Asistenca v smeri samodejne vožnje (FOTO)

Nissan qashqai omogoča okusiti prve zametke samodejne vožnje.
Fotografija: Qashqaiu se dobro podajo 19-palčna kolesa, ki so vključena v opremski paket tekna. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Qashqaiu se dobro podajo 19-palčna kolesa, ki so vključena v opremski paket tekna. FOTO: Gašper Boncelj

Posebnost tega qashqaia je voz­ni paket pro pilot, ki v povezavi s prilagodljivim tempomatom in asistenčnima sistemoma za prometne zastoje ter ohranjanje voz­nega pasu vozniku omogoča okusiti prve zametke samodejne vožnje.

Podobne rešitve že poznamo iz bolj ali manj premijskih avtomobilov, je pa qashqai med prvimi vozili iz srednjega cenovnega razreda, ki za razumno ceno ponujajo delno avtonomno vožnjo, predvsem pa za voznika bistveno manj stresno vožnjo v gostem prometu v mestu in na avtocesti. Voznik aktivira sistem s priročnim, z modro piko označenim in dobro vidnim gumbom na volanskem obroču. Že samo z vključenim prilagodljivim tempomatom, ki ima tri nastavitve varnostne razdalje, qashqai brez težav sledi vozilom pred njim, ohranja izbrano hitrost ter samodejno zavira, in to vse do ustavitve, če se v koloni ali pred križiščem vozilo pred njim ustavi. Če postanek ni daljši od dobrih treh sekund, avtomobil z vključenim prilagodljivim tempomatom tudi sam spelje, česar čisto vsi podobni sistemi ne zmorejo.

Uporaba sistema pro pilot je intuitivna. FOTO: Gregor Pucelj
Uporaba sistema pro pilot je intuitivna. FOTO: Gregor Pucelj


Tu sta še asistenca za ohranjanje voznega pasu in asistenca volanskega mehanizma. Ko sta vključeni še ti in je na tempomatu določena želena hitrost, se pro pilot samodejno aktivira. Takrat se shematski prikazovalnik na sredini instrumentne plošče obarva zeleno. V tem načinu qashqai ne le sledi vozilom pred njim, ampak samodejno ohranja vozni pas. Voznik lahko za približno pet sekund izpusti volanski obroč, vendar če ga po tem času znova ne poprime, zeleno barvo nadomesti utripajoča oranžna, dodatno pa se zasliši še glasno zvočno opozorilo. Z nekaj vaje taka vožnja predvsem v počas­nih kolonah razbremeni voznika. Je pa uporabnost močno povezana s samodejnim menjalnikom, kakršnega je imelo testno vozilo. Ta sistem sicer ponujajo tudi za vozila z ročnim menjalnikom, a je v tem primeru funkcija samodejnega ustavljanja in speljevanja seveda neuporabna, saj se ob dotiku stopalke za sklopko ali zavoro sistem izklopi.

Ko sistem pro pilot deluje, se shema obarva zeleno. FOTO: Gregor Pucelj
Ko sistem pro pilot deluje, se shema obarva zeleno. FOTO: Gregor Pucelj


Qashqai je sicer že stari znanec na naših cestah. Gre za uravnoteženega mestnega terenca oziroma križanca – testni primerek je bil gnan na sprednji kolesi, a oprem­ljen z najbogatejšim paketom tekna – z zadostnim udobjem, prostornostjo in prilagodljivostjo. Ima solidno podvozje, ki brez težav obvlada tudi hitro vožene ovinke, in odlično delujoč 1,6-litrski štirivaljni turbodizel z največjo močjo 96 kW (130 KM). To na prvi pogled ni nič posebnega, a qashqai s tem agregatom dobro pospešuje in zlahka dosega hitrost, ki na naših avtocestah ni dovoljena; tovarna navaja največjo hitrost 183 km/h; pri tem se je povprečna poraba goriva gibala pod 6,5 l/100 km.

Če voznik več kot pet sekund ne drži volanskega obroča, ga na »pozabljivost« opozori utripajoča shema v oranžni barvi. FOTO: Gregor Pucelj
Če voznik več kot pet sekund ne drži volanskega obroča, ga na »pozabljivost« opozori utripajoča shema v oranžni barvi. FOTO: Gregor Pucelj

Komentarji: