Preporod legende epskih popotovanj (FOTO)
Honda GL 1800 gold wing tour ima veliko več kot marsikateri osebni avtomobil.
Odpri galerijo
Težko se ognemo očitnemu. Gold wing ima vse in pogosto tudi veliko več kot marsikateri osebni avtomobil. Motor z 1,8 litra prostornine, 93 kW (126 KM) moči in šestimi valji, avdiosistem, gretje sedežev, navigacijo, vzvratno prestavo, pametni ključ, povezljivost bluetooth in še bi lahko naštevali, seznam gre namreč v neskončnost. Zakaj je na dveh kolesih, zakaj ni raje, na primer, kabriolet?
Da bi našli odgovor na zgornje vprašanje, se moramo za hip zapeljati kam drugam kot v preteklost. Pred dobrimi 43 leti so bili veliki potovalni motocikli zelo redki. Razumljivo, bili so težki kot razred, poln pubertetnikov, in okretni kot Ganga, slonica iz ljubljanskega živalskega vrta, ki je bila rojena leta 1975, prav tistega, ko so hondo gold wing pripeljali pred kupce. Honda je s to potezo napadla Harley-Davidson, Moto Guzzi in BMW, ki so do takrat obvladovali ta nišni motoristični prostor.
Jasno je bilo, da gre za prestiž. Japonci so na velikem ameriškem trgu že tehnološko dominirali, a so se hoteli dokončno zasidrati. In Hondi je to uspelo tudi z izjemno napredno cestno križarko gold wing. Pred nami je tako že šesta generacija legende, ki se je vedno, kljub izjemnim gabaritom in veliki teži, peljala presenetljivo »lahkotno«. Prav v tem pogledu so pri novi generaciji stopili še za en tehnološko izjemno velik korak naprej in jo na najboljši mogoč način pripravili na sodobne čase. Motocikel je vitkejši, za 48 kg lažji, legendarni šestvaljni bokser so zgradili na novo in zdaj ima manjše mere in maso, pa štiri ventile na valj, šest prestav, 7 kW več in manjšo porabo goriva. A to je šele začetek.
Aerodinamika je postavljena povsem na novo, sprednja maska je ožja, pretok zraka pa kljub temu brezhiben. V sedlu je gold wing občutno ožji, zadnji sedež so postavili bližje vozniku, s čimer se ni prav nič spremenilo izjemno potovalno udobje, je pa pomagalo odpreti povsem nov pogled na lahkotno vodljivost. Lahko bi rekli, da že skoraj športno, saj gre zdaj tudi v zelo zaprte ovinke hitreje in še bolj prostovoljno. Da se razumemo, to ni športni potovalnik, je pa zaradi izjemnega tehnološkega napredka ter drugačne ožje in lažje zgradbe motocikel postal v vozniškem pogledu neprimerljivo bolj dinamičen.
Poglavje zase je tudi vzmetenje. Ne le zaradi prilagajanja izbranemu načinu delovanja motorja, vožnji in obtežitvi motocikla, ampak tudi zaradi novega vpetja prednjih vilic. Klasične teleskopske so zamenjali z dvojnim prečnim vodilom, kar je pri motociklih izjemna redkost. Tako so dosegli povsem drugačen občutek na krmilu, veliko bolj miren in stabilen.
Res je, da že dolgo ne gre več samo za prestiž, čeprav bo šlo v tem razredu motociklov vselej tudi za to. Pri gold wingu gre tudi za negovanje tradicije, ki z visokotehnološko drznostjo postavlja potovalno motoristično olimpijsko normo vedno višje. Tokrat so jo dvignili že šestič po vrsti. Zato je ta veliki motocikel še vedno predvsem motocikel in s tem se ne more kosati noben kabriolet.
Da bi našli odgovor na zgornje vprašanje, se moramo za hip zapeljati kam drugam kot v preteklost. Pred dobrimi 43 leti so bili veliki potovalni motocikli zelo redki. Razumljivo, bili so težki kot razred, poln pubertetnikov, in okretni kot Ganga, slonica iz ljubljanskega živalskega vrta, ki je bila rojena leta 1975, prav tistega, ko so hondo gold wing pripeljali pred kupce. Honda je s to potezo napadla Harley-Davidson, Moto Guzzi in BMW, ki so do takrat obvladovali ta nišni motoristični prostor.
Postal je vitkejši
Jasno je bilo, da gre za prestiž. Japonci so na velikem ameriškem trgu že tehnološko dominirali, a so se hoteli dokončno zasidrati. In Hondi je to uspelo tudi z izjemno napredno cestno križarko gold wing. Pred nami je tako že šesta generacija legende, ki se je vedno, kljub izjemnim gabaritom in veliki teži, peljala presenetljivo »lahkotno«. Prav v tem pogledu so pri novi generaciji stopili še za en tehnološko izjemno velik korak naprej in jo na najboljši mogoč način pripravili na sodobne čase. Motocikel je vitkejši, za 48 kg lažji, legendarni šestvaljni bokser so zgradili na novo in zdaj ima manjše mere in maso, pa štiri ventile na valj, šest prestav, 7 kW več in manjšo porabo goriva. A to je šele začetek.
Zastopnik: AS Domžale Moto center
Cena: 34.990 €
Cena: 34.990 €
Aerodinamika je postavljena povsem na novo, sprednja maska je ožja, pretok zraka pa kljub temu brezhiben. V sedlu je gold wing občutno ožji, zadnji sedež so postavili bližje vozniku, s čimer se ni prav nič spremenilo izjemno potovalno udobje, je pa pomagalo odpreti povsem nov pogled na lahkotno vodljivost. Lahko bi rekli, da že skoraj športno, saj gre zdaj tudi v zelo zaprte ovinke hitreje in še bolj prostovoljno. Da se razumemo, to ni športni potovalnik, je pa zaradi izjemnega tehnološkega napredka ter drugačne ožje in lažje zgradbe motocikel postal v vozniškem pogledu neprimerljivo bolj dinamičen.
Ne gre več samo za prestiž
Poglavje zase je tudi vzmetenje. Ne le zaradi prilagajanja izbranemu načinu delovanja motorja, vožnji in obtežitvi motocikla, ampak tudi zaradi novega vpetja prednjih vilic. Klasične teleskopske so zamenjali z dvojnim prečnim vodilom, kar je pri motociklih izjemna redkost. Tako so dosegli povsem drugačen občutek na krmilu, veliko bolj miren in stabilen.
Res je, da že dolgo ne gre več samo za prestiž, čeprav bo šlo v tem razredu motociklov vselej tudi za to. Pri gold wingu gre tudi za negovanje tradicije, ki z visokotehnološko drznostjo postavlja potovalno motoristično olimpijsko normo vedno višje. Tokrat so jo dvignili že šestič po vrsti. Zato je ta veliki motocikel še vedno predvsem motocikel in s tem se ne more kosati noben kabriolet.