Fordov aktivni poslovnež

Ford focus karavan active: Uporaben in malo bolj robusten karavan, ki pa so mu postavili konkretno ceno
Fotografija: Nekaj obrob, drugačna maska hladilnika, predvsem pa večja oddaljenost od tal forda focusa active ločijo od običajne različice.
Odpri galerijo
Nekaj obrob, drugačna maska hladilnika, predvsem pa večja oddaljenost od tal forda focusa active ločijo od običajne različice.

Počasi, a vztrajno se prodajna tehtnica nagiba na stran šport­nih terencev, čemur se proizvajalci poskušajo prilagoditi tudi s predstavitvijo bolj pustolovsko in robustno oblikovanih »običajnih« avtomobilov. Ford je tak­šnega focusa ozaljšal s podaljškom active. Preizkusili smo karavansko različico z opremo business, ki je torej namenjena predvsem poslovnim (po srcu in duši) uporabnikom.

V notranjosti skoraj ni razlik med običajnim in »aktivnim« focusom, dodana sta dva vozna programa, ki ju izbiramo s tipko med sedežema.
V notranjosti skoraj ni razlik med običajnim in »aktivnim« focusom, dodana sta dva vozna programa, ki ju izbiramo s tipko med sedežema.


Zanimiva kombinacija seveda temelji na karavanskem focusu, ki so mu dodali nekaj plastičnih obrob, kromirano zaščito podvozja spredaj in zadaj, drugačna je maska hladilnika, serijsko so že vgrajeni strešni nosilci. Še pomembnejši od omenjenih »lepotnih« dodatkov sta tehnični spremembi. Podvozje je za 30 (spredaj) oziroma 34 (zadaj) milimetrov bolj dvignjeno od tal, med voznimi načini, ki jih lahko spreminjamo s pritiskom na tipko med sprednjima sedežema, pa sta tudi tista za vožnjo po spolzkem in makadamu.



V praksi boste »aktivnega« focusa sicer razločili od običajnega, a je oblikovno vendarle daleč od kakšnega resnega terenca. Pravzaprav mu oznaka terenec niti ne pripada, saj nima štirikolesnega pogona, elektronska pomoč pri dodanih voznih načinih pa je namenjena filigranskemu izboljševanju oprijema v zahtevnejših razmerah.
Med mnogimi majhnimi tipkami je tudi tista za vklop lažjega speljevanja na slabših podlagah. Foto Boštjan Okorn
Med mnogimi majhnimi tipkami je tudi tista za vklop lažjega speljevanja na slabših podlagah. Foto Boštjan Okorn
Na blatnem vzponu boste z izbiro načina »slippery« začutili, da je dodajanje plina manj agresivno, in načeloma tudi lažje prepeljali kakšen zoprn klanec, a pretiravati ne gre. Če nič drugega, vam bo to preprečilo blato, ki se bo nabralo v dezenu običajnih pnevmatik.


Udobno in prostorno


Fordu štejem v plus, da karavanski active ob prelevitvi v modnega križanca ni izgubil niti malo prostora v prtljažniku. Ta je s 608 litri prijazno uporaben tudi za družinska potepanja (seveda ustrezno začinjena s pustolovščinami stran od glavnih cest), kjer bo v pomoč tudi dovolj bogato odmerjen prostor na zadnji klopi. Če bi bila ta deljena v razmerju 40:20:40, bi bila prilagod­ljivost tako rekoč idealna. Kljub nekoliko prirejenemu podvozju ostaja active prijetno vozen avtomobil brez pretiranega nagibanja karoserije, v primerjavi z običajnim focusom se zdi, da se celo mehkeje zapelje čez cestne neravnine.

Karavanski focus active je pripraven družinski prevoznik, ki kljub nekaterim dodelavam podvozja ostaja odlično vodljiv. Foto Boštjan Okorn
Karavanski focus active je pripraven družinski prevoznik, ki kljub nekaterim dodelavam podvozja ostaja odlično vodljiv. Foto Boštjan Okorn


Testni avtomobil je poganjal dvolitrski dizelski motor, ki se je po obdobju t. i. »downsizinga« vrnil v focusa in s 110 kW moči ter 370 Nm navora ne pušča veliko želja neizpolnjenih, sploh glede na zasnovo in namen avtomobila. V kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom voznika ne utruja z napačno izbiro prestav, avtomatika utegne priti prav tudi med preizkušanjem terenskih zmogljivosti. Poraba goriva sicer ni ekstremno majhna, a bi jo na relacijskih poteh morali brez težav vzdrževati pod 5,5 l/100 km, v povprečju pa pod 6 l/100 km.

Vse drugo je v aktivnem focusu enako kot v običajnem.
Prosojni zaslon vozniku bolj pred oči postavi številne koristne informacije, še lepše pa bi bilo, če bi se namesto na plastično stekelce vse skupaj zarisalo neposredno na vetrobran. Foto Boštjan Okorn
Prosojni zaslon vozniku bolj pred oči postavi številne koristne informacije, še lepše pa bi bilo, če bi se namesto na plastično stekelce vse skupaj zarisalo neposredno na vetrobran. Foto Boštjan Okorn
Sem sodi pregledno voznikovo delovno okolje, ki ni videti kot režisersko delovno mesto s preveč zasloni, pa tudi sicer je infozabavna naprava med najbolj intuitivnimi. Veliko podatkov vidi voznik tudi na prosojnem zaslonu, a plastično stekelce je estetsko slabša rešitev. In tule bi se lahko vprašali: ali se splača? Če kaj, focus active ni poceni. Že res, da je testnega podražil tudi precej dolg seznam dodatne opreme – a kakšnega res prestižnega dodatka na njem ne boste našli. Pod črto vse skupaj nanese 35 tisočakov. Aktivni posel pač.

Prtljažni prostor v karavanskem focusu active je s 608 litri enako velik kot pri običajni različici. Oblikovan je tako, da ga res lahko dobro izkoristite. Foto Boštjan Okorn
Prtljažni prostor v karavanskem focusu active je s 608 litri enako velik kot pri običajni različici. Oblikovan je tako, da ga res lahko dobro izkoristite. Foto Boštjan Okorn

Komentarji: