo, ob tem pa bo poskrbljeno za vso dediščino, vključno z arheološko.

V osnutkih proračunov sta tudi parkirišči P+R Stanežiče in Črnuče. Jožefa Horvata (NSi) je zanimalo, kdaj se bodo lotili slednjega? Ko bo "v kratkem" sprejet občinski podrobni prostorski načrt.

Kolesarska infrastruktura ima pomembno mesto v ljubljanskem proračunu. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Kolesarska infrastruktura ima pomembno mesto v ljubljanskem proračunu. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo

Preberite še:

Komentarji: