Najvažneje je, da so napredek opazili pacienti

Denis Tomše, direktor Zdravstvenega doma Trbovlje: Po letu mandata ima ZDT pet stalnih zdravnikov, dva še prihajata.
 
Fotografija: Denis Tomše, direktor ZD Trbovlje, je KPK z magnetogramom dokazoval nedolžnost. Foto Polona Malovrh
Odpri galerijo
Denis Tomše, direktor ZD Trbovlje, je KPK z magnetogramom dokazoval nedolžnost. Foto Polona Malovrh

Trbovlje Pred dobrim letom je vajeti Zdravstvenega doma Trbovlje (ZDT) prevzel Denis Tomše, doktor poslovnih ved, z izkušnjami v gospodarstvu in napovedal, da bo »čez eno leto zdravnikov tudi pri nas dovolj«. Ali je napovedi uresničil? Napredek je, izboljšave so opazili tudi pacienti, a stanje še ni idealno, pravi. Že v 2019 v ZDT pričakujejo še dva stalna zdravnika.

ZD ste prevzeli očiščen finančnih bremen. Koliko je bilo to pomembno za dober start? 
Zelo, ker sem se kot direktor lahko posvetil urejanju organizacijskih zadev.

Leta 2017 je ZD zabeležil 150.000 evrov presežka. To je pomemben premik glede na to, da je imel še dobri dve leti nazaj polmilijonsko izgubo. Kakšen bo rezultat 2018?
Pozitiven. Konec leta smo dobili še možnost, da določene programe presežemo tudi do 20-odstotno, kar pomeni dodatni prihodek. Pohvaliti moram vse zaposlene, ki so zagrabili priložnost in se maksimalno trudijo, da ta cilj dosežemo. Za slab rezultat v preteklosti pa so krive organizacijske spremembe na državni ravni: ZDT je čez noč izgubil določene programe. Danes je težava predvsem, da se povečujejo plače, zdravstveni zavodi pa ne dobimo sredstev za kritje povišanja mase plač. Že v 2017, ko je vlada s sindikati podpisala sporazum h kolektivni pogodbi, takrat je šlo za napredovanja javnih uslužbencev, uvrščenih do 26. plačnega razreda in za napredovanje v višje zdravnike, nismo dobili dodatnih sredstev, kljub temu, da naj bi bilo po podatkih vlade zagotovljenih dodatnih 300 milijonov evrov. To preprosto ne more držati, saj sredstev iz državnega proračuna ni mogoče prerazporejati v zdravstveno blagajno. Zdravstveni zavodi smo namreč financirani iz popolnoma drugega vira. Podobna težava nam grozi v prihodnjem letu, ko se bodo glede na pogajanja vlade s sindikati plače znova povišale. Če se kalkulativni element stroška dela ne bo upošteval v ceni storitev, ali zadeve ne bodo uredili kako drugače, bomo kmalu vsi zdravstveni zavodi poslovali z izgubo že sedaj je takšnih približno polovica.

Zdravstveni dom (v ozadju) je Denis Tomše prevzel očiščen bremen. Foto Polona Malovrh
Zdravstveni dom (v ozadju) je Denis Tomše prevzel očiščen bremen. Foto Polona Malovrh


V ZDT že leta kronično primanjkuje kadra. Ob nastopu funkcije septembra lani ste napovedali, da boste kadrovske težave in s tem nezadovoljstvo pacientov v letu dni odpravili. Vam jih je uspelo?
Primanjkljaj je samo na področju zdravnikov splošne in družinske medicine. Ko sem prevzel vodenje ZDT, so polno delovale tri ambulante, ena ambulanta je bila brez zdravnika, dve zdravnici sta nastopili porodniški dopust, v eni ambulanti pa je delala zdravnica, ki je zaradi zdravstvenih težav le stežka opravljala delo. ZDT je imel dva  specializanta (enega iz družinske medicine in enega iz pediatrije). Res je bilo težko.  V decembru letos bo stalni zdravnik prisoten v petih ambulantah, ena zdravnica je zaprosila za podaljšanje porodniške odsotnosti do septembra 2019;  od januarja 2019 jo bosta nadomeščala dva zdravnika. Eno ambulanto bo sredi prihodnjega leta prevzel zdravnik, ki končuje s specializacijo, do takrat jo bomo prav tako pokrivali z drugimi zdravniki. Težava ni ta, da ambulante ne delujejo, ampak da v dveh ambulantah trenutno še ni stalnega zdravnika. Bosta pa že prihodnje leto. Poleg tega imamo danes tri specializante družinske medicine, po eno specializantko psihiatrije, ortodontije, pediatrije, specialist psihiatrije prihaja k nam iz tujine, v dogovorih smo še z eno zdravnico, ki bo pričela s specializacijo iz družinske medicine v 2019, podelili smo tri kadrovske štipendije, smo v stalnem kontaktu s študenti medicine iz Zasavja. Skratka, za prihodnost ZDT se ni bati.

Doslej se v ZDT ni dobro prijel niti en model »dela« s pacienti. Kako ste se spopadli s tem?
Prvi ukrep je bil, da zdravnik iz ambulante ni obenem tudi dežuren, da torej ne opravlja dela na dveh deloviščih hkrati. Pacient ima možnost poklicati, poslati mejl, izpolniti obrazec na spletni strani, z aprilom 2019 pa uvajano tudi sistem e-naročanja in vrstomatov, pri katerem pacient sam izbira med prostimi termini in e-naročanje zdravil na recept, ki bodo že v enem dnevu čakala v lekarni. S tem bomo najbolj razbremenili sestre v ambulantah. Starejši, ki novih tehnologij ne obvladajo, bodo lahko še vedno poklicali po telefonu. Pacienti so že opazili napredek, in to nam je najvažnejše.
 

Komentarji: