Jaka Sodnik: Dizelski motorji se ne bodo umaknili tako hitro

Tokrat je na naša vprašanja odgovarjal prof. dr. Jaka Sodnik s katedre za informacijske in komunikacijske tehnologije na Fakulteti za elektrotehniko.
Fotografija: Jaka Sodnik, s katedre za informacijske in komunikacijske tehnologije na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani. FOTO: Leon Vidic
Odpri galerijo
Jaka Sodnik, s katedre za informacijske in komunikacijske tehnologije na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani. FOTO: Leon Vidic

Znane Slovence sprašujemo o njihovi »avtomobilistični« zgodovini in pričakovanjih, povezanih z alternativnimi pogonskimi sistemi, kot jih imajo hibridna in električna vozila. Tokrat je na naša vprašanja odgovarjal prof. dr. Jaka Sodnik s katedre za informacijske in komunikacijske tehnologije na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, ki raziskuje interakcijo med človekom in strojem in s tem v zvezi avtonomna vozila.


Kdaj ste opravili vozniški izpit in kateri je bil vaš prvi avtomobil?


Vozniški izpit sem opravil leta 1996, pri 18 letih. Prvi avtomobil, ki sem ga vozil, je bil renault 5, katerega lastnica je bila mama. Moj prvi avto pa je bila škoda favorit LX.


Potem so se zvrstili …


Renault 19 in zatem več škod od fabie in octavie do dveh superbov – 2013 in 2018. Skratka, oboževalec Škode.
 

Danes vozite kateri avto? In zakaj?


Zdaj vozim karavansko škodo superb 4x4 z dizelskim motorjem. Že s prejšnjim superbom sem bil izredno zadovoljen, saj nisem imel z njim absolutno nobenih težav. Konec preteklega leta sem ga zamenjal samo zato, ker sem si zaželel vseh novih asistenčnih sistemov in malo močnejšega motorja. Škoda je po mojem mnenju res najboljši avto, ko gre za razmerje med ponujenim in ceno.


Kako vidite prihodnost razvoja pogonskih agregatov za osebna vozila? Kaj menite o prihodnosti dizelskih motorjev?


Vsekakor bo elektrika prevzemala primat na tem področju, a se dizelski motorji ne bodo umaknili tako hitro, kakor zdaj kaže. Nove generacije dizelskih motorjev nikakor niso tako neekološke, kot se želi prikazati. Dokler ne bo večjega napredka na področju polnjenja baterij v električnih avtomobilih in pripravljena vsa potrebna infrastruktura, absolutna prevlada elektrike po mojem mnenju ni mogoča.


Kateremu pogonu dajete prednost med alternativnimi rešitvami: hibridnemu ali povsem električnemu?


Sam bi dal prednost električnemu, a le za drugi avtomobil v gospodinjstvu. Ker zelo veliko časa preživim na cesti, tudi na daljših relacijah, si trenutno ne predstavljam življenja z izključno električnim vozilom.


Kaj je za vas prioriteta: prevožena razdalja z enim polnjenjem takšnega ali drugačnega goriva ali čistost izpustov?


V tem trenutku in pri tem življenjskem slogu vsekakor razdalja.


Kakšen pogon bo imel vaš naslednji avto?


Naslednji avto bom kupoval čez približno pet let, tako da težko rečem. Najverjetneje bova z ženo kot drugi avto kupila električnega.


Uporabljate javni prevoz?


V Sloveniji skoraj nič, na potovanjih v tujini pa redno.


Se vozite s kolesom – zgolj za rekreacijo ali tudi vsakdanje potrebe?


Zgolj za rekreacijo.
 

Kdaj ste se nazadnje peljali z vlakom?


Pred kratkim. Dejansko pred nekaj minutami, saj odgovarjam na vaša vprašanja na letališču v Londonu in do tod sem se pripeljal z vlakom.
 

Katere so po vašem mnenju največje pomanjkljivosti na naših cestah oziroma v prometu? Kakšne rešitve predlagate?


Ker gre moje zanimanje predvsem v smeri avtonomne vožnje, opazujem infrastrukturo s tega vidika. Za avtonomna vozila bodo v prvi fazi pomembne predvsem urejene oznake na cestah, torej črte, ki označujejo pasove, in potem še ustrezna komunikacijska infrastruktura. Zelo se sicer navdušujem nad tako imenovano pametno signalizacijo, ki z radarji in drugo tehnologijo opazuje razmere na cesti, ustrezno opozarja voznike in se prilagaja. Z uporabo takšne tehnologije bi se dalo pozitivno vplivati na varnost ter tudi na pretočnost prometa in zmanjšanje preobremenjenosti v času prometnih konic.

Komentarji: