Za pešce in kolesarje

Po prenovi bo Vodnikova cesta bolj zelena, ob njej bo manj pločevine.

Objavljeno
08. marec 2019 11.00
Posodobljeno
08. marec 2019 11.17
Tako so si v civilni pobudi zamislili ureditev pri Vodnikovi domačiji. FOTO: Uredimo Vodnikovo
Pri te dni začeti prenovi šišenske Vodnikove ceste so v Ljubljanskem urbanističnem zavodu v večini upoštevali predloge civilne pobude Ohranimo Vodnikovo. Izstopa ureditev prostora pred Vodnikovo domačijo in ozelenitev na račun parkirnih mest.

Dela, ki bodo trajala predvidoma šest mesecev, so začeli na pločniku pri Bolnici dr. Petra Držaja, nadaljevali pa bodo po odsekih. Razkopano je tudi že postajališče mestnih avtobusov pri Osnovni šoli Valentina Vodnika. Pločniki bodo zaprti, na cestišču pa bodo občasno postavljene polovične zapore. Kolesarji bodo med prenovo preusmerjeni na vozišče, pešci pa na pločnik na drugo stran ceste. Skupna vrednost naročila, ki ga je dobil KPL, je z DDV 1.823.930,80 evra, od česar bosta približno 1,1 milijona evrov prispevala EU in Slovenija.

Evropski denar je bil odobren zato, ker bo dobila Vodnikova s prenovo prijaznejše površine za kolesarje in pešce. Iz načrta ureditve je mogoče izluščiti, da bodo njihove površine z 12-centimetrskimi robniki ločene od vozišča, izjema je območje pred Vodnikovo domačijo, kjer se bo nivo vozišča, ki bo z dva krat tri metre zoženo na dva krat 2,75 metra, s čimer se bo upočasnjeval promet, dvignil skoraj na raven pločnikov; grbine so predvidene tudi na preostalih prehodih. Ob Vodnikovi domačiji bo del ulice tlakovan s tonalitnimi ploščami, tam bodo tudi tri ulične klopi in koš za odpadke.

Vodnikova cesta je stara prometnica in vijuga skozi Zgornjo Šiško, njena širina pa precej variira. Kjer je prostora premalo, bodo skupne površine za pešce in kolesarje, ki pa ne bodo ožje od dveh metrov; drugje bo kolesarska steza široka 1,50 metra ali dva metra, najmanjša širina hodnika za pešce bo 1,10 metra, največja pa 4,40 metra. Največje in prometno najbolj obremenjeno je križišče Šišenske in Vodnikove; tam bodo skupne površine za pešce in kolesarje višinsko ločene od vozišča.

Na prvem odseku pri bolnišnici bo na obeh straneh vozišča ohranjenih 19 parkirnih prostorov, na odseku med Tugomerjevo in Šišensko bo na vzhodni strani deset parkirnih mest, ki bodo ločena z novimi drevesi, na odseku med Šišensko in Javorškovo bo naslednjih šest parkirnih mest, trije prostori za ustavljanje in odlaganje šolarjev, ne pa za parkiranje, bodo pred šolo Valentina Vodnika. Tam bodo zasadili tudi sedem novih lipovcev.

Vsi trije pari avtobusnih postajališč bodo ostali bolj ali manj nespremenjeni; oba južna para ostajata na vozišču.