Digitalno-estetski preskok najdražjega volkswagna (FOTO)

Volkswagen touareg 3.0 TDI R-line se spogleduje s premijsko konkurenco.
Fotografija: Tretji touareg je v primerjavi s predhodnikoma bolj eleganten in dominanten, kakor pritiče trenutno največjemu cestnemu terencu in hkrati največ­jemu, najbolj udobnemu ter najdražjemu avtomobilu iz Wolfsburga. FOTO: Bruno Kuzmin
Odpri galerijo
Tretji touareg je v primerjavi s predhodnikoma bolj eleganten in dominanten, kakor pritiče trenutno največjemu cestnemu terencu in hkrati največ­jemu, najbolj udobnemu ter najdražjemu avtomobilu iz Wolfsburga. FOTO: Bruno Kuzmin

Nekoč plebejski športni terenec visoke kategorije se v tretji generaciji spogleduje s premijsko konkurenco, buri duhove z digitalizacijo in napoveduje slovo klasičnemu upravljanju različnih sistemov in naprav.

Volkswagnov paradni konj visoke tehnologije vstopa na trg konkret­no samozavesten, čeprav ostaja po osnovnih merah zelo podoben predhodniku. Je pa njegova telesna govorica bolj dominantna in z ostro začrtanimi potezami deluje odraslo. To je avtomobil močnih vtisov, kakršne vzbujajo redki volkswagni. V izvedbi R-line to še poudarijo športni dodatki, naj gre za markantna odbijača, kolesne obrobe v karoserijski barvi ali imenitnejšo zasnovo notranjosti, s prednjima sedežema vred. A roko na srce, največjo revolucijo prinaša digitalizacija armaturne plošče, ki se zdi kot televizijski zaslon. Dvanajstpalčne merilnike, kakršne poznamo v podobnih oblikah iz drugih hišnih modelov, dopolnjuje sredinska konzola s 15-palčnim (38-centimetrskim) zaslonom z multimedijsko napravo. Volkswagen je s tega dela notranjosti odstranil večino stikal in gumbov. Takšen, z vidika dizajna in občutkov impresiven pristop utegne ugajati, čeprav ostaja kakšen »konservativen« pomislek.

Različica R-line se postavlja z bolj markantnima odbijačema, 19-palčnimi platišči, kolesnimi obrobami v barvi vozila in trapezno oblikovanima obrobama izpušnih cevi. FOTO: Bruno Kuzmin
Različica R-line se postavlja z bolj markantnima odbijačema, 19-palčnimi platišči, kolesnimi obrobami v barvi vozila in trapezno oblikovanima obrobama izpušnih cevi. FOTO: Bruno Kuzmin


Upravljanje tako opremljenega avtomobila je precej drugačno, kakor smo vajeni. Na volkswag­novi sredinski konzoli ni stikal za klimatsko napravo, gretje sedežev ali spreminjanje radijske frekvence. Poleg stikala za glas­nost avdiosistema je tu le zaslon, na katerem vse urejamo v slogu telefonov in tablic. Pristop je vrhunsko logičen, a le pri mirujočem vozilu. Zaplete se med vožnjo, saj se voznik ne more zanašati na intuicijo, ampak mora pogled umak­niti s cestnega dogajanja. Lahko to res počnemo varno? Delna rešitev je upravljanje z glasom in kretnjami, a morda vsi nismo pripravljeni na takšno voz­niško izkušnjo. Na srečo obstaja poleg digitalne različice kokpita še njegova manj avantgardna izvedba z večjim naborom stikal, regulatorjev in gumbov.
Novi touareg je seveda v vseh pogledih velik, udoben in precej prestižen avtomobil – naj gre za limuzinsko obarvan prednji del kabine, sedenje na zadnji klopi (z zajetnim prostorom za kolena) ali 810-litrski prtljažnik.

Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin
Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin


Všečen in v marsikaterem pogledu optimalen se zdi v danem trenutku 3,0-litrski dizelski šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma, največjo močjo 210 kW (285 KM) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. To je kultiviran in zmogljiv sklop, s katerim potegne touareg do 100 km/h v 6,1 sekunde in doseže končnih 238 km/h. Za povrhu je lahko precej športen, kljub temu da pomakne kazalec na tehtnici prek dveh ton. Med hitrejšo vožnjo po zavitih podeželskih cestah je to zelo dinamičen predstavnik svojega velikostnega raz­reda, čeprav tudi z elektronsko krmiljenimi blažilniki, sistemom za aktivno stabiliziranje nagibanja, zračnim vzmetenjem in opcijskim štirikolesnim krmiljenjem ne more povsem zakriti zajetne mase. V tem volkswagnu je hkrati nekaj terenca, pri čemer ne spregledaš prilagajanja oddaljenosti karoserije od tal, sredinskega diferenciala torsen za prilagodljivo delitev navora med prednjim in zadnjim kolesnim parom in možnosti vožnje po 57 centimetrov globoki vodi. Za vse, ki se težko odrečejo vleki prikolic, ne bo odveč podatek o največji masi priklopnika 3500 kg.



Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin
Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin


Generacijsko tretji touareg je naredil velik korak v smeri novodobne digitalnosti in gosposkih občutkov. Je pa jasno, da se s svojo ceno vozi povsem ob boku najbolj premijske športnoterenske elite, kjer je za izzivalce teren precej zahteven.

Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin
Digitalni kombinirani instrument, tako imenovani digitalni kokpit, s katerim se zdi polovica armaturne plošče kot velik zaslon, je v marsikaterem pogledu ena največjih novosti novega touarega. FOTO: Bruno Kuzmin

Komentarji: