Z garažno hišo do manj prometa v Ljubljani

V stavbi bo zagotovljenih 222 parkirnih mest, od tega 161 pod sloganom parkiraj in odpelji.

Objavljeno
23. april 2019 18.00
Posodobljeno
23. april 2019 18.00
Garažna hiša bo zamenjala zdaj neugledno parkirišče sredi Grosuplja. FOTO: Občina Grosuplje
Grosuplje – Do konca leta bodo v središču Grosuplja zgradili parkirno hišo, pogodbo o gradnji pa sta danes sklenila tamkajšnji župan Peter Verlič in Iztok Polanič, predsednik uprave družbe Pomgrad. Naložba je ocenjena na 5,5 milijona evrov, pri čemer bo 1,65 milijona evrov primaknila tudi Evropska unija.

Gre za projekt, skladen z lani sprejeto celostno prometno strategijo ljubljanske urbane regije, ki naj bi prispeval tudi k prometni razbremenitvi Ljubljane.

Prva garažna hiša v primestju bo zgrajena v Grosupljem.
S projektom občina uresničuje svojo prometno strategijo in strategijo LUR.
Naložba, tudi s pomočjo evropskega denarja, bo stala 5,5 milijona evrov.


V parkirni hiši bo zagotovljenih 222 parkirnih mest, od tega jih bo 161 namenjenih za parkiranje P+R (parkiraj in odpelji), 61 parkirnih mest pa bo plačljivih. V kletni etaži bo možnost polnjenja električnih vozil, ob garažni hiši bo tudi zaprta kolesarnica za 40 koles z možnostjo polnjenja električnih koles. Grosupeljski župan Peter Verlič je prepričan, da se bodo ljudje pogosteje odločali za uporabo javnega prevoza.

image
Pogodbo o gradnji garažne hiše sta podpisala župan Peter Verlič in Iztok Polanič, predsednik uprave družbe Pomgrad. FOTO: Občina Grosuplje


Po njegovih napovedih se bodo jeseni začela dela pri nadgradnji železniške postaje. »Če bodo prišli še novi vlaki in s plinifikacijo občine tudi novi avtobusi, potem bo naša občina resnično primer dobre prakse, kako izboljševati javni promet v občini in tudi širše,« meni Verlič. Občina z gradnjo parkirne hiše P+R Grosuplje sledi strategiji mestnega potniškega prometa 3G, ki med drugim izpostavlja slogan »Grosuplje Goes Green« oziroma zeleno vizijo razvoja občine, ki je skladen s celostno prometno strategijo občine Grosuplje.


Projekt podpira tudi Ljubljana


V grosupeljski občini so prepričani, da P+R Grosuplje predstavlja pomembno uresničevanje enega od petih strateških stebrov načrtovanja, ki jih predvideva celostna prometna strategija občine Grosuplje. To pomeni vzpostavitev celostnega prometnega načrtovanja, spodbujanje hoje kot pomembnega potovalnega načina, optimalno izkoriščanje potencialov kolesarjenja, uveljavitev optimiziranega cestnega prometa in oblikovanje privlačnega javnega potniškega prevoza. Z odprtjem parkirne hiše konec tega leta ali najkasneje v začetku leta 2020 bodo uporabniki P+R skladno s smernicami ministrstva za infrastrukturo svoja vozila pustili v parkirni oziroma garažni hiši ter se do prestolnice odpeljali z mestnim avtobusom številka 3G ali potniškim vlakom. Cena parkiranja v garažni hiši bo prilagojena smernicam pristojnega ministrstva, ki pa ne predpisuje dražje parkirnine, kot bi bila vožnja do Ljubljane in nazaj v Grosuplje.

image
Garažna hiša bo zamenjala zdaj neugledno parkirišče sredi Grosuplja. FOTO: Občina Grosuplje


Z ljubljanske mestne občine so sporočili, da so zavezani k trajnostni mobilnosti, kamor spadajo tudi postajališča P+R. Izrazili so zadovoljstvo, da se glede na potrebe, ki jih lahko najbolje ocenijo posamezne primestne občine same, za takšne projekte odločajo tudi druge lokalne skupnosti v Ljubljanski urbani regiji (LUR). Svoje občane spodbujajo k uporabi tovrstnih rešitev in javnega prevoza in tako zmanjšujejo število osebnih vozil. Naložba ni pomembna le za Grosuplje, ampak tudi za Ljubljano in celotno regijo, ocenjujejo na Magistratu.