Z novim dizelskim motorjem proti starim pomislekom

Renault talisman grandtour: Korak proti vrhu
Fotografija: Renault talisman, ki je bil tako rekoč še včeraj na voljo le z 1,6-litrskimi motorji, se po novem hvali z 2,0-litrskim dizlom, s katerim lažje konkurira plejadi podobno motoriziranih tekmecev. Foto Bruno Kuzmin
Odpri galerijo
Renault talisman, ki je bil tako rekoč še včeraj na voljo le z 1,6-litrskimi motorji, se po novem hvali z 2,0-litrskim dizlom, s katerim lažje konkurira plejadi podobno motoriziranih tekmecev. Foto Bruno Kuzmin

Renaultov največji karavan, kot alternativa kombijevskim izvedbam volkswagna passata, forda mondea, mazde6, opla insignie, je po plejadi 1,6-litrskih strojev vendarle obogatil 2,0-litrski dizel.

Novi motor se zdi kot obliž na rani, pri kateri prostorninsko majhni motorji niso zadoščali in je bil zato talisman pri zahtevnejših kupcih v podrejenem položaju. Zdaj je drugače, dvolitrski dizel streže ob dveh turbopolnilnikih z 200 KM (147 kW). Skoraj pet metrov dolgi karavan s 572-litrskim prtljažnikom z njim še vedno ne bo »letel«, je pa hiter. Grandtour potegne z mesta do 100 km/h v devetih sekundah in doseže 224 km/h. Pogon, ki ga dopolnjuje samodejni menjalnik z dvema sklopkama, je speljan na prednji kolesi, ki ju dizel z največ 400 Nm navora ob močnejšem speljevanju zlahka zavrti v prazno. Vse to spremlja razpon porabe med 6,5 in osmimi litri.

Dvolitrski dizelski štirivaljnik zmore moč 200 kW, zgledno pospešuje, a ni raketa. Na testu je porabil od 6,5 do 8 litrov goriva na 100 km. Foto Bruno Kuzmin
Dvolitrski dizelski štirivaljnik zmore moč 200 kW, zgledno pospešuje, a ni raketa. Na testu je porabil od 6,5 do 8 litrov goriva na 100 km. Foto Bruno Kuzmin

 
Je pa vožnja, med katero izbiraš med udobnim in športnim delovanjem blaženja, krmiljenja in motorne odzivnosti, udobna. Slavospev gre štirikolesnemu krmiljenju 4control kot največji posebnosti. Njegova osnova je ob zadnjo premo vgrajen elektromotor z usmerjanjem zadnjih koles glede na položaj volanskega obroča. Pri manjši hitrosti zamika elektromotor kolesi v nasprotno smer od prednjih. Pozneje ju pomika v isto smer. Pri manjši hitrosti je tako avtomobil okretnejši, pri večji bolj stabilen in vodljiv. Vse skupaj zares občutiš, saj je talisman v primerjavi z bližnjo konkurenco agilnejši. Ni pa športnik. Do tega mu manjka precej volanske komunikativnosti.

Prostorna in brez dvoma udobna notranjost ne prinaša presežkov, ko gre recimo za grafično prilagodljive merilnike ali informacijski vmesnik. Foto Bruno Kuzmin
Prostorna in brez dvoma udobna notranjost ne prinaša presežkov, ko gre recimo za grafično prilagodljive merilnike ali informacijski vmesnik. Foto Bruno Kuzmin

 
Vse drugo je znano, pač ne gre za najbolj svežega predstavnika tega velikostnega razreda. A mu težko očitaš pomanjkanje oblikovne samozavesti ali tehnične naprednosti. Galec izstopa z zajetnim nosom in vanj vtisnjenim hišnim znakom, ki ni skoraj nič manjši od zvezde na Mercedes-Benzovih kupejih. Elegantno silhueto dopolnjuje markantno zajeten zadek z nič manj kot 1681-litrskim volumnom.

Renaultov največji karavan se meri z modeli, kot so kombijevske izvedbe volkswagna passat, forda mondea, mazde6, opla insignie ... Foto Bruno Kuzmin
Renaultov največji karavan se meri z modeli, kot so kombijevske izvedbe volkswagna passat, forda mondea, mazde6, opla insignie ... Foto Bruno Kuzmin


A vse ni »glamurozno«. Prostorni notranjosti manjka kanček živahnosti. Barvni odtenki so umirjeno temni in nikjer radoživi – razen rdečih šivov. Imenitnejše je počutje, naj gre za sedenje, položaj za volanom ali »poslovno« počutje na zadnji klopi. Je pa jasno, da naredi najmočnejši dizelski talisman z zunanjimi potezami in karoserijsko zajetnostjo konkreten vtis. Pa tudi očitek o tem, da imajo tekmeci močnejša srca, ni več aktualen.


 
 

Komentarji: