Nova oglaševalska strategija, na katero se bomo morali navaditi?

Dekle z vodo je obnorelo družbena omrežja. Nekateri so navdušeni, drugim se zdi neokusno. Igralka Jamie Lee Curtis je družbo, ki je na ta način oglaševala vodo, obsodila.
Objavljeno
11. januar 2019 17.00
Posodobljeno
11. januar 2019 17.04
Se bodo zaradi tovrstnega umeščanja izdelkov v prihodnosti slavnostne prireditve, kot so zlati globusi, spremenile v zrežirane zabave za občinstvo, kjer bodo svoje izdelke oglaševala različna podjetja? FOTO: Mike Blake/Reuters
J.K., M.K.
J.K., M.K.
Letošnje podelitve zlatih globusov si ne bomo zapomnili le po uspehu filma Bohemian Rhapsody in neuspehu Lady Gaga, pač pa tudi po dami v modrem z vodo, ki se je pojavila v ozadju številnih fotografij zvezdnikov na rdeči preprogi. Izkazalo se je, da se manekenka tam ni pojavila po naključju, ampak je šlo za dodelano marketinško akcijo za vodo Fiji.



Umeščanje izdelkov ni nova oglaševalska tehnika, svoje korenine ima že v francoskem slikarstvu 19. stoletja. Danes je njen vpliv najbolj opazen v filmu; blagovne znamke na subtilen način zelo rade umestijo kakšen svoj izdelek, logotip ali embalažo v posnetek ali fotografijo. Umeščanje blagovne znamke na rdečo preprogo pa je nekaj povsem novega.

O tem smo se pogovarjali s profesorico in strokovnjakinjo za tržno komuniciranje s Fakultete za družbene vede Tanjo Kamin. Kot pravi, do zdaj še nobeni blagovni znamki ni uspelo tako učinkovito izrabiti rdeče preproge za lastno oglaševanje. A hkrati opozarja, da bi se zaradi tovrstnega umeščanja izdelkov lahko v prihodnosti slavnostne prireditve, kot so zlati globusi, spremenile v nič drugega kot zrežirane zabave za občinstvo, v katere je mogoče umeščati izdelke tako kot v filme.

Na vprašanje, ali je tovrstno početje etično, Kaminova odgovarja: »Če je bilo to ravnanje del sponzorskega dogovora – kot nek nov način umeščanja izdelkov v dogodke –, težko govorimo o neetičnem ravnanju. Je pa tako delovanje neokusna izraba sponzorske pozornosti.«

image
Jamie Lee Curtis ni bila niti malo navdušena nad vodo Fiji ali njihovo marketinško akcijo. FOTO: Mike Blake/Reuters


Da so jo izrabili, je prepričana tudi 60-letna igralka Jamie Lee Curtis, zvezdnica filma Halloween, ki je Fiji obtožila, da je na podelitvi nasilno oglaševala svojo znamko. Igralka je prek družbenega omrežja Instagram javnosti sporočila, da bi morali sponzorji družabnih dogodkov dobiti dovoljenje igralcev, preden jih fotografirajo s svojimi izdelki.

Tovrstno stališče je moč povezati tudi z ugotovitvami dr. Tanje Kamin: »Če se organizatorju dogodka tako umeščanje izdelka ob zvezdnike ni zdelo problematično, to nekaj pove tudi o odnosu organizatorja dogodka do zvezdnikov na rdeči preprogi - da so tudi ti samo produkti.«


 

Nizke temperature so jim pokvarile načrte


Voda Fiji je pogosto sponzor na pomembnih hollywoodskih dogodkih. Tako je bilo tudi na letošnjih zlatih globusih. Najeli so manekenko, ki je nosila pladenj z njihovo vodo, najeli so fotografinjo, ki naj bi posnela zvezdnike, kako pijejo vodo. A zagodlo jim jo je vreme. Ker je bilo prehladno, vode nihče ni pil in ni bilo priložnosti za fotografiranje.

Kot razkriva Business Insider, ki se je pogovarjal s predstavnikom fotografske agencije Getty, se je njihova fotografinja takrat domislila ideje, da bi se za nekatere zvezdnike postavilo dekle z vodo, medtem ko bo ona slikala. In vse ostalo je zgodovina ... »Fotografije smo objavili, ljudje so jih opazili, stvar je postala viralna in naš klient je bil lahko zadovoljen,« je niz dogodkov opisal predstavnik Gettyja. Na obtožbe Jamie Lee Curtis, da so jo izrabili, se pri agenciji Getty niso odzvali, prav tako ne organizatorji prireditve, niti predstavniki vode.


 

Manekenki je pregorel telefon


Je pa svojih pet minut slave vsekakor doživela kanadska manekenka Kelleth Cuthbert – dekle z vodo. In niti malo se ne pritožuje. Nekdanja socialna delavka se je v ZDA preselila zaradi manekenske kariere in je do razvpitega trenutka na rdeči preprogi nastopila v več oglasih in kratkih filmih, delala pa je tudi kot hostesa. Sama sicer trdi, da kampanja ni bila premišljena in da ni vedela, da je tak hit na družbenih omrežjih.

»Sploh nisem vedela, kaj se dogaja. Nekdo mi je povedal, da se govori samo o vodi, a nisem si mislila, da misli na moje fotografije,« je povedala za Glamour. Pozneje jo je na viralne fotografije opozorilo še več ljudi, nekateri so se hoteli tudi slikati z njo, a kako slavna je postala, ni vedela vse dokler ni imela premora in je pogledala na svoj telefon, tam pa jo je čakalo na stotine sporočil.