Manjša limuzina v slogu kupeja

Mercedes CLA kot igra aerodinamike.
Fotografija: Novi CLA coupe nadaljuje tradicijo atraktivne karoserije, ki jo nadgrajuje z odličnimi voznimi lastnostmi in visoko ravnjo udobja. FOTO: Daimler
Odpri galerijo
Novi CLA coupe nadaljuje tradicijo atraktivne karoserije, ki jo nadgrajuje z odličnimi voznimi lastnostmi in visoko ravnjo udobja. FOTO: Daimler

CLA prve generacije je za Mercedes pomenil vstop v zanj novi svet manjših kompaktnih limuzin. Pred njim je bila težka naloga, saj je moral za volan pritegniti mlajše kupce. Jih ukrasti drugim znamkam. Povedano po vojaško: naloga opravljena, cilj stoodstotno izpolnjen. Naslednik s temeljito premišljenimi novostmi odločno nadaljuje začeto delo.

Voznikov delovni prostor je vozlišče analognega in digitalnega sveta, v katerem pri CLA cuope močno poudarjajo zadnjo razvojno stopnjo glasovnega upravljanja. FOTO: Daimler
Voznikov delovni prostor je vozlišče analognega in digitalnega sveta, v katerem pri CLA cuope močno poudarjajo zadnjo razvojno stopnjo glasovnega upravljanja. FOTO: Daimler


Ko so se pri Mercedesu odločili za CLA, je bilo jasno, da mlajši kupci pri izbiri visoko na lestvico postavljajo slogovno sporočilo avtomobila, ki mora nadgraditi podobo njihovega kreativnega življenjskega sloga. Analitično in tržno gledano so težko našli podlago za odobritev financiranja takega novega modela, že takrat je bilo namreč več kot očitno, da so se oči kupcev ujele predvsem na mestne terence. A pri Mercedesu so imeli nekaj, česar drugi niso. Imeli so CLS. Ta je že od leta 2004 močno dvigoval utrip tudi mlajšim kupcem, analize trga pa so kazale, da bi se ti raje kot za veliko limuzino odločili za manjšo, agilnejšo in seveda občutno cenejšo različico. To je bil občutek, ki je pripomogel k odločitvi, da se podajo v velikostno nižji razred limuzin.



CLA coupe druge generacije, ki je dolg 467 cm (+ 5 cm), nadaljuje začrtano poslanstvo. Atraktivno in skladno oblikovan deluje zrelo in avantgardno modno. V tem pogledu je spet močan antipod vsem (sicer redkim) alternativam. Igra oblike je bila hkrati napeta igra aerodinamike. Uspelo jim je konkretno zmanjšati zračni upor, ki zdaj znaša 0,23 Cd, ter površino zračnega upora, ki znaša 0,51 m². Prevedeno v nemara bolj razumljive številke, izboljšanje zračnega upora za deset točk pomeni prihranek 0,1 litra goriva na sto kilometrov. Pravijo, da če bi enak učinek želeli doseči z zmanjšanjem mase, bi moral biti novi CLA lažji še za dodatnih 35 kilogramov.

Pri CLA coupeju je zvezda na sprednji maski nagnjena za približno 5 stopinj naprej. To je zaščitni znak »morskega psa«, ki je rezerviran predvsem za kupeje. FOTO: Daimler
Pri CLA coupeju je zvezda na sprednji maski nagnjena za približno 5 stopinj naprej. To je zaščitni znak »morskega psa«, ki je rezerviran predvsem za kupeje. FOTO: Daimler


Razvojno kopje so usmerili v dve, predvsem za mlajše kupce pomembni točki, in sicer v izboljšanje agilnih voznih lastnosti in izrazit napredek digitalne komunikacije voznika z avtomobilom. Menije v avtu je tako kot v modelih razreda A in B mogoče upravljati s stikali na volanu, prek na dotik občutljive podlage na sredinski konzoli, na zaslonu, občutljivem na dotik, pa tudi zgolj s kretnjami rok ali glasovnim upravljanjem. Prav slednje močno presega tekmece na trgu, in sicer tako po kakovosti delovanja kot načinu in naboru možnosti, ki so na voljo. Sistem se odzove takoj, ko rečemo »hej, Mercedes«, potem pa mu lahko naročimo, da za nas v navigaciji najde pot do cilja, spremeni ogrevanje, izbere pesem …

Potem je tu še t. i. energizing coach, nekakšen osebni motivacijski trener za boljše počutje. Ta prek voznikove pametne ure, če jo voznik seveda nosi, spremlja raven srčnega utripa in ob večjih odklonih navzgor nastavi sproščujočo glasbo, masažo, milejše tone osvetlitve kabine in podobno. Pri znakih utrujenosti nasprotno poskrbi za dvig »vozniškega« temperamenta in kabinskega ugodja. Kakor pravi Tina Ehardt iz Mercedesove ekipe, odgovorne za ta sistem, so nad novostjo najbolj navdušeni tisti vozniki, ki se vsak dan znajdejo v jutranjih in popoldanskih kolonah.

Avtomobil je pripravljen na platformi, s katere sta že zapeljala razreda A in B, pri vseh je pogon v osnovi sprednji. FOTO: Daimler
Avtomobil je pripravljen na platformi, s katere sta že zapeljala razreda A in B, pri vseh je pogon v osnovi sprednji. FOTO: Daimler


Ob izdatni programski opremi pa seveda niso pozabili na temeljito nadgradnjo »strojne« opreme. Na predstavitvi smo preskusili tako bencinski kot dizelski agregat. Še posebno zadnji je zelo zanimiv, saj je nemški avtoklub ADAC na zadnjem ekotestu izmeril, da ima dizelski 220 d agregat 0 izpusta NOx, kar močno presega vrednosti, ki bodo kot obvezne nastopile leta 2020. Sicer pa z izbiro primernega motorja ne bi smelo biti težav, saj ob treh različno močnih dizlih ponujajo še celo vrsto bencinskih z razponom moči od 100 kW do 165 kW. Ob sprednjem pogonu, ki ga imajo v osnovi vsi Mercedesovi modeli s te manjše platforme, pa je na voljo tudi štirikolesni pogon 4matic.

Novi CLA coupe pride v salone konec maja. Dizelski 180 d, ki ima 1,4-litrski motor moči 85 kW (116 KM), bo nosil ceno 33.530 evrov, vstopni bencinski 180 z 1,3-litrskim agregatom moči 100 kW (136 KM) pa bo stal 29.990 evrov. Zastopnik za slovenski trg načrtuje, da bodo letos prodali 60 novih CLA coupejev.

Komentarji: