Družinsko-poslovni potovalnik
Renault espace: Bil je limuzinski kombi, zdaj je karoserijski križanec
Odpri galerijo
Espace je legenda avtomobilskega razreda, ki izginja. Dolgo je bil sinonim za limuzinski kombi, a tako kot je to karoserijsko obliko, vsaj v Evropi, nekoč uvedel, jo je v zadnji generaciji simbolično tudi ukinil. Nastal je privlačen križanec, ki ga je napovedoval koncept initiale paris. To oznako zdaj nosi najbolje opremljena različica, ki smo jo preizkusili v kombinaciji s 147-kilovatnim dizelskim agregatom.
Z novimi emisijskimi zahtevami se je iz espacea poslovil 1,6-litrski dizelski motor, zdaj sta obe dizelski različici, tako šibkejša (118 kW) kot močnejša (147 kW), ki smo jo preizkusili, dvolitrski. Šeststopenjski menjalnik z dvema sklopkama (EDC) sicer ni več zadnji krik tehnike, a v resnici mu ne moremo ničesar očitati, saj prestavljanje čutite le ob večjem priganjanju, občasno se mu utegne zalomiti med vožnjo po mestu, sicer pa vse deluje gladko in mirno. Med relacijskimi vožnjami se umiri tudi poraba goriva in vendarle pade pod sedem litrov na 100 km, medtem ko smo v povprečju porabili blizu 8 l/100 km, v mestu še kakšen liter več.
Glede voznih lastnosti ostaja veliki renault udoben potovalnik, ki na relacijskih vožnjah ponuja prijetno okolje tako za potnike kot voznika. Tudi pri izbiri športnega načina vožnje podvozje ostaja mehko, espace glede vodljivosti ne izstopa in nima športnih ambicij.
Okusno zasnovan opremski paket initiale paris naredi bivanje v avtomobilu še prijaznejše, deloma celo prestižno, a to tudi pomeni, da prej opazite kakšen za odtenek bolj cenen material. Oblikovno je sicer notranjost dovršena, med sedežema je velika sredinska konzola z lebdečim delom pri stiku z armaturno ploščo. K udobju in bivalnosti pripomore strešno okno, ki razbremeni dejstvo, da so stranske šipe precej ozke. Ozko je tudi steklo na (električno odpirajočih se) vratih prtljažnika, tako da parkirna pomoč včasih pride kar prav.
Prtljažnik je dovolj velik za družinsko rabo, oblikovan je tako, da ga boste lahko optimalno napolnili, nima pa kakšnih rešitev za prevoz manjših kosov prtljage. Ravno dno lahko preprosto, zgolj s pritiskom na gumb, podaljšate v potniški prostor, saj tri ločena naslonjala zadnjih sedežev padejo kot domine. Postaviti jih boste morali nazaj ročno. Zadaj se enako udobno sedi tudi v sredini, saj espace nima sredinskega tunela, a trije odrasli se bodo zelo verjetno tiščali z rameni. Je pa dovolj prostora tako za noge kot glavo, le da so noge nekoliko više kot v običajnih avtomobilih.
Testni espace je imel vgrajeno tako rekoč vso sodobno varnostno opremo, a je občutek, da v nekaterih delih še vedno ne deluje najbolje. Tako se radarski tempomat pri manjši hitrosti moteče izključuje, kar je lahko precej zoprno, saj avtomobil kar naenkrat preneha samodejno zavirati. Izključili smo tudi opozarjanje na prevoženo vzdolžno črto, a s tem ima še vedno težave večina avtomobilov.
Infozabavni sistem je posodobljen, vsebuje tudi digitalni radijski sprejemnik, a je sprejem signala še vedno slabši kot v drugih avtomobilih, preklop med digitalnim in analognim radijskim programom pa ni povsem samoumeven, kot bi se spodobilo. Velik zaslon sicer omogoča preprosto upravljanje, tu so še vedno vrtljivi gumbi, prav tako ima voznik priročna upravljala pod volanskim obročem.
Z novimi emisijskimi zahtevami se je iz espacea poslovil 1,6-litrski dizelski motor, zdaj sta obe dizelski različici, tako šibkejša (118 kW) kot močnejša (147 kW), ki smo jo preizkusili, dvolitrski. Šeststopenjski menjalnik z dvema sklopkama (EDC) sicer ni več zadnji krik tehnike, a v resnici mu ne moremo ničesar očitati, saj prestavljanje čutite le ob večjem priganjanju, občasno se mu utegne zalomiti med vožnjo po mestu, sicer pa vse deluje gladko in mirno. Med relacijskimi vožnjami se umiri tudi poraba goriva in vendarle pade pod sedem litrov na 100 km, medtem ko smo v povprečju porabili blizu 8 l/100 km, v mestu še kakšen liter več.
Renault espace blue dCi 200 EDC initiale paris
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 46.890 €
(testno vozilo s popustom: 47.540 €)
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 168–180 g/km
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 46.890 €
(testno vozilo s popustom: 47.540 €)
Euro NCAP (2015): *****
Izpust CO2: 168–180 g/km
Glede voznih lastnosti ostaja veliki renault udoben potovalnik, ki na relacijskih vožnjah ponuja prijetno okolje tako za potnike kot voznika. Tudi pri izbiri športnega načina vožnje podvozje ostaja mehko, espace glede vodljivosti ne izstopa in nima športnih ambicij.
Okusno zasnovan opremski paket initiale paris naredi bivanje v avtomobilu še prijaznejše, deloma celo prestižno, a to tudi pomeni, da prej opazite kakšen za odtenek bolj cenen material. Oblikovno je sicer notranjost dovršena, med sedežema je velika sredinska konzola z lebdečim delom pri stiku z armaturno ploščo. K udobju in bivalnosti pripomore strešno okno, ki razbremeni dejstvo, da so stranske šipe precej ozke. Ozko je tudi steklo na (električno odpirajočih se) vratih prtljažnika, tako da parkirna pomoč včasih pride kar prav.
Prtljažnik je dovolj velik za družinsko rabo, oblikovan je tako, da ga boste lahko optimalno napolnili, nima pa kakšnih rešitev za prevoz manjših kosov prtljage. Ravno dno lahko preprosto, zgolj s pritiskom na gumb, podaljšate v potniški prostor, saj tri ločena naslonjala zadnjih sedežev padejo kot domine. Postaviti jih boste morali nazaj ročno. Zadaj se enako udobno sedi tudi v sredini, saj espace nima sredinskega tunela, a trije odrasli se bodo zelo verjetno tiščali z rameni. Je pa dovolj prostora tako za noge kot glavo, le da so noge nekoliko više kot v običajnih avtomobilih.
Testni espace je imel vgrajeno tako rekoč vso sodobno varnostno opremo, a je občutek, da v nekaterih delih še vedno ne deluje najbolje. Tako se radarski tempomat pri manjši hitrosti moteče izključuje, kar je lahko precej zoprno, saj avtomobil kar naenkrat preneha samodejno zavirati. Izključili smo tudi opozarjanje na prevoženo vzdolžno črto, a s tem ima še vedno težave večina avtomobilov.
Infozabavni sistem je posodobljen, vsebuje tudi digitalni radijski sprejemnik, a je sprejem signala še vedno slabši kot v drugih avtomobilih, preklop med digitalnim in analognim radijskim programom pa ni povsem samoumeven, kot bi se spodobilo. Velik zaslon sicer omogoča preprosto upravljanje, tu so še vedno vrtljivi gumbi, prav tako ima voznik priročna upravljala pod volanskim obročem.