Vipavska dolina – vzhajajoča zvezda

Lonely Planet je objavil nov članek o Vipavski dolini.

Objavljeno
25. oktober 2018 21.15
Posodobljeno
25. oktober 2018 21.48
Pozitivne posledice objave bodo občutili šele v prihodnjih letih, predvidevajo, medtem ko zaznavajo visoke odstotke povečanja števila prenočitev. FOTO: Roman ŠŠipić
Čeprav je imela Vipavska dolina dobre zglede v Soški dolini, Brdih in na Krasu, je njen turistični razvoj precej počasnejši. A v zadnjih letih postaja turistična destinacija, ki je pripravljena za nov razvojni korak.

Medijska hiša Lonely Planet je objavila nov članek o Vipavski dolini, v katerem novinar Daniel Clarke hvali pokrajino, vino in kolesarske poti.


Majska uvrstitev Vipavske doline med deset evropskih lokacij, ki jih predlaga največji vodič med vsemi Lonely Planet, je opozoril tudi domačo javnost. »Objava je prišla v pravem času, saj je dala potrdilo, da dolina ponuja nekaj posebnega. Hkrati smo dobili potrditev, v kaj se še bolj usmeriti, in to je doživljajski turizem,« razmišlja Jani Peljhan, ki je pred štirimi leti na Vipavskem zaoral ledino s turistično agencijo Wajdušna.

image
Vinski turizem je v ospredju. Foto Tomi Lombar/Delo


Pozitivne posledice objave bodo občutili šele v prihodnjih letih, predvidevajo, medtem ko zaznavajo visoke odstotke povečanja števila prenočitev. Samo v Ajdovščini jih je letos v primerjavi z lani za 40 odstotkov več, pravijo v tamkajšnjem turistično-informacijskem centru. »Z rezultati smo zelo zadovoljni. Pripisujemo jih predvsem organizaciji večdnevnih dogodkov ter večletnim promocijskim aktivnostim. To pomeni, da nismo samo prehodna destinacija za mimoidoče turiste za eno noč ter da se gostje zavestno odločajo in načrtujejo daljše počitnice pri nas,« pravi Sonja Mužina.

image
»Nujno potrebujemo dva ali tri hotele,« je prepričan vinar Primož Lavrenčič. Foto Tomi Lombar


Nič kaj presenetljivo je za dolino med najpomembnejšimi vinski turizem, a so tudi zametki športno-rekreativnega in kulturno-zgodovinskega turizma spodbudni. Razvojni turistični potencial je velik, se strinjajo sogovorniki, a ga brez odločnih naložb predvsem v nastanitvene zmogljivosti na čelu s hotelskimi posteljami in drugo infrastrukturo ne bo mogoče izkoristiti v celoti. »Nujno potrebujemo dva ali tri hotele. Gotovo bi tristo ljudi od turizma prejemalo plačo z novimi naložbami v prenočitvene zmogljivosti in športno-rekreativne dejavnosti. To pa ni malo!« je prepričan priznani vinar Primož Lavrenčič s posestva Burja.

image
Nastanitev je še vedno premalo. Foto Tomi Lombar/Delo