Imperij, ki so ga ustvarili družabni mediji

New York Times se sprašuje, ali so Kourtney, Kim, Khloé, Kendall in Kylie najbolj iznajdljive ameriške menedžerke.

Objavljeno
02. april 2019 06.00
Posodobljeno
02. april 2019 07.11
Pripadnice klana Kardashian so za New York Times razkrile, da je šov temelj njihovega imperija. FOTO: Angela Weiss/AFP
Čeprav so pripadnice klana Kardashian kraljice družabnih omrežij, jih je čedalje pogosteje mogoče opaziti tudi v uglednih in resnih časopisih. Tokrat so dobile zajetno publiciteto v časniku New York Times, v katerem so se vprašali, ali so Kourtney, Kim, Khloé, Kendall in Kylie najbolj iznajdljive ameriške menedžerke.

Kot vzročen primer tega, kako se njihova slava pretaplja v denar, so navedli februarske govorice, da je fant Khloé Kardashian, košarkar NBA Tristan Thompson, prevaral Khloé z Jordyn Woods, najboljšo prijateljico njene polsestre Kylie Jenner. Jordyn in Kylie sta nekoč skupaj stanovali, Kylie je Jordyn v čast poimenovala celo nekatere izdelke svoje kozmetične znamke Kylie Cosmetics. Kmalu po izbruhu afere je cena seta rdečila in svinčnika za ustnice Jordy Lip Kit z okoli 24 evrov padla za polovico, ocene izdelkov pa so dobile jezen ton: »Ta odtenek diši po izdaji« ali »Zavedajte se, da je nošenje tega odtenka kot tepež roki, ki te hrani«. Kljub temu so rdečilo v trenutku razprodali, prodaja je skokovito narasla tudi drugim izdelkom Kylie Cosmetics. Kylie Jenner je zatrdila, da so izdelek znižali že tedne prej zaradi zamenjave ­embalaže, da tak korak ne bi bil skladen z njenim značajem in da »Jordyn ve, da izdelka ni namenoma znižala«.

Tu se zgodba seveda ni končala. »Razprava« o Khloéjinih ljubezenskih težavah ter razprtijah med Kylie in Jordyn se bo nadaljevala v 16. sezoni njihovega resničnostnega šova Keeping Up with the Karardashians (Kardashianovi). Za ameriško občinstvo je bila premiera nove sezone minulo, za britansko bo to nedeljo. Novice o Kardashianovih vrtijo kolesje rumenih medijev, večajo zanimanje gledalcev za njihov televizijski šov, vse to pa množi priložnosti za uspešno oglaševanje in prodajo tako njihovih izdelkov kot izdelkov drugih znamk.
 

Ena sama objava za milijon dolarjev


Triinšestdesetletna Kris Jenner ter njenih pet hčera, 39-letna Kourtney, 38-letna Kim, 34-letna Khloé, 23-letna Kendall in 21-letna Kylie, so v zadnjem desetletju spremenile marsikaj, od trga dietnih napitkov, torbic s podpisi znanih oblikovalcev do glasbenih festivalov ter seveda svet oglaševanja. Njihova posamična objava na instagramu dosega ceno celo do milijona dolarjev oziroma 880.000 evrov, sestre obvladujejo industrijo superg ter imajo več milijonov vredne posle z Adidasom, pred tem so jih imele s Pumo in Nikejem, tudi s pomočjo Kiminega moža, ameriškega raperja Kanyeja Westa. Spremenijo lahko celo digitalni trg, in to zgolj z enim tvitom. Snapchat je izgubil kar 1,14 milijarde evrov, ko je Kylie tvitnila: »Ali tudi kdo drug ne bo nikoli več odprl snapchata? Ali ga samo jaz ne bom … O, to je tako ­žalostno.«

image
Novice o Kardashianovih vrtijo kolesje rumenih medijev. FOTO:  Reuters


Tudi tisti, ki še nikoli niso gledali njihovega šova, imajo veliko možnosti za nakup izdelkov, ki jih oglašujejo oziroma podpirajo, med temi so Pepsi, Calvin Klein, Proactiv ... Večino znamk, ki jih oglašuje klan Kardashian, običajno prodajajo samo po spletu, in to brez oglaševalskih vložkov. Ko je Kim leta 2017 predstavila svoje lepotne izdelke KKW, je v prvih petih minutah prodala za 12,7 milijona evrov izdelkov oziroma 300.000 kosov, danes, pri 38 letih, ima 132,6 milijona sledilcev na instagramu, kar je trikrat več od vseh publikacij ameriškega založnika Condé Nast. Njena 23-letna (pol)sestra Kendall je lani postala najbolje plačana manekenka. Po podatkih Captiv8, trženjskega podjetja, ki povezuje znamke z vplivneži, je z zgolj 53 objavami na instagramu zaslužila kar 23,3 milijona evrov.

Najuspešnejša je najmlajša od petih (pol)sester Kylie Jenner. Po poročanju revije Forbes je v začetku prejšnjega meseca pri 21 letih postavila zgodovinski mejnik – postala je najmlajša dolarska milijarderka, ki si je sama ustvarila bogastvo, prehitela je celo ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga. Ta se je do prve milijarde dokopal pri 23 letih. Forbes jo je izbral za naslovno junakinjo seznama najbogatejših žensk leta 2018, ki so obogatele same, z oznako »samoustvarjena bogatašinja« pa povzročili burne polemike, ali je to oznako mogoče nadeti članici bogate družine.
 

Šov ostaja temelj imperija Kardashians Inc.


Kylie Jenner pripisuje svoj uspeh moči družabnih omrežij, zveste sledilce je imela, še preden je razmišljala o poslih. Danes ima na instagramu, snapchatu, facebooku in twitterju okoli 175 milijonov sledilcev, toda to, da je njena kozmetična linija prerasla v imperij, gre pripisati obsedenosti z ustnicami, so zapisali v Washington Postu. Čeprav so tabloidi zaznali, da so se ji leta 2014 večkrat povečale, je vztrajala, da je tako spremembo mogoče pripisati dobrim ličilom. Naposled je maja 2015 priznala, da si je povečala ustnice, potem pa vložila 15.000 dolarjev (oziroma 13.200 evrov) v rdečila ter jih začela oglaševati na družabnih omrežjih. Ko jih je dala v spletno prodajo, jih je v nekaj minutah razprodala. Februarja 2016 je v spletno prodajo poslala pol milijona rdečil v različnih odtenkih in ponudbo razširila na druga ličila. Že prvo leto je prodaja Kylie Cosmetics dosegla 270 milijonov evrov ter se po sklenitvi prodaje v trgovinah Ulta lani povečala na 317 milijonov, četudi je v podjetju le sedem zaposlenih za polni delovni čas, pet pa za polovični.

Kendall in Kylie sta se v družinskem resničnostnem šovu – premiero je doživel leta 2007 – pojavili že v najstniških letih in postopno pridobili vpliv. Vse bolj vplivna je tudi nova, za zdaj 9-članska generacija Kardashian-Jennerjev, starih od 11 mesecev do 9 let – na poti je še eden –, ki so tako rekoč začeli življenje pred televizijskimi kamerami. Kourtneyin sin Mason dobesedno, saj je v eni od epizod iz leta 2010 celo prizor njegovega rojevanja … Tudi najmlajši so protagonisti družinskega televizijskega šova, priljubljena tarča paparacev, zvezdniki družabnih kanalov svojih staršev in ljubljenci občudovalcev v kar 160 državah, kjer spremljajo njihovo odraščanje. Pripadnice klana Kardashian so za New York Times razkrile, da je šov temelj njihovega imperija. Njihovi urniki so tako natrpani, da jih velikokrat združi šele snemanje.