Avtomobil za francoskega predsednika?

Vrnitev velike francoske limuzine: Znamka DS in sodobna klasika. Pri nas prihodnje leto.
Fotografija: DS9 je najnovejši poskus ponovnega zagona prestižne francoske znamke, tudi vrnitev velike klasične limuzine. FOTO: Style DS
Odpri galerijo
DS9 je najnovejši poskus ponovnega zagona prestižne francoske znamke, tudi vrnitev velike klasične limuzine. FOTO: Style DS

Velike limuzine veljajo za enega najbolj klasičnih segmentov avtomobilskega trga, vselej so bile priljubljene v različnih delih sveta. Seveda tudi v Evropi, kjer pa so zadnja leta prevladovali skoraj izključno nemški proizvajalci. Marsikateri nekdanji tekmec je prizadevanje v tem delu trga povsem opustil, toda nekateri vendarle poskušajo znova. Francozi, na primer.

Post-production : Astuce Productions FOTO: Style Ds
Post-production : Astuce Productions FOTO: Style Ds


Se še spominjate modelov, kot so bili renault safrane, renault vel satis ali pa citroën XM, citroën C6, peugeot 607? Velike, predsedniške limuzine iz ponosne francoske avtomobilske šole se zadnji dve desetletji nikakor niso mogle kosati z nemškimi tekmeci, posebno ne s tistimi iz premijskega razreda. Zdelo se je, da tu ne nameravajo več tekmovati, dlje časa v ponudbi ni bilo velikega klasičnega avtomobila iz Francije. Nato je podjetje PSA Automobiles, ki ga najbolj poznamo kot proizvajalca vozil znamk Peugeot, Citroën in Opel, pred leti predstavilo znamko DS kot svoj pogled na prestižne avtomobile. Po uvodnem zagonu ni bila uspešna, po nekakšni hibernaciji pa že kako leto poskušajo znova.

DS9 naj bi pomenil vrhunsko udobje tako spredaj, kot še bolj v drugi vrsti. FOTO: Style DS
DS9 naj bi pomenil vrhunsko udobje tako spredaj, kot še bolj v drugi vrsti. FOTO: Style DS


Drugi poskus sta najprej zaznamovala športna terenca DS3 crossback in DS7 crossback, prvi na električni pogon, drugi priključni hibrid, zdaj pa so napovedali še model DS9, ki pomeni vrnitev resnične limuzinske klasike. Avtomobil, dolg 493 cm, je pripravljen na novi različici prilagodljive konstrukcijske osnove EMP2 in medosna razdalja znaša kar 290 cm. Poudarjeno je torej udobje na drugi klopi, seveda z najboljšimi usnjenimi materiali, vrhunsko zvočno zatesnjenostjo, možnostjo zračenja, masaže, ogrevanja ...


Navdih v žabi


Tudi navzven želi biti DS9 neke vrste vodnik v sodobni eleganci, hkrati s pogledom v preteklost in veliko dediščino svojega imena – po navdihu originalnega modela DS iz leta 1955 ima na skrajnih delih strehe nameščena okrasna stožca. Če se je nekoč v žabi vozil in nanjo prisegal nekdanji francoski predsednik Charles de Gaulle, se bo morda v DS 9 iz DS7 crossbacka presedel sedanji prvi mož Francije Emmanuel Macron.Ta se sicer rad pelje tudi v Renaultovem espaceu.

Avtomobil je dolg 493 cm, česar pa s svojo zunanjo pojavo ne kaže. FOTO: Style Ds
Avtomobil je dolg 493 cm, česar pa s svojo zunanjo pojavo ne kaže. FOTO: Style Ds


Žaba je nekoč zaslovela s hidropnevmatskim vzmetenjem, danes naj bi to nadgradilo aktivno vzmetenje, kjer posebna kamera snema cesto, podvozje pa se tudi ob upoštevanju načina vožnje temu prilagaja in poskuša ohranjati najvišjo raven udobja. Kar zadeva pogon, so tudi pri klasiki novi časi.
V pogonskem smislu je priključni hibrid, v več izvedbah moči. FOTO: Style DS
V pogonskem smislu je priključni hibrid, v več izvedbah moči. FOTO: Style DS
DS9 je priključni hibrid, ki združuje 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in manjši električni motor, manjšo baterijo zanj bo mogoče polniti na zunanjem omrežju. Uvodoma z 225 konji moči (165 kW) in sprednjim pogonom, kasneje še v zmogljivejši izvedbi, tudi s štirikolesnim pogonom in še enim električnim motorjem na zadnji premi.

V notranjosti izstopajo izbrani materiali, tudi na volanskem obroču. FOTO: Style DS
V notranjosti izstopajo izbrani materiali, tudi na volanskem obroču. FOTO: Style DS


DS9 bo nastajal v Peugeotovi tovarni na Kitajskem, kjer se že prodaja podaljšana izvedba peugeota 508 (L9), s katerim naj bi imel kar nekaj tehničnih sorodnosti. Prodajali ga bodo menda po vsem svetu, tudi v Evropi in prihodnje leto pri nas. Če se bo z velikostjo postavil v rang prevladujočega nemškega višjega razreda, pa bi se v cenovnem smislu vsaj po nekaterih zapisih, kot je tisti v Autocaru, utegnil prej spustiti v tekmo z nekoliko manjšimi izdelki iz premijskega (srednjega) razreda.

V pogonskem smislu je priključni hibrid, v več izvedbah moči. FOTO: Style DS
V pogonskem smislu je priključni hibrid, v več izvedbah moči. FOTO: Style DS

Komentarji: