Mali križanec z velikimi načrti

T-cross je novi vstopni SUV z značko VW.
Fotografija: T-cross je novi član Volkswagnove ponudbe SUV- vozil, tokrat na vstopni strani. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
T-cross je novi član Volkswagnove ponudbe SUV- vozil, tokrat na vstopni strani. Foto Gašper Boncelj

Je križancev na trgu že preveč? Če vprašate Volkswagen, sploh ne, to ponudbo še kar dopolnjujejo in v kratkem jih bodo imeli po svetu že 12. Eden zadnjih, ki se vključuje na ta menda še vedno lačni del trga, je doslej najmanjši SUV, ki so mu nadeli ime T-cross. V Sloveniji so si z njim postavili zelo ambiciozne cilje.

Ko gre za Volkswagen, zadnje mesece veliko pišemo o njegovih velikih električnih načrtih, a vmes tako oni kot še kdo drug prodajajo predvsem klasično gnane avtomobile, ki prinašajo denar, pa čeprav v njih ni revolucije. Takšen je tudi volkswagen T-cross, doslej najmanjši križanec te znamke, lahko bi mu rekli tudi mestni, čeravno se bo seveda zlahka odpeljal tudi kam veliko dlje. V prometu je kar opazen, spredaj morda ne toliko, zato pa bolj s svojim zadnjim delom, kjer luči s svetečimi diodami očem prijetno povezuje svetlobni odsevni pas.

Okolje za volanom lahko dobro popestrijo barve in zmanjšajo vtis delov iz trše plastike. Ergonomija je pričakovano zelo dobra. Foto Gašper Boncelj
Okolje za volanom lahko dobro popestrijo barve in zmanjšajo vtis delov iz trše plastike. Ergonomija je pričakovano zelo dobra. Foto Gašper Boncelj


Novinec je še eden od avtomobilov, ki so zapeljali s Volkswagnove platforme za male modele. Zdi se kot »polo SUV«, saj ima enako medosno razdaljo (255 cm), a je 5 cm daljši (411 cm) in predvsem višji, potnika sta spredaj oddaljena od tal za 60 cm, tista zadaj za 65 cm. Slednja sedita glede na zunanje mere v kar prijetnem in skoraj nepričakovano zračnem okolju, morebitni tretji zaradi sredinskega tunela pač ne. Tu je še koristni vzdolžni pomik klopi (14 cm), ki je sicer deljiva v razmerju 60/40, zložiti je mogoče tudi sovoznikov sedež in tovoriti daljše predmete. Prtljažnik odvisno od položaja druge vrste sprejme 385 do 455 litrov tovora, kar je za desetino več kot v polu, ima ravno dno in tudi takšen zaključek, ki pa je plastičen in ne kovinski.

T-cross deluje malce robustno, a je po svoji pogonski zasnovi namenjen za ceste. Foto Gašper Boncelj
T-cross deluje malce robustno, a je po svoji pogonski zasnovi namenjen za ceste. Foto Gašper Boncelj


Tudi okoli armaturne plošče je nekaj plastike dokaj trde in ne ravno atraktivne, kar pa dobro rešuje možnost, da so posamezni deli v bolj živahnih barvah. Za volanom je lahko digitalni kokpit, na sredini armaturne plošče pa je ravno prav velik večfunkcijski prikazovalnik z upravljanjem na dotik.



Pri motorjih ni nič zelo novega. T-crossa bo verjetno najpogosteje poganjal zdaj že dobro znani litrski bencinski trivaljnik v dveh izvedbah z močjo 70 kW (95 KM) ali 85 kW (115 KM), s tem da ima lahko močnejša sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Na prvih kilometrih je takšen bencinec, ki je, da bi zadostil okoljski normi 6d, opremljen s filtrom trdnih delcev, odvisno od načina vožnja po računalniku porabil od šest do sedem litrov goriva. T-cross se dobro krmili, morda za odtenek manj agilno kot polo, a to večini njegovih uporabnikov ne bo pomenilo kaj posebnega. Verjet­no jim bo pomembnejše, da imajo dober pregled naprej in nekoliko navzdol, tudi vstran, malce slabša je preglednost nazaj.

V drugi vrsti bosta dva potovala več kot spodobno, morebitni tretji pač ne. Foto Gašper Boncelj
V drugi vrsti bosta dva potovala več kot spodobno, morebitni tretji pač ne. Foto Gašper Boncelj


Vzmetenje se je zdelo čvrsto, tudi primerno udobno, da bi lahko podali pravo mnenje, bo treba počakati še na kakšno našo bolj luknjasto cesto, asfalt na Mallorci je bil pač zelo gladek. T-cross bo lahko imel tudi 1,6-litrski dizelski agregat z močjo 70 kW (95 KM), ki je seveda še bolj varčen, a ni tako v modi kot nekoč, pri manjših avtomobilih še manj. Nekakšen vrh ponudbe naj bi bil 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z zmož­nostjo izklapljanja dveh valjev in največjo močjo 110 kW (150 KM). Drugače kot malce večji T-roc novi T-cross nima možnosti štirikoles­nega pogona, tu ni niti programov za lažje speljevanje, s svojim spred­njim pogonom je res namenjen predvsem za cesto.

T-cross že dokaj kmalu prihaja na slovenski trg. Njegove cene se bodo začele pri 16 tisočakih, v polnem letu pa nameravajo prodati kar 1600 primerkov. Ob čemer se lahko le vprašamo, koliko kupcev bo vzel tekmecem, koliko pa morda kar polu.

T cross je najmanjši v zdaj že veliki množici Volkswagnovih SUV-vozil. Foto Gašper Boncelj
T cross je najmanjši v zdaj že veliki množici Volkswagnovih SUV-vozil. Foto Gašper Boncelj


Volkswsagen T-cross je dolg 411 cm in je s svojo pojavo in zasnovo tekmec modelom, kot so peugeot 2008, citroën C3 aircross, seat arona … Foto Gašper Boncelj
Volkswsagen T-cross je dolg 411 cm in je s svojo pojavo in zasnovo tekmec modelom, kot so peugeot 2008, citroën C3 aircross, seat arona … Foto Gašper Boncelj


Manjši modeli koncerna prinašajo izbiro različnih živih barv. Foto Gašper Boncelj
Manjši modeli koncerna prinašajo izbiro različnih živih barv. Foto Gašper Boncelj

Komentarji: