Američan z dizlom
Jeep renegade, čeprav najmanjši, vreden svoje znamke.
Odpri galerijo
Res je, popularno (populistično?) ga lahko imenujete mestni križanec, a renegade že s svojo obliko izraža vrednote, ki jih v svetu pravih terencev goji Jeep. Tu ni prostora za mehkužnost, oglate linije k sreči tudi po blagi prenovi opredeljujejo njegovo razpoznavno silhueto, maska pa je postala celo bolj režeča in povzema DNK najbolj terenskih jeepov.
V notranjosti je renegade bolj mestni, a še vedno prevladujejo oglate poteze. Na terenskost spominja veliko držalo pred sopotnikom, za prijetno in prav nič robato počutje pa poskrbi prijazno majhen volanski obroč, na katerem so tipke za upravljanje številnih funkcij. Kar drago doplačana (1790 evrov) infozabavna naprava je nekaj posebnega, na zaslonu lahko nastavite tako rekoč vsako podrobnost, številne vsakdanje nastavitve, tudi za klimatsko napravo, se ponovijo na klasičnih tipkah pod obročem. Testni avtomobil, opremljen s štirikolesnim pogonom, se je na dnu sredinske konzole ponašal z okroglo tipko za izbiro načina vožnje.
Tehniško imenitnost poudarja devetstopenjski samodejni menjalnik, ki se spodobno ujame z dvolitrskim, 103-kilovatnim dizelskim štirivaljnikom. Ročica menjalnika je sicer klasična, tu se niso nič oblikovno poigrali, a potrebe po poseganju po njej, da bi sami spreminjali prestave, skoraj ni. Elektronika zazna, kdaj se, denimo, spuščamo po hribu in takrat po nepotrebnem ne prestavi v višjo prestavo.
O ceni 4,239 metra dolgega avtomobila pa naj govorijo številke. Tako motorizirani in opremljeni renegade ni ravno za množice …
Jeep renegade 2.0 multijet 16v 140 AWD aut limited
Zastopnik: Avto Triglav, Ljubljana
Cena: 32.890 € (testni avtomobil s popustom: 36.423 €)
Izpust CO2: 166 g/km
Euro NCAP (2014): *****
Zastopnik: Avto Triglav, Ljubljana
Cena: 32.890 € (testni avtomobil s popustom: 36.423 €)
Izpust CO2: 166 g/km
Euro NCAP (2014): *****
V notranjosti je renegade bolj mestni, a še vedno prevladujejo oglate poteze. Na terenskost spominja veliko držalo pred sopotnikom, za prijetno in prav nič robato počutje pa poskrbi prijazno majhen volanski obroč, na katerem so tipke za upravljanje številnih funkcij. Kar drago doplačana (1790 evrov) infozabavna naprava je nekaj posebnega, na zaslonu lahko nastavite tako rekoč vsako podrobnost, številne vsakdanje nastavitve, tudi za klimatsko napravo, se ponovijo na klasičnih tipkah pod obročem. Testni avtomobil, opremljen s štirikolesnim pogonom, se je na dnu sredinske konzole ponašal z okroglo tipko za izbiro načina vožnje.
Tehniško imenitnost poudarja devetstopenjski samodejni menjalnik, ki se spodobno ujame z dvolitrskim, 103-kilovatnim dizelskim štirivaljnikom. Ročica menjalnika je sicer klasična, tu se niso nič oblikovno poigrali, a potrebe po poseganju po njej, da bi sami spreminjali prestave, skoraj ni. Elektronika zazna, kdaj se, denimo, spuščamo po hribu in takrat po nepotrebnem ne prestavi v višjo prestavo.
Škatlasta oblika vozila omogoča dovolj prostora za dva potnika na zadnji klopi, z morebitnim tretjim pa se bosta precej dregala v rebra. Vstop skozi vrata, ki se odpirajo skoraj pod kotom 90 stopinj, je nadvse preprost. Prtljažnik je z dobrimi 350 litri pričakovano velik (majhen?), a zaradi oblike je mogoče preprosto izkoristiti celotno prostornino. Med mestno vožnjo bi si želel več okretnosti, kakšen oster zavoj je treba popravljati, ni pa tako opremljeni renegade prav nič sramežljiv na avtocestnih relacijah. Tudi poraba goriva je dokaj sprejemljiva in se ne spreminja močno, nam je pa tudi na mirni relacijski vožnji ni uspelo zmanjšati pod 6,5 l/100 km. Na celotnem testu smo povprečno porabili slab liter več.
Toliko o vsakdanji uporabnosti klenega terenca, ki mu bržkone marsikdo ne bo prav pogosto gledal pod štirikolesni pogon. A ta je konkreten, prav nič mehkužen, renegade zmore tudi resen teren, na katerem dovoljuje do 21-stopinjski vstopni in do 23,5-stopinjski izstopni kot. Od tal je oddaljen dva milimetra manj kot 20 cm, zato z njim ne boste tako hitro nasedli – ne na mestnem robniku ne na terenu. Pričakovano je opremljen z nadzorom spusta, poseben sistem naj bi preprečil tudi prevračanje. Tudi sicer je imel testni primerek za lepo dolg seznam asistenčnih sistemov, tako da renegade ohranja status enega od varnostno najbolje zasnovanih jeepov.
O ceni 4,239 metra dolgega avtomobila pa naj govorijo številke. Tako motorizirani in opremljeni renegade ni ravno za množice …