Na Kaninu hočejo žičnico, ki bo v uri prepeljala najmanj 1500 smučarjev. V vsakem vremenu

Izhodišče je obratovanje dostavne žičnice tudi v slabih vremenskih razmerah
Objavljeno
07. junij 2018 16.11
Posodobljeno
07. junij 2018 16.11
Obstoječa končna postaja žičnice ne bo tudi končna postaja za novo napravo. Foto Uroš Hočevar
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Bovec - Bovška občina bo za izdelavo idejnega projekta za izgradnjo nove krožnokabinske žičnice Kanin izbirala med tremi ponudniki. S prispelimi ponudbami se je torej vsaj formalno zavrtelo kolesje za obnovo, ki naj bi ga izpeljali najpozneje v treh letih.

Lokalna skupnost, lastnica smučišča, išče dokument, ki bo izluščil sodobne rešitve za novo dostavno žičnico, obrambo pred plazovi in tudi zasneževanje. Ponudbe bo razpisna komisija odpirala in izbirala v naslednjih dneh. Z idejnim projektom bodo Bovčani nato prepričevali novo slovensko vlado, Evropsko unijo in nenazadnje novo deželno vlado Furlanije-Julijske krajine za denarno podporo. Vsekakor v finančni konstrukciji računamo na evropska sredstva, saj gre za edinstven primer čezmejno povezanega smučišča v tem delu Evrope in za razvoj demografsko ogroženega območja ob Kaninskem pogorju, za kar so župani podpisali tudi pismo o nameri, izpostavljajo v občini. "To je prva etapa, s katero pa iščemo dolgoročno rešitev, ki bi smučišču zagotavljala preživetje vsaj za naslednjih 30 do 50 let," pravi predsednik občinske komisije za obnovo Kanina Danijel Krivec.

"Iščemo dolgoročno rešitev, ki bi smučišču zagotavljala preživetje vsaj za naslednjih 30 do 50 let." Danijel Krivec


Izhodišče za obnovo je obratovanje krožnokabiske žičnice v domala vseh vremenskih pogojih. Lani so kljub rekordno zgodnjemu začetku zime obratovali zgolj 94 dni, skoraj polovico zime pa naprave zaradi neugodnih razmer niso delovale. Zaradi izpostavljenosti močnim vetrovom pričakujejo novo traso žičnice z zgolj eno vmesno napravo in končno postajo na višji lokaciji od obstoječe. Naprava z zmogljivostjo vsaj 1500 oseb na uro naj bi obratovala pri jakosti vetra 25 metrov na sekundo, na goro pa bi obiskovalce prepeljala v približno 15 mitutah. S tem bi prepolovili zdajšnji potovalni čas na 2200 metrov nadmorske višine, kjer zaenkrat lahko izstopi največ 460 ljudi na uro. Zaradi cenovno ugodnejše rešitve naj bi obdržali enovrvno žičnico, ki pa bi nosila gondole za deset oseb. Strokovnjaki družb proizvajalcev žičničarskih naprav Doppelmayr in Leitner, ki ima v lasti še tretjega velika igralca v dejavnosti Pomo, so se pred časom že mudili v Bovcu. "Hude izbire med proizvajalci torej ne bo, saj skorajda v celoti obvladujejo svetovni trg. Odločila bo cena, saj so vsi na isti kakovostni ravni," je napovedal vršilec dolžnosti direktorja zavoda Sončni Kanin Marijan Skornišek.

1500
prepeljanih oseb na uro je pogoj za zmogljivost nove naprave


Takoj v akcijo


S tem je v košu za smeti končal sicer nikoli v celoti objavljen celostni načrt obnove, ki ga je za takrat v dolgovih potapljajočega upravljavca smučišča ATC Kanin pripravila andorska družba PGI Management. Leta 2011 je ATC odštel slabih 40.000 evrov za takoimenovani masterplan, a se je občina odločila za nov idejni projekt. Na podlagi tega bodo lahko izbirali izvajalca, ki bo tudi dejansko ovrednotil vrednost postavitve nove krožnokabinske žičnice. V preteklosti se je že omenjala posodobitev za več kot 40 milijonov evrov, vendar naj bi zgolj za novo dostavno napravo po naših informacijah predvideli "bistveno manj". Lokalna skupnost sicer še nima proračunske postavke za plačilo idejne zasnove, a jo bo po napovedih pokrila po rebalansu.
Toda še pred izbiro izvajalca in dejansko izvedbo projekta, čaka občino izjemen zalogaj pridobitve tega denarja. Časa nima veliko, saj se garancija za naprave, ki so vsem možnim razmeram bolj ali manj uspešno kljubovale več kot 40 let, izteče novembra 2021. Krivec tako pričakuje, da bi idejno zasnovo pridobili do konca poletja in s tem po poletnih počitnicah odgovorne vlekli za rokav. "V akcijo moramo čim prej, saj bodo gosti nezadovoljni, če obnove ne bo v doglednem času," je opozoril Krivec.
O nadaljnjih korakih zaenkrat ne razmišljajo, dodaja Skornišek. Napovedal je le, da naj bi od obstoječe krožnokabinske naprave obdržali zgornjo tretjino, ki bi služila kot samostojna smučarska naprava.