Posrečena kombinacija (FOTO)

Opel insignia grand sport je bencinska limuzina, ki zmore.
Fotografija: Insignia grand sport je zelo uravnotežena limuzina, tudi z bencinskim motorjem. Seveda pa poraba ne more biti zelo majhna. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Insignia grand sport je zelo uravnotežena limuzina, tudi z bencinskim motorjem. Seveda pa poraba ne more biti zelo majhna. FOTO: Gregor Pucelj

Druga generacija insignie je na trgu od leta 2017. Tokrat sem preizkusil zanimivo kombinacijo petvratne insignie grand sport, se pravi s petimi vrati, z najbogatejšim paketom opreme innovation exclusive in odličnim 1,6-litrskim turbobencincem.

Kar takoj povem, da za razmeroma ugodno ceno tesno pod 40 tisoč evrov dobite veliko avtomobila. To, da pri skoraj 4,9 metra zunanje dolžine znotraj ni pomanjkanja prostora, je skoraj odveč poudarjati. Predvsem na zadnjih sedežih je resnično udobno in se zlahka primerja s precej dražjimi »tekmeci« iz premijskega gnezda. Na sprednjih sedežih, ki sta posrečena kombinacija športne utesnjenosti in udobja za dolge vožnje, pa že tako ni pripomb. Da vas na usnju ne zebe, so sedeži ogrevani (in hlajeni), voznik pa ima v rokah odličen volanski obroč (OPC line) s priročnim gumbom za ogrevanje v mrzlih jutrih.



Voznikov delovni prostor je optimalen – ergonomski in pregleden. FOTO: Gregor Pucelj
Voznikov delovni prostor je optimalen – ergonomski in pregleden. FOTO: Gregor Pucelj


Poleg tega je bila insignia grand sport opremljena z vrsto asistenčnih sistemov, tudi opozorilom na prečni promet za vozilom, s sistemom kamer s prikazom 360 stopinj, pomočnikom pri parkiranju, opozoriloma na vozila v mrtvem kotu in ohranjanje voznega pasu, radarskim tempomatom. Med pripomočke za razvajanje voznika dodajam še LED-matrične žaromete intellilux in soliden prosojni zaslon.

Položen zadek, ki se konča z majhnim spojlerjem, kaže na odlično aerodinamiko. FOTO: Gregor Pucelj
Položen zadek, ki se konča z majhnim spojlerjem, kaže na odlično aerodinamiko. FOTO: Gregor Pucelj


Na papirju je za takšno vozilo 1,6-litrski (pa čeprav turbo) bencinski štirivaljnik morda nekoliko majhen. A le na papirju. Novinec namreč zmore brez hudega razgrajanja konkretnih 147 kW (200 KM) največje moči in soliden največji navor 280 Nm od 1650 do 4500 vrt­ljajev na minuto. Ob sodelovanju samodejnega menjalnika (z mož­nostjo ročnega prestavljanja) vse to omogoča presenetljivo tekočo in lahkotno vožnjo, pa naj bo na podeželski cesti ali avtocesti. Še posebno dobro se obnese v potovalnem voznem režimu (voznik ima na voljo še običajnega in šport­nega). Testna insignia je v njem postala prijetno mehka, vključno z volanskim mehanizmom, in je zlahka obvladovala tudi slabo cestišče, ob tem pa ostala odlično vodljiva in nezahtevna za vožnjo. Poleg tega v potniški kabini vlada prijetna tišina, k čemur pripomore še dobra aerodinamika. Tako se lahko peljete resnično daleč, ne da bi voznik in potniki občutili kakršnokoli utrujenost. Zaradi razmeroma majhne prostornine motorja je takšna insignia, če jo priganjamo in silimo v visoke vrtljaje, le bolj občutljiva na porabo goriva; naše testno povprečje se je ustavilo pri 8,4 l/100 km.

O prostornosti na zadnjih sedežih največ pove fotografija. FOTO: Gregor Pucelj
O prostornosti na zadnjih sedežih največ pove fotografija. FOTO: Gregor Pucelj


K celovitosti testne različice grand sport je svoje dodal še prostor za prtljago, ki je zlahka dostopen skozi dvižna peta vrata. Hvalim tudi njegovo povečevanje z zlaganjem zadnje klopi v razmerju 40:20:40, kar je zagotovo najbolj praktična rešitev.

Komentarji: