Passat mora v korak s časom

Prvi kilometri: Zastavonoša VW uvaja novosti pri asistenčnih sistemih, pa tudi dva nova pogonska agregata
Fotografija: Zunanjščina vseh passatovih različic je tako rekoč enaka – na fotografiji je priključni hibrid GTE.
Odpri galerijo
Zunanjščina vseh passatovih različic je tako rekoč enaka – na fotografiji je priključni hibrid GTE.

Ni hrošč ali golf, je pa volkswagen in letošnjega 14. marca so izdelali 30-milijontega (začeli so leta 1973) in ta je priključni hibrid … Tako bi se lahko glasilo nagradno vprašanje o pomlajenem VW passatu, ki bo v Sloveniji naprodaj od septembra.



Novi passat je kot doslej lahko limuzina ali karavan oziroma variant (ne vem zakaj, a na predstavitvi smo videli in vozili le slednjega), lahko ima sprednji ali štirikolesni pogon in kot različica alltrack, katere karoserija je dva centimetra višje od tal, je že skoraj terenec. Da je pri passatu oziroma njegovih kupcih poleg udobja in varčnosti v ospredju uporabnost, dokazuje tudi to, da je med vsemi, ki vozijo po slovenskih cestah, dobri dve tretjini variantov. Zaradi prostornosti in udobja je družinsko in poslovno vozilo. Vse to je bil že doslej, nikoli pa še ni bil tako inovativen, saj se pod minimalno spremenjeno zunanjostjo skriva zajeten kup novosti.

Kljub digitalizaciji so (na srečo) ohranili večino analognih upravljal. Foto Gregor Pucelj
Kljub digitalizaciji so (na srečo) ohranili večino analognih upravljal. Foto Gregor Pucelj


Pri varnosti so v ospredju nove luči s svetečimi diodami, ki so opcijsko lahko matrične (IQ.LIGHT) in jih je med volkswagni doslej imel le novi touareg.


Poudarjena asistenca


Prav tako nov je varnostni asistenčni sistem travel assist, v katerem so združene tehnologije v smeri avtonomne vožnje. V povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu (nova je večfunkcijska kamera) in radarskega tempomata lahko passat odslej vozi delno samodejno v skoraj celotnem hitrostnem območju, to je od 30 do 210 km/h. K temu svoje doda še tako imenovani kapacitivni volan, ki omogoča intuitivno upravljanje, saj zaznava zgolj dotik voznika oziroma njegove roke; za avtonomno vožnjo 2. stopnje namreč večina sistemov za nadaljevanje vožnje na 10 do 15 sekund zahteva konkreten stisk volanskega obroča.

Passat je dobil nov večfunkcijski volanski obroč. Foto Gregor Pucelj
Passat je dobil nov večfunkcijski volanski obroč. Foto Gregor Pucelj
Naslednja novost je digitalna armaturna plošča (digital cockpit). Tri različne konfiguracije zaslona je zdaj mogoče individualno prilagoditi z eno samo tipko na prav tako novem večfunkcijskem volanskem obroču. Uvedena je tretja generacija modularnega infozabavnega sistema (MIB3) in z njo nove funkcije: vmesnik za integracijo aplikacij za pametne telefone v kombinaciji s sistemom MIB3 na primer prvič pri volkswagnu omogoča brezžično integracijo aplikacij za iphone. Poleg tega bo passat odslej po želji stalno »online«, saj so novi infozabavni sistemi serijsko opremljeni z enoto OCU (onboard connectivity unit) in eSIM-kartico.
 

Več na elektriko


Novosti niso zgolj digitalne. V ponudbi je osem pogonskih agregatov z močjo od 88 kW (120 KM) do 200 kW (276 KM). Trije so bencinci (TSI) in štirje dizli (TDI), osma možnost pa je priključni hibrid, ki ga vgrajujejo v passata GTE. Med prvimi kilometri je bil slednji razumljivo deležen največje pozornosti, saj je konkretno izboljšan v primerjavi s predhodnikom. Enako velika baterija, ki je nameščena tik pred zadnjo osjo, je zmogljivejša za 31 odstotkov, njena kapaciteta je poslej 13 kWh. To omogoča, da passat GTE po novem merilnem ciklusu (WLTP) prevozi zgolj na elektriko do 55 kilometrov, in to ne le po polžje, ampak vse do hitrosti 140 km/h in s konkretnim pospeševanjem.

»Hranjenje« priključnega hibrida GTE z elektriko
»Hranjenje« priključnega hibrida GTE z elektriko
Ugaja tudi mož­nost, da voznik, ko se na primer približuje mestu, preveri, koliko poln je akumulator, in po potrebi določi, koliko ga bo napolnil med vožnjo z bencinskim motorjem. Ko pa zapelje v mesto, prekopi na električni pogon. Pogonski sklop sestavljata 1,4-litrski TSI (115 kW) in elektromotor (85 kW), sistemska moč pa je 160 kW (218 KM).

Med omenjenimi štirimi TDI-ji pri Volkswagnu posebej omenijo 2.0 TDI evo z močjo 110 kW (150 KM). Opremljen je z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem dodatka adblue, zato proizvaja občutno manj CO2 kot primerljivi predhodnik; napovedujejo ga kot pio­nirja nove generacije dizelskih motorjev.

Robustnejši alltrack ima poleg štirikolesnega pogona in za dva centimetra više postavljene karoserije še nekaj »terenskih« plastičnih obrob. Foto Gregor Pucelj
Robustnejši alltrack ima poleg štirikolesnega pogona in za dva centimetra više postavljene karoserije še nekaj »terenskih« plastičnih obrob. Foto Gregor Pucelj


Kot rečeno, bodo vse različice novega passata v Sloveniji naprodaj od septembra, a cene še niso znane. Za pokušino povejmo, da se v Nemčiji začnejo pri približno 35 tisoč evrih.

Komentarji: