Prestižen in živahen SUV za Evropo

Prvi kilometri: Sedeli smo za volanom novega lexusa UX – Poudarek pričakovano na hibridnem pogonu
Fotografija: Na prvi pogled deluje kompaktno. Linije so moderne, vendar ne preveč izstopajoče. Foto Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Na prvi pogled deluje kompaktno. Linije so moderne, vendar ne preveč izstopajoče. Foto Aljaž Vrabec

Spremembe nakupnih navad pri avtomobilih so za marsikoga skoraj nemogoče. Ljudje so pogosto zapisani eni znamki, nemalokrat to velja od prvega do zadnjega avtomobila v življenju. Vendar to nikakor ne pomeni, da tako ravnajo vsi kupci, le pravi razlog morajo imeti za spremembo. Pri Lexusu so zato za evropski trg pripravili športnega terenca UX.

Ob omembi prestižnih in luksuznih avtomobilov nam v Evropi najprej v misli šinejo nemški, britanski in italijanski proizvajalci, nato bi se našel kakšen ameriški model, pogosto pa ostane prezrt Lexus, saj azijske proizvajalce še vedno najbolj enačimo z bolj množičnimi avtomobili. Razlogov je več: Lexus je razmeroma nova blagovna znamka, v Evropi prevladuje tukajšnja konkurenca, veliko je tudi nepoznavanja, a zato zdaj obstaja Lexusov model, ki je namenjen samo evropskim kupcem in bo mešal štrene na vse večjem trgu športnih terencev.

Vse je na pravem mestu, čeprav je marsikaj drugače kot pri drugih znamkah. Foto Lexus
Vse je na pravem mestu, čeprav je marsikaj drugače kot pri drugih znamkah. Foto Lexus


UX je denimo za ameriški trg premajhen, toda s 4,5 metra je še vedno zajeten avtomobil. Na prvi pogled deluje kompaktno. Linije so moderne, vendar ne preveč izstopajoče, zato ima potencial, da bo kupcem všeč dalj časa in ne bo muha enodnevnica. Zanimivo je spoznanje, da kljub večji velikosti in prestižni znamki ni zgolj tradicionalno umirjenih barv (bele, črne, sive), ampak je privlačen tudi v živahnejših (rdeči, modri, oranžni).

Lexus UX Foto Aljaž Vrabec
Lexus UX Foto Aljaž Vrabec


V notranjosti je poudarek na izbiri vrhunskih materialov in izdelavi, vse je prijetno na otip in pogled, veliko pozornosti so snovalci namenili tudi šivom na sedežih in – zvoku vrat ob zapiranju. Ni kaj, na koncu šteje vsaka malenkost. Avtorja teh vrstic je ob prvem preizkusu zmotil zgolj sistem upravljanja informacijskega sistema, saj še naprej nisem ujel pravega občutka pri Lexusovi drsni ploščici, po kateri naj bi kot z računalniško miško brskali med različnimi funkcijami. Nujna je namreč natančnost, zato hitro zaideš v napačen meni. Težava je v resnici največja med vožnjo, ko mora voznik ostati osredotočen na dogajanje na cesti.



Vse drugo je na pravem mestu. Čeprav je marsikaj drugače kot pri konkurenčnih znamkah, uporabnik hitro usvoji vse gumbe in njihovo namembnost. Potniki bodo cenili udobne sedeže, visokorasli bodo morda pogrešali zgolj malce daljše sedalo. Prostora je vsaj spredaj povsem dovolj, bolj tesno je zadaj, ampak UX je namenjen parom ali družinam, zato se bodo v njem le redko vozili štirje dvometraši. Prtljažnik ima sicer prostornino 486 litrov.

Zadaj se najbolje godi otrokom. Foto Lexus
Zadaj se najbolje godi otrokom. Foto Lexus


Eden od zaščitnih znakov Lexusa je hibridni pogon in seveda ne manjka niti v UX. Skupno zmore 135 kW (250h), ob prvi vožnji pa ni razočaral. Avtomobil so postavili na dobro podvozje, v ovinkih je zelo stabilen, le zvok brezstopenjskega samodejnega menjalnika ob močnem pospeševanju še vedno glasen, čeprav precej manj kot v preteklosti. UX je v osnovi namenjen bolj za asfaltirana cestišča, manj za neurejene poti. Poskočen bo tudi bencinski motor s 126 kW (dvolitrski štirivaljnik), ki ga poznamo že iz drugih hišnih modelov.

Pri uporabni drsne ploščice je nujna natančnost. Foto Lexus
Pri uporabni drsne ploščice je nujna natančnost. Foto Lexus


Pri slovenskem uvozniku si od UX obetajo veliko. Radi bi pridobili povsem nove kupce. Pričakujejo, da jih bodo nekaj odtegnili manj prestižnim znamkam, ko ljudje iščejo nekaj boljšega, nekaj pa tudi prestižnim tekmecem, saj v primerjavi s konkurenco Lexus marsikomu ponuja več avtomobila za nižjo ceno. Do konca tega leta želijo prodati okoli 90 vozil, prihodnje leto 150. Na slovenske ceste bo UX zapeljal konec marca ali v začetku aprila, naročila že sprejemajo.

In cena? Osnovni bencinski motor stane nekaj manj kot trideset tisočakov, najbolje opremljeni hibridni modeli stanejo okoli petdeset tisoč evrov. Kmalu bo prišel tudi povsem električni UX.

Komentarji: